Spojte se s námi


Zajímavosti

Přemýšleli jste někdy nad tím, proč jídlo na obrázku vypadá jinak než ve skutečnosti? Američané se nebojí kvůli tomu soudit

Kdo by neviděl reklamu na skvělý burger plný těch nejlepších surovin. Reklamy na jídlo vidíme dnes a denně, slyšíte o nich v rádiu, vystavují se kolem silnic a dálnic. Proč ale jídlo vypadá ve skutečnosti jinak? 

Publikováno

dne

Kdo by neviděl reklamu na skvělý burger plný těch nejlepších surovin. Reklamy na jídlo vidíme dnes a denně, slyšíte o nich v rádiu, vystavují se kolem silnic a dálnic. Proč ale jídlo vypadá ve skutečnosti jinak? 

Zákazníci v USA si klamavou reklamu nenechají líbit a klidně se soudí. „Všechny burgery nemusí vypadat totožně jako na obrázku, nicméně veškeré produkty zobrazené v reklamě jsou stejné jako opravdové burgery, které prodáváme našim zákazníkům,“ uvedl pro BBC Burger King, který patří mezi největší řetězce provozoven rychlého občerstvení.

Jak vypadá příprava jídla pro reklamu? 

Proč tedy jídlo v reklamách vypadá jinak, než ve skutečnosti? To vysvětlila Amy Wardleová ze stylingové společnosti Astir. „Když chcete lahodnou pizzu s táhnoucím se sýrem, potřebujete k tomu sýr navíc z několika dalších pizz.”

Při focení cereálií si vypomáháme lepidlem, aby nebyly tolik promočené. V případě reklamy na burgery se často využívá párátek k podepření celku.” Mnohdy to vypadá, že je maso v burgeru větší, než bulka samotná. Dá se jen spekulovat, proč tomu tak je. 

Je možné, že prodávaný burger byl dlouho zabalený a ponechán pod tepelnou lampou. Nebo byla naopak při focení použita menší houska, aby celkový burger vypadal více našlapaně,“ myslí si Wardleová.

Američané se soudí, ale většinou nemají šanci vyhrát

Tyto praktiky nejsou zakázané, takže jsou hojně využívané. Od zákazníků se nepředpokládá, že by chtěli dostat stejné jídlo, jako vidí na videu nebo na snímku. Nikdo nemůže čekat, že dostane stejnou verzi burgeru, jakou viděl v reklamě. 

Kauzy tohoto typu málokdy obstojí u soudu, neboť se jedná o velice subjektivní záležitost,” vysvětluje profesor práv Mark Bartholomew. Firmy pak musí dokazovat, že je produkt z reklamy skutečně tím, který zákazník skutečně dostane. 

V minulosti takový problém řešil řetězec KFC, kdy mu byla zakázaná reklama i s obrázky. Firma se sice bránila tvrzením, že měl model příliš malé ruce, ale jak uvedl mluvčí Britské rady pro reklamu Toby King, pokud si myslí, že reklama je zavádějící, zakážou ji.

Zdroj: BBC, Novinky, Astir

Oblíbené