Spojte se s námi


Lifestyle

Příběh značky: Historie značky Nike sahá do 60. let. Společnost vlastní několik patentů, modely vznikaly i během snídaně

Na kusech oblečení, sportovní obuvi a doplňků najdete oblíbené logo „fajfky”, která značí styl a osobnost. Značka je populární po celém světě, vidíte ji na různých sportovních turnajích, zápasech, oblékají se do ní nejvlivnější osobnosti. 

Publikováno

dne

Na kusech oblečení, sportovní obuvi a doplňků najdete oblíbené logo „fajfky”, která značí styl a osobnost. Značka je populární po celém světě, vidíte ji na různých sportovních turnajích, zápasech, oblékají se do ní nejvlivnější osobnosti. 

Sportovní móda by byla jiná, kdyby v ní značka Nike nefigurovala. Společnost byla založená již před několika desítkami let a na poli módy a doplňků čerpá z dlouholeté tradice. Podívejte se, co stálo za jejím vznikem a jaké celebrity ji oblékají.

Kam sahají její začátky?

Značka byla založena již v roce 1964, ale pod jménem Blue Ribbon Sports. Zakladateli byli trenér lehké atletiky William Bowerman a jeho žák, student obchodní akademie, Phil Knight. Bowerman trénoval i olympijský tým USA v roce 1972, byla to velmi výrazná osobnost a věnoval se každému sportovci na maximum, pokud v něm viděl potenciál.

Motivace, soutěživost, dravost – to jsou hodnoty, které nakonec předal i do firmy, a značka Nike se jimi vyznačuje. Poslání Nike podle Billa je „Přinášet inspiraci a inovace každému sportovci světa”. Distribuce tenisek pod původní značkou probíhala na začátku pouze v Japonsku.

Dynamika, úspěch, vítězství

Společnost mění název na Nike v roce 1971. A co vlastně znamená? Je to odvozenina od řecké bohyně vítězství. Swoosh, jak se říká logu, symbolizuje dynamiku, úspěch a vítězství. V roce 1972 navazuje Nike spolupráci s tenistou Ilie Nastase. Stal se oficiální tváří sportovní značky, takže se musel vzdát hraní v teniskách jiných značek. 

Rok 1974 přinesl pro oba zakladatele klíčový moment. Během nedělní snídaně se totiž zrodil nápad na nové technologické řešení a vznikl nový model tenisek zvaný Nike Waffle Trainer. Podrážka těchto bot připomíná gofr. O pět let později si Nike nechává patentovat vzduchové polštářky v podrážce.

Tím se zajistí dokonalé odpružení, dynamický krok a celkové pohodlí při chůzi. U konstrukce této podrážky byl Frank Rudy, zaměstnanec NASA. V roce 1982 se objevuje model Nike Air Force, za tři roky podepisuje smlouvu s obuvní firmou Micheal Jordan, který dostává prostor na svou vlastní korekci. Air Jordan milují fanoušci basketu po celém světě.

Slogan, který si každý zapamatuje

Netrvalo dlouho a tenisky se postupně dostali do celého světa. Nike má jednoduchý slogan „JUST DO IT”, na který vlastní ochrannou známku a vznikl v roce 1988. Úspěšná marketingová kampaň odstartovala značce rychlý nástup, a to nejen v oblasti sportu, ale také životního stylu.

90. léta se kolekce značky rozšířila o streetwarové oblečení a obuv. Zároveň firma navázala další důležité a významné spolupráce se sportovci, jako je Andrea Agassi, Michael Schumacher nebo Eric Canton. V roce 1999 zemřel jeden ze zakladatelů společnosti, Bill Bowerman.

Ekologická kolekce i klasika pro sportovce

Značka se snaží neustále posouvat dopředu a nabízet svým zákazníkům to nejlepší. Nike na začátku nového tisíciletí přebírá Converse za více jak 300 mil. USD. Ekologická kolekce Nike Considered se neobvyklé stává velmi oblíbenou a mezi lety 2008-2012 přináší nová technologie modely Flywire a Flyknit. Také tyto se stanou hitem, a to nejen mezi sportovci, ale také sneakerheady.

Značka ale nezpomaluje ani v posledních letech. Každou sezonu můžete v obchodech vidět jejich modely, zkoušejí reedice úspěšných modelů, vyrábí doplňky, oblečení, a stále se snaží o tom, být vidět. Jejich produkty jsou kvalitní, nabízejí nejlepší materiály, skvělý design a neustálý rozvoj. 

V České republice na značku Nike nedá dopustit například Bára Špotáková, Milan Baroš nebo Tomáš Rosický. Společnost Nike obléká také tenisové hvězdy, a to již od samého začátku. U Nike je vidět, že se nemusí vymýšlet nic složitého, aby to dobře fungovalo. Čtyřpísmenný název, jednoduchý logo, slogan, který se dobře pamatuje. To je všechno, co je k úspěchu potřeba.

Zdroj: AD Sport, Sneakers Tenisky, 50style

Oblíbené