Spojte se s námi


Technika

Se zaměstnanci odcházejí z Twitteru i uživatelé. Musk zatím jeho vedení nezvládá

Po převzetí Twitteru se od Elona Muska čekaly velké věci. Opak je však pravdou. Známý miliardář předvádí v ředitelské pozici řadu nedomyšlených kroků a v očích několika svých zaměstnanců se stává nekompetentním člověkem.

Publikováno

dne

Po převzetí Twitteru se od Elona Muska čekaly velké věci. Opak je však pravdou. Známý miliardář předvádí v ředitelské pozici řadu nedomyšlených kroků a v očích několika svých zaměstnanců se stává nekompetentním člověkem.

Elon Musk si dal pro své první dny v pozici šéfa Twitteru jasný cíl a to finančně stabilizovat celou společnost. Zvolil však velmi ostrý prostředek k dosažení této mety.

Propouštění zaměstnanců je rozhodně jedna z cest, jak dosáhnout ekonomické stabilizace společnosti. Nicméně Elon Musk to vzal opravdu zhurta a na nikoho nebral ohledy.

Jak uvedl server Forbes, Musk propustil celkem 3,5 tisíce zaměstnanců. O tom, že si s tím nový šéf Twitteru příliš starostí nedělal, svědčí i fakt, že nemalá část se o svém vyhazovu dozvěděla v hromadném mailu nebo i tak, že se nepřihlásili do firemního systému. Necitlivý tah, a jak se ukázalo později, i nepromyšlený.

Elon Musk si totiž postupem času uvědomil, že bez mnoha zaměstnanců se jeho společnost zkrátka neobejde. Spoustu z nich tak začal přesvědčovat o návratu zpět do Twitteru. Někteří se opravdu vrátili, mnohým ale přišlo jednání Muska za hranou a od Twitteru se otočili zády.

Sbohem ale neřekli jen někteří zaměstnanci, ale i samotní uživatelé. Mnohdy to jsou známé osobnosti z velkým dosahem, přičemž takto vyjádřili svůj nesouhlas s řídící politikou Elona Muska.

Poměrně kontroverzní se stalo i Muskovo rozhodnutí o zpoplatnění ověřovacího symbolu, které má pomoci naplnit pokladnu Twitteru. Takto si ověření pořídili falešné účty vydávající se za velké společnosti, aby na nich přidáváním nešikovných tweetů parazitovali.

Takhle například citelně klesly společnosti CocaCola na trhu akcie, přičemž se tento problém týkal více velkých firem. Proto je možné, že kromě známých osobností zmizí v dalších dnech z Twitteru i mezinárodní společnosti.

Zdroje: Forbes, NBC News, Twitter

Novinky

Přesune koncern Volkswagen svou výrobu na východ? Pokud ano, hlavním důvodem bude energetická krize

Publikováno

dne

Koncern Volkswagen by mohl přesunout výrobu z Německa do východní Evropy, pokud bude přetrvávat nedostatek zemního plynu. To je ostatně jasná známka toho, že energetická krize, kterou rozpoutala ruská invaze na Ukrajinu, může otřást evropskou průmyslovou krajinou.

Volkswagen ve čtvrtek 22. září uvedl, že přesun výroby je jednou z možností, které má ve střednědobém horizontu k dispozici, pokud nedostatek plynu potrvá mnohem déle než letošní zimu.

Gigant automobilového průmyslu má velké továrny v Německu, České republice a na Slovensku. A tedy v zemích, které patří mezi ty, jež jsou nejvíce závislé na ruském plynu.

„Z hlediska střednědobé alternativy se zaměřujeme na větší lokalizaci, přemístění výrobních kapacit nebo techniky jinam,“ uvedl mluvčí VW Geng Wu, jehož slova ocitoval server Automotive News Europe.

Z onoho přesunu by podle mluvčího mohla těžit jihozápadní Evropa, potažmo část severní Evropy, kde je logicky lepší přístup k námořním dodávkám LNG (zkapalněného zemního plynu – pozn. red.).

Volkswagen totiž své vozy vyrábí také v Portugalsku, Španělsku a v neposlední řadě také Belgii. A právě to jsou země, které disponují LNG terminály.

Kromě výše uvedených zemí má Volkswagen své podniky také v Indii a Číně, dále pak také v Kazachstánu a na Ukrajině.

Situace okolo plynu by ostatně nebyla tak dramatická, kdyby Ruská federace sama nepřikročila k omezení dodávek. Rusko to aktuálně zdůvodňuje technickými problémy způsobenými uvalením sankcí, podle EU však Moskva používá dodávky plynu jako prostředek k prosazování vlastních zájmů.

Zdroje: Volkswagen, Automotive News Europe

Pokračovat ve čtení

Novinky

Tahle automobilka chce vyrábět auta se spalovacími motory, dokud to půjde. Kdy přijde první hybrid?

Publikováno

dne

Rumunská automobilka Dacia v nedávném čase přišla s tvrzením, že má v úmyslu elektrifikovat mezi posledními a bude tak vyrábět vozy se spalovacími motory, co nejdéle to půjde. Jedním z důvodů je pracovat s ověřenou a levnější technikou.

Rumunský výrobce automobilů Dacia sice spadá pod francouzského giganta Renault, ovšem co se elektrifikace týče, postupuje naprosto jinak, než jak by mnozí mohli očekávat.

Jejím šéfem se na začátku loňského roku stal Denis le Vot, který v rozhovoru pro Top Gear jasně prohlásil, že Dacia bude čekat co nejdéle, než zcela elektrifikuje svou řadu automobilů.

Proč se ale takto Dacia vlastně rozhodla? Zřejmě tím hlavně důvodem je to, že výrobce chce poté pracovat s osvědčeným materiálem, respektive ověřenou technikou, přičemž elektrifikace má proběhnout v typickém stylu Dacie.

Le Vot totiž tvrdí, že oproti jiným automobilkám, zejména tedy oproti Renaultu, bude chtít najít tu správnou kombinaci, která vyhovuje jejím zákazníkům.

To tedy znamená, že si Dacia bude muset vyhrát hlavně s baterií a rychlostí nabíjení. Přesně to totiž bývá u většiny elektromobilů častým problémem.

Respektive řidičům, potažmo uživatelům nevyhovuje dojezdová vzdálenost nebo ještě hůř – až otravně dlouhé nabíjení.

Jako zářný příklad le Vot uvádí Dacii Spring. Tento model je vyloženě specifikován pro jízdy do práce nebo kratší vzdálenosti ve městě. Aktuálně tento elektromobil pořídíte s cenovkou do půl milionu Kč, jeho hmotnost nepřesáhne jednu tunu a Dacia tedy může využít menší baterii.

Vyjádření šéfa rumunské automobilky

„Naší prací je přijít v poslední možnou chvíli a vzít si ze skladu cokoliv, co potřebujeme. Renault má všechna aktiva. Investuje do obřích továřen, do Méganu E-Tech a mnoha dalších modelů které teprve přijdou, investuje do elektromotorů.

Máme nejlepší hybridní systém E-Tech, nejlepší plug-in hybridní systém E-Tech. Máme malé elektrické auto, velké elektrické auto. Zkrátka máme čím dál víc z čeho vybírat. Renault je v čele a my přijdeme na řadu později,“ uvedl le Vot v rozhovoru.

Prvním hybridním vozem značky Dacie pak bude model Jagger. Ten bude vybaven výše zmíněnou technologií E-Tech a na trh má být uveden v příštím roce.

Zdroje: Dacia, Top Gear

Pokračovat ve čtení

Ekonomika

Jaká budoucnost čeká Čínu a jak to ovlivní celý svět?

Publikováno

dne

O Číně se v posledních letech hovoří stále více, když se dokázala za několik posledních desítek let vyvinout z továrny světa v jednu z nejlépe fungujících zemí. Určité prognózy dokonce tvrdí, že nebude trvat dlouho a Čínská lidová republika ekonomicky předčí i USA. K dosáhnutí tohoto cíle však musí vyřešit řadu problémů.

Mnoho k této věci publikoval americký miliardář, investor a manažer hedgeových fondů Ray Dalio, jenž věří, že se blíží doba, kdy čínský jüan nahradí americký dolar na pozici rezervního aktiva.

Do takové pozice se dolar dostal krátce po 2. světové válce. Tuto pozici si obhájil i po konci zlatého standardu. Ovšem na jaře 2021 klesl jeho podíl na rezervách centrálních bank na 59 %, což je nejníže za 25 let.

O vývoji Číny má určitě dvojice Jan Růžička a Dan Vořechovský, jenž se stala hostem Vojty Zizky, který se na svém stejnojmenném Youtube kanále věnuje ekonomice a investování, velký přehled.

Hlavními tématy pořadu byly: Hrozí válka na Taiwanu? Jak se žije v Číně? Jsou Čínské akcie takzvaně ve slevě?

Asi největší problém má Čína s realitami. Když v minulém roce padla společnost Evergrande, očekávala se série dalších krachů. Tamní vládě se ale podařilo vše uhasit a minimálně získat čas na vyřešení tohoto obřího problému, jenž může spustit lavinu ekonomických problémů po celé planetě.

Stejně jako mnoho dalších zemí světa, i Čína nyní stojí na jakémsi rozcestí a ať už se vydá tam, či onam, všude ji bude čekat plno nástrah, které bude muset vyřešit, pakliže bude chtít i nadále růst a předčít USA.

Zdroj: Youtube, Finex, Ray Dalio

Pokračovat ve čtení

Oblíbené