Spojte se s námi


Novinky

Nerudová na vzestupu! Babiš by na ni ve druhém kole nestačil, porazil by jej i Pavel

Prezidentské volby se kvapem blíží a tak nyní dostáváme pravidelně jeden volební model za druhým. Nyní jej zveřejnila agentura Median, podle níž by vyhrála Danuše Nerudová. Naopak by pohořel Andrej Babiš.

Publikováno

dne

Prezidentské volby se kvapem blíží a tak nyní dostáváme pravidelně jeden volební model za druhým. Nyní jej zveřejnila agentura Median, podle níž by vyhrála Danuše Nerudová. Naopak by pohořel Andrej Babiš.

Na konci listopadu vydala společnost Ipsos průzkum, podle něhož by vyhrál první kolo prezidentských voleb bývalý premiér a předseda hnutí ANO Andrej Babiš. Už podle tohoto průzkumu byl ovšem větší potenciál zmíněn u Petra Pavla a Danuše Nerudové.

Nyní se se svým volebním modelem představila uznávaná agentura Median. Prezentace tohoto modelu vyšla na 14 stránkách, což jen dokazuje jeho propracovanost.

Průzkum Medianu skončil překvapivým výsledkem. Vůbec poprvé se totiž dostala do čela Nerudová, které bylo dosud přisuzováno druhé či třetí místo. Volilo by ji až 28 procent respondentů.

Na druhém místě se umístil Babiš s 26,5 procenty, třetí místo by podle průzkumu zbylo na Pavla, jehož by volilo 23,5 procent účastníků průzkumu.

Z tohoto volebního modelu mimo jiné vyplývá i to, že Nerudová má největší volební potenciál (41,5 procent). Lépe než Babiš je na tom i Pavel (39 procent). Nejvyšší volební jádro však má právě Babiš (19 procent), dále Nerudová (15 procent) a Pavel (15 procent).

Median rovnou myslel i na druhé kolo a respondenti by ve druhém kole proti Babišovi volili jak Nerudovou (60 procent hlasů), tak Pavla (59 procent hlasů). Těsně by Babiše porazili i Pavel Fischer či Marek Hilšer (oba 52 procent).

Fischer ani Hilšer by se přitom v prvním kole neměly dostat ani na 10 procent. Lépe na tom je však Fischer s 5,5 procenty.

Průzkumu se zúčastnilo 1010 respondentů starších 18 let. Určitě jich půjde volit 62 procent, hned 12,5 procenta odmítá jít volit, 7,5 procenta respondentů se ještě nerozhodlo.

Zdroj: Median, Ipsos

Cestování

Časté výlety do přírody výrazně prospívají duševnímu zdraví

Říká se, že chůze na čerstvém vzduchu je zdravá a může dopomoci k vytvoření silné imunity. S tímto tvrzením souhlasí i finští vědci, kteří ve svém průzkumu dospěli k tomu, že procházky v přírodě výrazně pomáhají našemu duševnímu zdraví.

Publikováno

dne

Říká se, že chůze na čerstvém vzduchu je zdravá a může dopomoci k vytvoření silné imunity. S tímto tvrzením souhlasí i finští vědci, kteří ve svém průzkumu dospěli k tomu, že procházky v přírodě výrazně pomáhají našemu duševnímu zdraví.

Určitě většina z nás už někdy slyšela o blahodárných účincích prosté procházky na čerstvém vzduchu. Díky tvorbě imunity to může být jeden ze způsobů, jak předcházet nemocem. Nyní se těmito účinky zabývali finští vědci.

Ti potvrdili vliv přírody na zdraví člověka. Ve svém průzkumu se zabývali zejména duševním zdravím a předcházení psychickým onemocněním.

Podle závěrů studia by mělo stačit, když člověk třikrát nebo čtyřikrát do týdne vyrazí do přírody. Stačí přitom navštívit místní park či jinou městskou zeleň. Výzkum totiž míří na obyvatele měst, kteří s přírodou nejsou tak spjati jako obyvatelé vesnic.

Co se týče konkrétních statistik průzkumu, bylo dokázáno, že lidé, kteří jsou v kontaktu s přírodou alespoň třikrát týdně, mají zhruba o třetinu nižší šanci psychicky onemocnět.

Při pravidelných vycházkách může riziko užívání léků klesnou až o 36 procent, v případě procházek pětkrát do týdne pak může klesnout dokonce až o 41 procent.

Vědci si od tohoto výzkumu slibovali zvýšení povědomí o důležitosti psychického zdraví, navíc chtějí vytvořit tlak na větší budování městské zeleně. Daty z výzkumu pak mohou argumentovat o prospěšnosti přírody na zdraví obyvatel.

Je tak dokázané, že příroda či jakýkoli jiný kontakt s ní, má dobrý vliv na naše zdraví. Pro člověka to může být dobrá prevence, jak se vyhnout užívání mnoha léků ve starším věku.

Příroda je rovněž místo, kde si mohou lidé vyčistit hlavu a nechat odplout stres z uspěchaného života.

Zdroj: Forbes

Pokračovat ve čtení

Ekonomika

I přes vyšší cenu Češi spotřebovávají více piva než před rokem

O Češích se říká, že jsou národem pivařů. A své pověsti do puntíku dostáli, když je od pití piva neodradily ani zvýšené ceny. Vyplývá to z dat společnosti SharpGrid zaměřených na poslední čtvrtletí minulého roku.

Publikováno

dne

O Češích se říká, že jsou národem pivařů. A své pověsti do puntíku dostáli, když je od pití piva neodradily ani zvýšené ceny. Vyplývá to z dat společnosti SharpGrid zaměřených na poslední čtvrtletí minulého roku.

Spotřeba piva stoupá, i přes zvýšené ceny. Přesně k tomuto závěru došly statistiky společnosti SharpGrid, které se zaměřovaly na konzumaci piva v České republice.

Zatímco v posledním čtvrtletí roku 2021 se v České republice vypilo zhruba 845 tisíc hektolitrů piva, o rok později už bylo toto číslo výrazně vyšší, konkrétně 1,175 milionů hektolitrů.

Velkou zásluhu na tomto nárůstu mají rozhodně uvolněná opatření v souvislosti s pandemií koronaviru. V současné době je už běžný člověk nepozoruje, na konci roku 2021 tomu tak nebylo.

Na druhou stranu se Češi musejí vypořádat se zvýšenými cenami, což je jedním z dopadů pandemie a následných lockdownů. Jak uvedla data od SharpGrid, průměrná cena se zvýšila zhruba o 11 procent.

Nyní se cena za půllitr piva pohybuje okolo 52 korun, před rokem to ale bylo 47 korun, přičemž před touto dobou cena spíše stagnovala. Až po vypuknutí pandemie zaznamenala citelný nárůst.

I přesto všechno Češi na pivo nezanevřeli. Majitelé hospod a barů si tak mohli oddychnout, jelikož se jim alespoň zčásti vrátily výdaje vynaložené během pandemie.

Pochopitelně se na aktuální ceně promítla i aktuální inflace. Nicméně zdá se, že by se mělo brzy vrátit vše do normálu. Díky stabilizaci ekonomiky, i díky věrným pivařům, kteří se postarali o navýšení spotřeby.

Dle odhadů by se tak cena neměla již nadále navyšovat, ba naopak. Po stagnaci by měla mírně poklesnout. Dá se očekávat, že případné zlevnění by spustilo další výrazný nárůst spotřeby.

Zdroje: SharpGrid, Forbes

Pokračovat ve čtení

Filmy a seriály

Definitivní konec se blíží! Netflix bude zpoplatňovat sdílení účtu mimo domácnost. Kolik nově zaplatíte?

Spekulovalo se o tom už v minulém roce, nyní se to má od března stát realitou. Streamovací gigant Netflix od března zpoplatní sdílení účtů, respektive hesel s osobami, které s vámi nesdílejí domácnost. Kolik tedy nově v případě poskytnutí hesla zaplatíte?

Publikováno

dne

Spekulovalo se o tom už v minulém roce, nyní se to má od března stát realitou. Streamovací gigant Netflix od března zpoplatní sdílení účtů, respektive hesel s osobami, které s vámi nesdílejí domácnost. Kolik tedy nově v případě poskytnutí hesla zaplatíte?

Poprvé o tomto tématu Netflix promluvil již před třemi lety. A to když upozorňoval na fakt, že sdílení hesel mimo domácnost začíná být velkým problémem. Tato streamovací společnost se zároveň netajila tím, že proti tomuto nešvaru hodlá v budoucnu zakročit.

Na začátku loňského roku tak Netflix zveřejnil tiskovou zprávu, na základě které bylo jasné, že je velmi blízko k tomu přijít s účinným řešením.

A co se vlastně jedná? Tento streamovací gigant už delší dobu plánoval využití velice chytrého algoritmu, který rozpozná, že jste své heslo poskytli kamarádovi či jinému rodinnému příslušníkovi, jenž však s vámi nežije ve stejné domácnosti.

Jak ale konkrétně bude onen algoritmus fungovat je stále nejasné. Netflix už nějakou dobu nazpět naznačoval využití systému kontroly IP adresy, polohy či zasílání kódů.

Vzhledem k tomu, že mnoho uživatelů sleduje filmy a seriály skrze svůj účet i mimo domov, zdá se tohle být spíše jako ta složitější možnost.

Ba co víc, Netflix má tohle pravidlo uvedeno přímo ve svých podmínkách, že tato služba je určena pouze členům konkrétní domácnosti a nesmí být sdílen s osobami mimo danou domácnosti.

Sdílíš? Zaplať!

Konkrétní informace o výši poplatků také zatím známé nejsou. Netflix před nedávným časem uvedl, že tento zákaz uvede v platnost od března. Další informace jsou velice mlhavé a není nyní jisté, zda tento streamovací gigant nepřijde ještě s něčím dalším.

Doufejme, že ale nikoliv. Netflix by totiž mohl zavést tak striktní podmínky, které by zakazovaly přenášení filmů či seriálů mimo domov. Byť ano, mnoho svých uživatelů a fanoušků by si pobouřil proti sobě.

Netflix nicméně tuto novinku už zkoušel, a to v minulém roce v Latinské Americe, kdy lidé za sdílení hesla zaplatili 6 až 7 dolarů. A tedy v přepočtu 130 až 150 korun.

Zdroje: Netflix, The Guardian

Pokračovat ve čtení

Oblíbené