Spojte se s námi


Auta

Řízení v zimě přináší větší zodpovědnost. Na co byste měli myslet?

Řízení v zimě bývá dosti specifické. Auto se na sněhu chová o poznání jinak a tomu musíte kromě stylu řízení přizpůsobit i samotné vybavení. Na co byste neměli v žádném případě zapomenout?

Publikováno

dne

Řízení v zimě bývá dosti specifické. Auto se na sněhu chová o poznání jinak a tomu musíte kromě stylu řízení přizpůsobit i samotné vybavení. Na co byste neměli v žádném případě zapomenout?

Základem jsou bezesporu zimní pneumatiky. Ty musí mít český řidič povinně od začátku listopadu do konce března. Kromě tohoto období musí na zimní pneumatiky přezout také, když je na silnici sníh, námraza nebo lze očekávat, že taková situace nastane.

Obecně se doporučuje používat jednu sadu pneumatik maximálně pět let. Jejich opotřebením se totiž prodlužuje brzdná dráha automobilu a při dlouhodobějším užívání se taková dráha může prodloužit až o několik desítek procent.

Zkontrolování stavu všech kapalin by mělo být samozřejmostí. Doporučuje se mít tekutější motorový olej, jenž je vhodný pro zimní období. Ten můžete doplnit kvalitní nemrznoucí chladící kapalinou.

Do auta můžete dokoupit také nemrznoucí směs do ostřikovačů či škrabku na okno. Při námraze nebo silném sněžení vám jistě přijde vhod.

Kromě kapalin byste také měli mít optimálně nastaveny světla. Ty jsou velmi důležité zejména v zimě, kdy je venku šero. Dávejte ale pozor, ať nimi neoslňujete protijedoucí auta.

A pokud jsme u světel, doporučujeme mít v autě vždy schovanou baterku pro případ potřeby. Nikdy nevíte, kdy ji využijete. Hlavně při případném spravování závady na autě vám ušetří mnoho času.

V zimě také bývá potřeba dávat zvýšený pozor na baterii. Při nižších teplotách totiž může znatelně klesat její kapacita. Proto ji před zimou raději nechte zkontrolovat.

S tím vším byste měli být na zimu náležitě vybaveni. Nejdůležitější však je přizpůsobení stylu jízdy venkovním podmínkám. Tím byste měli většinu problémů eliminovat.

Zdroj: Autoweb

Komentovat

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Auta

Co dělat, když se na dálnici dostanete do protisměru?

Jedná se o jednu z nejnebezpečnějších situací, která může v silničním provozu nastat. Vzhledem k vysoké rychlosti všech aut je vozidlo jedoucí v protisměru obrovský problém. Jak tuto situaci správně vyřešit?

Publikováno

dne

Jedná se o jednu z nejnebezpečnějších situací, která může v silničním provozu nastat. Vzhledem k vysoké rychlosti všech aut je vozidlo jedoucí v protisměru obrovský problém. Jak tuto situaci správně vyřešit?

Je více než pravděpodobné, že se do této situace v životě nedostanete. Nicméně stát se to může, o čemž svědčí dopravní statistiky. Auto jedoucí v protisměru je policii nahlášeno několikrát do měsíce.

Mezi tyto případy se samozřejmě řadí opilí řidiči nebo ti, kteří na dálnici najeli špatně kvůli své nepozornosti. Například kvůli užívání mobilního telefonu během jízdy.

Ne pokaždé je ale vina stoprocentně na samotném řidiči. Na některých silnicích je totiž dopravní značení tak zmatečné a nepřehledné, že vše může dopadnout i špatným nájezdem na dálnici. Navíc, pokud řidič jede na daném úseku vůbec poprvé v životě.

Pokud na dálnici uvidíte auto v protisměru, ihned zbystřete a zorientujte se. Až se ujistíte, že vy jedete správně, zavolejte linku 158 a nahlaste toto vozidlo včetně jeho přibližné polohy. Rozhodně nespoléhejte, že jej někdo nahlásil před vámi.

Informace o vozidle jedoucím v protisměru by se měla objevit i na informačních tabulích na dálnici. Pokud takovou informaci uvidíte, ihned se zařaďte do pravého pruhu. S velkou pravděpodobností totiž auto pojede právě ve vašem levém jízdním pruhu.

Větším problémem ale je, pokud dojdete k tomu, že právě vy se nacházíte v protisměru. V tomto případě musíte začít ihned jednat. Zpomalte a ihned své vozidlo nasměrujte ke kraji, kde jej bezpečně zastavte. Nezapomeňte, že odstavný pruh bude z vašeho pohledu nezvykle vlevo.

Vozidlo nasměrujte co nejvíce ke svodidlům a zapněte výstražná světla. Snažte se, abyste byli co nejvíce vidět, proto můžete použít také blikání dálkových světel. Dále pak vystupte a v bezpečí zavolejte na linku 158. V žádném případě se nepokoušejte otáčet.

Při hovoru s operátorem se pokuste co nejpřesněji určit svoji polohu. Pomoci vám mohou kilometrovníky, podle kterých se mohou policisté dobře zorientovat. Po svém příjezdu policisté zastaví dopravu a umožní vám bezpečně dálnici opustit.

Zdroj: Garáž

Pokračovat ve čtení

Auta

Co dělat, když uvíznete na železničním přejezdu? Hlavně nepanikařte

Stát se to může komukoli. Nedopatřením či mírným zaváháním se rázem ocitnete přímo uprostřed železničního přejezdu a závory jsou dole. Co teď? Odpověď je ve skutečnosti velice jednoduchá, stačí pouze zachovat klid a závorami projet.

Publikováno

dne

Stát se to může komukoli. Nedopatřením či mírným zaváháním se rázem ocitnete přímo uprostřed železničního přejezdu a závory jsou dole. Co teď? Odpověď je ve skutečnosti velice jednoduchá, stačí pouze zachovat klid a závorami projet.

Nejedná se o ojedinělou situaci

I když se může zdát, že jde o neobvyklou situaci, problém „spadlých závor“ se na českých silnicích řeší každodenně. Stačí chvilka nepozornosti a v této situaci se může v budoucnu ocitnout každý z nás.

Každoročně se u nás kvůli této nebezpečné situaci stane bezmála 200 nehod. Díky pohotovosti řidičů se většina obejde bez zranění, zhruba třetina však končí tragicky.

Jak z toho ven

Je vhodné si uvědomit, že pokud tato situace skutečně nastane, vždy ji musí vyřešit samotný řidič vozidla. Vlak sice začne prudce brzdit, ale vinou velmi dlouhé brzdné dráhy většinou nestihne zastavit před přejezdem.

Aby tak nedošlo ke srážce, z přejezdu musí odjet motorové vozidlo. Nejjednodušší možností je prosté projetí závorami. Ty jsou navržené tak, aby je bylo velmi jednoduché nadzvednout, případně přelomit. Pokud tohle uděláte, z přejezdu se určitě včas dostanete.

I když závoru bez problému zvedne běžný člověk, výrazně se nedoporučuje vysílat spolucestujícího, aby ji šel zvednout. Tento proces, včetně prvotního šoku a odpoutání, může zabrat až několik desítek vteřin, za kterých už vlak může dorazit na železniční přejezd. Nemluvě o případném zranění kvůli „zbytečnému“ prudkému brždění vlaku.

Hlavně zachovejte klid

Téměř všechny nehody na přejezdu se stávají kvůli zbytečnému zmatkování řidičů. Zcela nejhorší je vystoupit a běžet od auta pryč. Takto vystavujete všechny cestující vlaku obrovskému nebezpečí, navíc se tím dopouštíte trestného činu. Opustit auto můžete pouze v případě, když má technické potíže, tudíž s ním jistě nebudete schopni odjet či jej jakkoli jinak dostat ze silnice.

Někteří řidiči také doplácejí na banality jako třeba zhasnutí motoru. Pamatujte ale, že když spadnou závory, máte stále dostatek času na to, abyste přejezd bezpečně opustili. Jen vzpomeňte, kolik času někdy strávíte před závorami, než konečně projede vlak.

Samozřejmě tedy musíte jednat rychle a přejezd opustit co nejdříve. Pokud se ale stresujete více, než je běžné, v klidu se nadechněte a bezpečně se pomalu rozjeďte. Závory projedete i v nízké rychlosti a pár vteřin navíc vám nestojí za to, abyste kvůli zbrklosti na přejezdu nakonec uvízli.

Zdroj: Garáž.cz

Pokračovat ve čtení

Auta

Bugatti, Porsche či Ferrari aneb Extrémně drahá záležitost. Na kolik vás vyjde servis luxusních aut?

Publikováno

dne

Bugatti, Porsche, Ferrari nebo Lamborghini – to jsou značky, ze kterých vyloženě číší luxus nebo rychlost. Plánujete-li pořízení nějakého z těchto vozů, připravte si miliony. A to nejen k zakoupení, ale především k pravidelné údržbě. Skoro na milion korun vás totiž vyjde pouhá výměna pneumatik.

Vidíme je v akčních filmech a říkáme si, jak skvělé by bylo takovou „káru“ vlastnit. Většina z nás si ovšem některou z níže zmíněných značek může dovolit pořídit maximálně na Playstationu nebo ve vybrané závodní hře.

Například Lamborghini Aventador pořídíte od částky 8,5 milionů Kč. Kupní cena známého SUV, Lamborghini Urus, startuje zhruba na 5 a půl milonech Kč. A u dalších luxusních značek je to s cenami velmi podobné.

Ferrari F8 Spider vás v základu přijde na 9 milionů Kč, desítky milionů zaplatíte za Bugatti Chiron. V tomhle ohledu je dostupnější značkou Porsche – Cayenne či Macan lze pořídit za „pouhé“ dva miliony korun.

Největším strašákem však je dlouhodobý servis. Dovedete si vůbec představit mít takové auto nepojištěné? Hádáme, že asi ne – počítejte však s částkou ve výši stovek tisíc Kč ročně. Prodloužení tovární záruky, to samé v bledě modrém, jak se říká.

Teď se podíváme na provozní náklady. U takových značek s tak silným a výkonným motorem neočekávejme, že se v souvislosti se spotřebou dostaneme pod 20 litrů na 100 km. A co pneumatiky? Dvacet nebo třicet tisíc kilometrů a můžete kupovat nové.

Výměna pneumatik například u Bugatti Veyron stojí 910 tisíc korun. Půl milionu korun dáte za výměnu oleje či filtrů. A i když Bugatti chtělo, aby Chiron mohl používat dlouhodobě jedna kola, je sadu disků zapotřebí měnit každých 14-16 tisíc kilometrů.

A takto bychom mohli pokračova do nekonečna. Výměna předních brzd? 1 083 000 Kč! U podobných typů automobilů je zapotřebí brzdové kanálky také čistit. Tzv. Servis B (vyčištění brzd, výměna oleje a filtrů) šplhá do výše 1 278 000 Kč.

I taková drobnůstka, jako jsou nové stěrače, vás přijde draho – 82 000 Kč. Potřebujete nové čelní sklo? Tak si připravte 1,3 milionů Kč. Zrovna u Bugatti musíte co čtyři roky měnit turbo a palivovou nádrž. Dohromady se jedná o stejnou sumu, jako za nové čelní sklo.

Jedná se skutečně o jiný svět, blížícím se spíše parametrům závodních monopostů. Ano, vydělává-li člověk několik desítek, potažmo stovek milionů korun ročně, bude si moci takové auto dovolit. Pro „obyčejné“ lidi by bylo zakoupení Ferrari či Lamborghini finanční sebevražda.

Zdroj: Bugatti, Lamborhini, Autoforum

Pokračovat ve čtení

Oblíbené