Spojte se s námi


Novinky

Mercedes zveřejnil odvážné tvrzení: Elektromobily ani nemohou být ekologické!

Publikováno

dne

Mercedes přišel v nedávném čase s velmi odvážným tvrzením. Podle slavné německé automobilky prý elektromobily momentálně ani nemohou být ekologické! Důvodů je hned několik.

Jedná se o velmi důležité téma zatím však stále vzdálené budoucnosti – eletrifikace. Robert Reid, kopilot Richarda Burnse, jenž v roce 2001 slavil titul mistra světa v rallye, v nedávném rozhovoru pro Autosport prohlásil, že je špatně, pokud se nejen motorsport, ale i automobilky po celém světě vydají pouze cestou elektrifikace.

Jeho slova nyní potvrzuje samotný Mercedes a vyvrací názory politiků a řeči o udržitelné mobilitě.

K tomuto tématu se totiž nedávno vyjádřila Renata Jungo Brüngger, šéfka právního oddělení německého koncernu Daimler. Ta ve svém vyjádření naznačuje, že se zdaleka nejedná o sprint, jak uvádějí světové automobilky, ale o maraton.

Prvky jako kobalt, lithium a nikl prý stále zůstávají nemalým problém. Rovněž s bateriovou elektromobilitou na základě jejích slov již nesmí být spojováno takové znečištění, jaké zde bylo doposud a že jde o problém, který firma začíná řešit.

Celkově vzato je výroba komponentů pro elektrická auta mnohem méně ekologická, než ta pro spalovací motory. Ano, elektrifikace je budoucnost, ale potřebuje to čas, a to zejména kvůli náročnosti celého procesu.

Koneckonců se o tomto tématu v nedávném rozhovoru pro Ruik solidně rozpovídal Števo Eisele, slovenský komentátor formule 1. A rozhodně si nebral servítky. Podle něj má tohle téma dvě roviny – všeobecnou a sportovní.

„Ta všeobecná se podle mě odvíjí od nějakého pokusu o záchranu naší planety. Abychom zkrátka fungovali ekologicky, což je úplně legitimní a asi i správné. To, co já vnímám jako zásadní problém je ten, že jestliže jsme 100 nebo 200 let ničili naši planetu, tak ji přece nemůžeme zachránit za tři nebo pět let, řekl Eisele v rozhovoru pro Ruik.

„Současný marketing funguje takto: Kupte si toto úžasné auto, které je nádherné a ekologické, které však má o polovinu menší dojezd a je trojnásobně dražší,“ pokračuje.

„Proto je tato kampaň prostě úplně mimo. Je vidět, že ty velké korporace v čele s Evropskou komisí si někdy myslí, že lidé žerou seno. A ne, nebojím se to takhle natvrdo říct, tohle prostě není v pořádku,“ nebojí se říct svůj názor Eisele.

„Hlavně bych zmínil další důležitý prvek – jak vlastně může být ekologické něco, co se vyrábí spalováním uhlí nebo zemního plynu? Ono je to celkem komplexní téma a vůbec se mi nelíbí ty pohádky o ekologickém zacházení, protože nejsou vůbec pravdivé,“ prozradil svůj pohled na věc.

A co si vlastně o elektromobilech a o elektrifikaci obecně myslíte vy?

Zdroje: Autoforum, Motorsport

Novinky

Osm univerzit z České republiky se v žebříčku dostalo mezi tisícovku nejlepších vysokých škol na světě

Publikováno

dne

Skvělá zpráva pro univerzity v České republice. Hned osm se jich totiž dostalo do první tisícovky prestižního žebříčku ARWU (Academic Ranking of World Universities). Nejlépe dopadla Univerzita Karlova.

Stejně jako každý rok i letos vyšel žebříček, který hodnotí nejlepší univerzity na světě. Zveřejněna je vždy první tisícovka. Vybírá se ze 2500 vysokých škol po celém světě.

Takzvanému šanghajskému žebříčku tradičně vévodí americké a britské univerzity. Podvacáté v řadě je na čele Harvardova univerzita. Tu postupně následují Stanfordova univerzita a Massachusettský technologický institut.

Čtvrté místo získala britská Cambridgeská univerzita, první pětici uzavírá Kalifornská univerzita v Berkeley. Poté se v žebříčku umístily Princetonská univerzita, Oxfordská univerzita a Columbijská univerzita v New Yorku.

V první padesátce žebříčku pak najdeme z evropských škol univerzity z Francie, Švýcarska, Dánska a Švédska. Naší nejlepší školou se stala Univerzita Karlova, která skončila na děleném 301.-400. místě. Ta si však o 100 míst pohoršila.

Do první pětistovky se vešla brněnská Masarykova univerzita. Ta drží 401.-500. pozici. Oproti Univerzitě Karlově si tedy polepšila, když loni skončila na 601.-700. místě. Třetí místo pak získala Univerzita Palackého v Olomouci, když se umístila na 701.-800. pozici.

Shodně na 801.-900. místě skončily České vysoké učení technické a Česká zemědělská univerzita v Praze. V poslední stovce žebříčku se nacházejí Vysoké učení technické v Brně, Technická univerzita Ostrava a Jihočeská univerzita.

Hodnocení se soustředí zejména na vědeckou a výzkumnou úroveň škol. Pro hodnocení je využíváno šest ukazatelů. Mezi ty se počítá například počet publikovaných článků v časopisech Nature a Science. Mimo to hodnocení tvoří i počet nejcitovanějších vědců v databázi Highly Cited Researchers či počet držitelů Nobelovy ceny.

Zdroj: Shanghai Ranking, ARWU

Pokračovat ve čtení

Novinky

Generál Petr Pavel oficiálně oznámí kandidaturu na post prezidenta příští měsíc

Publikováno

dne

Generál Petr Pavel patří mezi favority blížících se prezidentských voleb. Svou kandidaturu hodlá oficiálně oznámit počátkem září. Nyní usiluje o zisk 50 tisíc podpisů, jež mu umožní kandidovat.

Petr Pavel o víkendu vyrazil se svými podporovateli na Lysou horu v Beskydech. Svůj výšlap zahájil v Ostravici na Frýdecko-Místecku. Ještě předtím ovšem prozradil, kdy oficiálně oznámí svou kandidaturu na post prezidenta.

„Předpokládám, že kandidaturu oznámím počátkem září. Přesný termín ještě ale nemám. Veřejnost se to ale včas dozví,“ vyjádřil se Pavel pro ČTK před výšlapem na nejvyšší vrchol Beskyd.

Mimo to připomněl, že chce být nezávislým kandidátem. Musí tedy nasbírat minimálně 50 tisíc podpisů. I kvůli tomu vyrazil na Lysou horu, kde jeho podporovatelé mohli podepisovat podpisové archy.

„Po vyhlášení kandidatury tomu budeme věnovat ještě větší pozornost. Nějaké archy jsme už dostali zpátky, řada archů je ale stále mezi lidmi,“ nechal se slyšet generál.

Prezidentské volby se budou konat v lednu příštího roku. Podle volebního modelu agentury Median je největším favoritem na vítězství Andrej Babiš, jenž ovšem stále kandidaturu neoznámil.

Babiš by mohl získal 25,5 procenta hlasů. Hned za ním ovšem figuruje Pavel s 21 procenty. Třetí místo náleží Josefu Středulovi, kterého následují Danuše Nerudová a Pavel Fischer.

Server Seznam Zprávy ovšem zveřejnil sázkové kurzy, podle nichž má nejvyšší šanci na vítězství právě Pavel se 30,7 procenty. Babiš na tom má být o 0,7 procenta hůře.

Zdroj: Median, Seznam Zprávy, ČTK

Pokračovat ve čtení

Novinky

Na dálnici D4 se proháněla formule! Policie se teprve bude celou záležitostí zabývat, co tedy může řidiče potkat?

Publikováno

dne

Jedete si po dálnici a ve zpětném zrcátku vidíte, jak se k vám v rychlém pruhu přibližuje pravá formule. Přesně tohle se totiž stalo včera, tedy v sobotu 13. srpna, a to na dálnici D4 ve středočeském kraji. Pro mnohé řidiče to nejspíše byla parádní podívaná, pro onoho „závodníka“ to ovšem v budoucnu už tak zábavné nejspíše nebude.

V sobotu 13. srpna se na dálnici D4 ve středočeském kraji opět prohnala formule. Proč opět? Podobná událost se totiž stala už v roce 2019, tehdy však policie muže nepotrestala. Ten se přesné identifikaci vyhnul díky své helmě, kvůli níž nemohla mít policie dostatečné důkazy.

Podle serveru Novinky.cz totiž muž podle svých slov žádný přestupek nespáchal, a to z důvodu, že „podklady k přestupku jsou velmi nízké kvality, a není tedy možné spolehlivě hodnotit a porovnávat antropologické znaky nezbytné k identifikaci konkrétní osoby.“

Ve výše přiloženém instagramovém příspěvku si tak můžete celou záležitost sami prohlédnout, tentokrát se podle posledních zpráv jednalo o formuli Dallara GP2, která se účastnila závodů GP2 Series, jak ostatně píše i server auto-mania.

Poslední zprávy hovoří o tom, že policie se bude tímto případem teprve zabývat. Co tedy může řidiče této formule čekat?

To aktuálně není jasné, v roce 2019 řidiči hrozila pokuta ve výši od pěti do deseti tisíc korun a zákaz činnosti od šesti měsíců do jednoho roku.

Faktem také samozřejmě zůstává, že tato vozidla dle slov policie nesplňují pravidla pro provoz na pozemních komunikacích.

Byť se v České republice nachází opravdu mnoho fanoušků Formule 1 či Formule 2, je zapotřebí přiznat, že tyto závodní monoposty na běžnou silnici nepatří. Podobného skutku byli svědky i zahraniční řidiči, konkrétně na německé dálnici, kde se kdysi také proháněla jedna ze závodních formulí.

Zdroje: Auto-mania, Novinky.cz, FIA Formula 2

Pokračovat ve čtení

Oblíbené