Spojte se s námi


Novinky

Zdražování nebo masivní investice do elektromobility: Co vše Škodu v roce 2021 potkalo?

Publikováno

dne

Opravdu mohutné investice do elektromobility, poněkud větší zdražování nových vozů, nemalé personální změny nebo také odstávky výroby. Pro Škodu byl rok 2021 vskutku dramatický a plný změn…

Velmi probírané téma letošního roku? Jednoznačně odstávky výroby. To zapříčinil nedostatek čipů a dalších dílů. Sociálně sítě v letošním roce obletěly obrázky, které ukazovaly desetitisíce aut, které čekaly právě na tolik potřebné díly.

Škoda tak byla nucena tyto vozy umístit na odstavnou plochu, během přemisťování však byla leckterá auta poškozena a mladoboleslavská automobilka tak měla o další starost navíc.

Jak také v roce letošním předpověděli zástupci Škody – kvůli nedostatkům čipů se v tuzemsku nepodařilo dokončit na 300 tisíc vozů. Náš autoprůmysl tímto přišel téměř o 260 miliard eur.

Vedení této automobilky se také v letošním roce rozhodlo k ukončení výroby vozů typu Fabia Combi. Ač je klasický hatchback jedním z nejprodávanějších aut u nás a spolu s Octavií a Škodou Kamiq naplňovaly kasu této automobilky celkem spolehlivě, ve světě už tak populární model Fabia Combi není.

Škoda v roce 2021 prošla i různými personálními změnami. Jak totiž její zástupci už na začátku roku uvedli, do jejího vůbec poprvé zasedne žena. Hlavní změna každopádně spočívá v něčem jiném.

Německý manažer Thomas Schäfer se totiž v příštím roce přesune do vedení Volkswagenu, což v nedávném čase samotný koncern oznámil.

Zapomínat také nesmíme na zdražování nových automobilů a na obří investice do elektromobility a digitalizace. Celých 1,4 miliardy z celkových 2 a půl, které jsou odloženy na investice, půjdou do rozšiřování elektromobility.

Vedení automobilky už dříve prohlásilo stále celkem odvážný plán, že se chce v budoucnu zaměřit pouze na výrobu elektromobilů, čímž samozřejmě také o to výrazněji stoupne jejich cena.

A jak vlastně počínaní Škody v roce letošním a v letech následujících hodnotíte vy?

Zdroje: Škoda, Volkswagen

Novinky

Osm univerzit z České republiky se v žebříčku dostalo mezi tisícovku nejlepších vysokých škol na světě

Publikováno

dne

Skvělá zpráva pro univerzity v České republice. Hned osm se jich totiž dostalo do první tisícovky prestižního žebříčku ARWU (Academic Ranking of World Universities). Nejlépe dopadla Univerzita Karlova.

Stejně jako každý rok i letos vyšel žebříček, který hodnotí nejlepší univerzity na světě. Zveřejněna je vždy první tisícovka. Vybírá se ze 2500 vysokých škol po celém světě.

Takzvanému šanghajskému žebříčku tradičně vévodí americké a britské univerzity. Podvacáté v řadě je na čele Harvardova univerzita. Tu postupně následují Stanfordova univerzita a Massachusettský technologický institut.

Čtvrté místo získala britská Cambridgeská univerzita, první pětici uzavírá Kalifornská univerzita v Berkeley. Poté se v žebříčku umístily Princetonská univerzita, Oxfordská univerzita a Columbijská univerzita v New Yorku.

V první padesátce žebříčku pak najdeme z evropských škol univerzity z Francie, Švýcarska, Dánska a Švédska. Naší nejlepší školou se stala Univerzita Karlova, která skončila na děleném 301.-400. místě. Ta si však o 100 míst pohoršila.

Do první pětistovky se vešla brněnská Masarykova univerzita. Ta drží 401.-500. pozici. Oproti Univerzitě Karlově si tedy polepšila, když loni skončila na 601.-700. místě. Třetí místo pak získala Univerzita Palackého v Olomouci, když se umístila na 701.-800. pozici.

Shodně na 801.-900. místě skončily České vysoké učení technické a Česká zemědělská univerzita v Praze. V poslední stovce žebříčku se nacházejí Vysoké učení technické v Brně, Technická univerzita Ostrava a Jihočeská univerzita.

Hodnocení se soustředí zejména na vědeckou a výzkumnou úroveň škol. Pro hodnocení je využíváno šest ukazatelů. Mezi ty se počítá například počet publikovaných článků v časopisech Nature a Science. Mimo to hodnocení tvoří i počet nejcitovanějších vědců v databázi Highly Cited Researchers či počet držitelů Nobelovy ceny.

Zdroj: Shanghai Ranking, ARWU

Pokračovat ve čtení

Novinky

Generál Petr Pavel oficiálně oznámí kandidaturu na post prezidenta příští měsíc

Publikováno

dne

Generál Petr Pavel patří mezi favority blížících se prezidentských voleb. Svou kandidaturu hodlá oficiálně oznámit počátkem září. Nyní usiluje o zisk 50 tisíc podpisů, jež mu umožní kandidovat.

Petr Pavel o víkendu vyrazil se svými podporovateli na Lysou horu v Beskydech. Svůj výšlap zahájil v Ostravici na Frýdecko-Místecku. Ještě předtím ovšem prozradil, kdy oficiálně oznámí svou kandidaturu na post prezidenta.

„Předpokládám, že kandidaturu oznámím počátkem září. Přesný termín ještě ale nemám. Veřejnost se to ale včas dozví,“ vyjádřil se Pavel pro ČTK před výšlapem na nejvyšší vrchol Beskyd.

Mimo to připomněl, že chce být nezávislým kandidátem. Musí tedy nasbírat minimálně 50 tisíc podpisů. I kvůli tomu vyrazil na Lysou horu, kde jeho podporovatelé mohli podepisovat podpisové archy.

„Po vyhlášení kandidatury tomu budeme věnovat ještě větší pozornost. Nějaké archy jsme už dostali zpátky, řada archů je ale stále mezi lidmi,“ nechal se slyšet generál.

Prezidentské volby se budou konat v lednu příštího roku. Podle volebního modelu agentury Median je největším favoritem na vítězství Andrej Babiš, jenž ovšem stále kandidaturu neoznámil.

Babiš by mohl získal 25,5 procenta hlasů. Hned za ním ovšem figuruje Pavel s 21 procenty. Třetí místo náleží Josefu Středulovi, kterého následují Danuše Nerudová a Pavel Fischer.

Server Seznam Zprávy ovšem zveřejnil sázkové kurzy, podle nichž má nejvyšší šanci na vítězství právě Pavel se 30,7 procenty. Babiš na tom má být o 0,7 procenta hůře.

Zdroj: Median, Seznam Zprávy, ČTK

Pokračovat ve čtení

Novinky

Na dálnici D4 se proháněla formule! Policie se teprve bude celou záležitostí zabývat, co tedy může řidiče potkat?

Publikováno

dne

Jedete si po dálnici a ve zpětném zrcátku vidíte, jak se k vám v rychlém pruhu přibližuje pravá formule. Přesně tohle se totiž stalo včera, tedy v sobotu 13. srpna, a to na dálnici D4 ve středočeském kraji. Pro mnohé řidiče to nejspíše byla parádní podívaná, pro onoho „závodníka“ to ovšem v budoucnu už tak zábavné nejspíše nebude.

V sobotu 13. srpna se na dálnici D4 ve středočeském kraji opět prohnala formule. Proč opět? Podobná událost se totiž stala už v roce 2019, tehdy však policie muže nepotrestala. Ten se přesné identifikaci vyhnul díky své helmě, kvůli níž nemohla mít policie dostatečné důkazy.

Podle serveru Novinky.cz totiž muž podle svých slov žádný přestupek nespáchal, a to z důvodu, že „podklady k přestupku jsou velmi nízké kvality, a není tedy možné spolehlivě hodnotit a porovnávat antropologické znaky nezbytné k identifikaci konkrétní osoby.“

Ve výše přiloženém instagramovém příspěvku si tak můžete celou záležitost sami prohlédnout, tentokrát se podle posledních zpráv jednalo o formuli Dallara GP2, která se účastnila závodů GP2 Series, jak ostatně píše i server auto-mania.

Poslední zprávy hovoří o tom, že policie se bude tímto případem teprve zabývat. Co tedy může řidiče této formule čekat?

To aktuálně není jasné, v roce 2019 řidiči hrozila pokuta ve výši od pěti do deseti tisíc korun a zákaz činnosti od šesti měsíců do jednoho roku.

Faktem také samozřejmě zůstává, že tato vozidla dle slov policie nesplňují pravidla pro provoz na pozemních komunikacích.

Byť se v České republice nachází opravdu mnoho fanoušků Formule 1 či Formule 2, je zapotřebí přiznat, že tyto závodní monoposty na běžnou silnici nepatří. Podobného skutku byli svědky i zahraniční řidiči, konkrétně na německé dálnici, kde se kdysi také proháněla jedna ze závodních formulí.

Zdroje: Auto-mania, Novinky.cz, FIA Formula 2

Pokračovat ve čtení

Oblíbené