Auta
Výroba elektromobilů: Finančně příliš nákladná, levnější to nebude, má jasno šéf Mercedesu. Existuje řešení?
Elektrifikace je velkým tématem dnešní doby. Na elektrickou budoucnost tlačí jak Evropská unie, tak i některé automobilky. A to i přesto, že to aktuálně po ekonomické stránce nedává příliš smysl. Tato slova ostatně nedávno potvrdil CEO Mercedesu Ola Källenius, jenž uvedl, že výroba elektromobilů s ohledem do budoucna nebude levnější. Jaký má německý výrobce řešení?
Elektrifikace je velkým tématem dnešní doby. Na elektrickou budoucnost tlačí jak Evropská unie, tak i některé automobilky. A to i přesto, že to aktuálně po ekonomické stránce nedává příliš smysl. Tato slova ostatně nedávno potvrdil CEO Mercedesu Ola Källenius, jenž uvedl, že výroba elektromobilů s ohledem do budoucna nebude levnější. Jaký má německý výrobce řešení?
Existují témata, která v současné době zvedají lidi ze židlí a nutí je vášnivě debatovat. Jedním takovým je určitě elektromobilita, na kterou Evropská unie v rámci svých plánů zaměřených na udržitelnost a ekologii výrazně tlačí.
Faktem ale zůstává, že dnešní elektromobily zatím nemají s ekologií, či snad s využitím nějaké čisté energie, příliš mnoho společného. Jedna věc je samotná produkce elektřiny, likvidace baterií, a v neposlední řadě i výroba a vývoj takových vozů.
Netřeba asi dodávat, že infrastruktura některých zemí stále není na plně elektrickou budoucnost připravena. A co se týče finanční náročnosti na celý výrobní proces?
Levnější to nebude…
O tom nedávno promluvil CEO společnosti Mercedes-Benz Ola Källenius. Ten tvrdí, že variabilní náklady na výrobu elektromobilů budou ještě mnoho let vyšší než u srovnatelných modelů se spalovacím motorem.
Nutno podotknout, právě německý výrobce se plně zavázal k elektrické budoucnosti. „Variabilní náklady na elektromobil jsou vyšší a v dohledné budoucnosti to tak i zůstane,“ řekl Källenius novinářům na mnichovském autosalonu, jehož slova ocitoval také server Carscoops.
Jaké se nabízí řešení? Podle jeho slov Mercedes pracuje na optimalizaci fixních nákladů a alokaci zdrojů, aby kompenzoval vyšší variabilní náklady na elektromobily. A zároveň, aby elektrické modely této značky dosahovaly stejné ziskovosti jako vozy se spalovacím motorem.
Källenius nicméně poznamenal, že zdroje využívané na výrobu baterií, vývoj softwaru a rovněž také ceny elektřiny nelze převést na bedra zákazníků.
Optimalizace fixních nákladů nebo přesun výroby do míst například s nižšími mzdovými náklady Mercedesu ekonomicky nepomůže. A nejen jemu, nýbrž ani evropské ekonomice.
Přestože jsou tedy fakta taková, jaká jsou, své plány německý výrobce rozhodně měnit nehodlá. Rovněž Evropská unie, i když v honbě za elektrickou budoucností stojí mnohem více překážek než se vůbec původně očekávalo, nemá v úmyslu z onoho tlaku ustoupit.
Zdroj: Mercedes-Benz, Carscoops
-
Zajímavostipřed 2 týdny
Nejstrašnější tým Formule 1. Šéf klidně hazardoval s životem svého pilota
-
Reality showpřed 5 dny
Yenifer v Love Islandu zlomil nečekaný rozchod
-
Reality showpřed 2 týdny
Love Island: Yenifer Cao překvapuje diváky, začali jí fandit
-
Novinkypřed 4 dny
Zrádci ztrácí sledovanost. Hra se ale konečně začíná rozjíždět