Spojte se s námi


Auta

Výfukové plyny: Jaká je ideální barva kouře a kdy už se nevyhnete návštěvě servisu?

Která barva kouře z výfuku je v pořádku, a která už naopak ne? Dá se říci, že jako řidič vozidla za sebou při akceleraci skutečně nechcete vidět černo. A to hned z několika důvodů. Co tedy jednotlivé barvy kouře, nejčastěji tedy černá a bílá, mohou vyznačovat?

Publikováno

dne

Která barva kouře z výfuku je v pořádku, a která už naopak ne? Dá se říci, že jako řidič vozidla za sebou při akceleraci skutečně nechcete vidět černo. A to hned z několika důvodů. Co tedy jednotlivé barvy kouře, nejčastěji tedy černá a bílá, mohou vyznačovat?

Lehce šedá barva – naprosto ideální a nejzdravější barva kouře u automobilů se spalovacím motorem. V zimním období může navíc barva výfukových plynů lehce zbělat, což ale může značit pouze páru vycházející z výfuku.

U dieselových vozidel, tedy především to platí u těch starších, kde ještě nebyl nainstalován filtr pevných částic, je také dobré někdy pořádně šlápnout na plyn, aby z auta doslova vyletěly všechny nečistoty.

Která barva však už může značit problém? Pokud z výfuku vychází opravdu značně viditelná bílá barva, zejména poté, co se už motor zahřál a nachází se v ideální teplotě, může to být důvod k obavám.

V tomhle momentě vstupuje chladivo do spalovacích komor a měli byste v tuto chvíli zkontrolovat jeho hladinu v chladiči nebo nádrži.

Výraznější obavy pak nadělá silný černý kouř. Pokud však kouří pouze při akceleraci, není třeba se ještě ničeho obávat. Zejména u vozidel s dieselovým motorem. Jak správně vysvětluje server Auto Živě, může se jednat o opotřebované vstřikovače které dávají přílišné množství paliva, zejména u starých a hodně ojetých aut.

A u benzínových aut může být kouř způsobený problémy s funkcí sacího systému nebo poškozenými vstřikovači.

Velice nebezpečný je pak kouč modrý. V tomto případě je nejčastější závadou to, že se do spalovacích komor dostává nadměrné množství mazacího oleje.

Důvodem může být prosté opotřebení součástek pohonné jednotky nebo již opotřebované turbodmychadlo. Každopádně se v tomto případě nevyhnete návštěvě servisu.

Zdroje: Auto Živě, Autoforum

Komentovat

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Auta

Nafta zlevnila, naopak cena benzinu navzdory očekáváním stagnuje

Zatímco nafta nadále pokračuje v trendu zlevňování, cena benzinu se poměrně překvapivě stabilizovala. Vyplývá to z dat společnosti CCS, která se zaměřuje právě na ceny pohonných hmot.

Publikováno

dne

Zatímco nafta nadále pokračuje v trendu zlevňování, cena benzinu se poměrně překvapivě stabilizovala. Vyplývá to z dat společnosti CCS, která se zaměřuje právě na ceny pohonných hmot.

Pokles cen pohonných hmot na českých čerpacích stanicích už není tak značný jako v minulých týdnech. Zatímco nafta od minulého týdne zlevnila o 27 haléřů, benzin naopak mírně zdražil.

Nově tak průměrná cena nafty klesla na 36,60 korun za litr. Za trvající pokles ceny může jednak snížená spotřební daň, ale i nižší ceny plynu a snížená poptávka po topné naftě z důvodu teplého počasí v Evropě.

Vývoj ceny benzinu je ale zcela jiný. Ta se navzdory očekáváním stabilizovala, oproti minulému týdnu se dokonce zvýšila o 2 haléře. Nově je cena benzinu v průměru na 37,66 korunách za litr.

Rozdíl mezi cenou benzinu a nafty se tak opět znatelně zvýšil. Jedná se o pokračování vývoje z předešlých týdnů, kdy nafta zlevňovala více než benzin. To se dá očekávat i v dalších týdnech.

Ceny pohonných hmot by v České republice měly klesat i nadále. Podobným tempem by měla zlevňovat nafta, níže by se měla dostat i cena benzinu. To však bude platit pouze několik týdnů, dle předpokladů by české řidiče mělo v dlouhodobém horizontu čekat zdražení.

Aktuálně se dá benzin nejlevněji natankovat v Jihočeském kraji, konkrétně za 37,26 korun za litr. Naopak nejdražší benzin je v Praze a to ve výši 38,84 korun.

V Praze je rovněž i nejdražší nafta, a to 38,51 korun za litr, nejlaciněji se nafta prodává v Jihočeském kraji a v Ústeckém kraji a to v průměru 35,77 korun za litr.

Zdroje: Data CCS

Pokračovat ve čtení

Auta

Elon Musk chce s Teslou zůstat v čele elektromobility! Konkurence je ale tvrdá, problémy může mít Tesla v Číně

Není žádným tajemství, že Elon Musk chce zůstat v čele elektromobility. Tesla sice stále je světovou jedničkou mezi výrobci, konkurence je ale neúprosná a náskok Muskovy společnosti se i nadále ztenčuje. Na záda ji dýchají jak evropské, tak i čínské automobilky.

Publikováno

dne

Není žádným tajemství, že Elon Musk chce zůstat v čele elektromobility. Tesla sice stále je světovou jedničkou mezi výrobci, konkurence je ale neúprosná a náskok Muskovy společnosti se i nadále ztenčuje. Na záda ji dýchají jak evropské, tak i čínské automobilky.

Elona Muska čeká 1. března zásadní jednání. Právě tehdy totiž bude čelit otázkám investorů, které musí přesvědčit o tom, že i když jej konkurence dohání, stále je v pozici, kdy může udělat technologický krok vpřed a zůstat na čele elektromobility.

Server Automotive News Europe přišel s informací, že na základě analýzy agentury Reuters byla Tesla v roce 2022 celosvětově nejlepším výrobcem elektromobilů.

Podle této analýzy však čínská společnost BYD a další evropští konkurenti snižují náskok Tesly. Americká automobilka se totiž vzdala pozice v asijsko-pacifickém regionu i na domácím trhu, kde se konkurence rozhořívá.

Během příštích dvou let uvedou konkurenti včetně General Motors, Ford, Mercedes-Benz, Hyundai a VW na trh desítky nových elektromobilů. Od Chevroletu až po luxusní sedany a SUV. Nutno podotknout, velké plány má také Mercedes.

Problémem pro Teslu může být trh v Číně. Právě tam totiž musela snížit ceny svých nejprodávanějších modelů.

Důvodem byl rostoucí tlak tuzemských výrobců, a to včetně BYD. Čínští výrobci elektromobilů by navíc mohli získat další podporu pokud čínský výrobce baterií CATL uskuteční plány na výrazné zlevnění baterií používaných ve svých vozidlech.

Americká automobilka se za posledních sedm let stala světovou jedničkou ve výrobě elektromobilů. Tesla si vytvořila velký náskok před svými konkurenty v oblasti výrobních technologií – což je oblast, ve které měla problémy.

Musk už nicméně svým investorům řekl, že Tesla si může udržet náskok v oblasti výrobních nákladů na elektromobily a zůstat i nadále světovou jedničkou. Na jednání 1. března prý americká firma ukáže svou doposud nejmodernější výrobní linku.

Zdroje: Tesla, Automotive News Europe

Pokračovat ve čtení

Auta

Dálniční známky zdraží. Zatím není jasné o kolik

Po více než deseti letech zdraží dálniční známky. Je to jedno z plánovaných úsporných opatření, které se dotkne českých řidičů. Ministerstvo dopravy ale odmítá, že by mělo šetřit i na stavu dopravní infrastruktury.

Publikováno

dne

Po více než deseti letech zdraží dálniční známky. Je to jedno z plánovaných úsporných opatření, které se dotkne českých řidičů. Ministerstvo dopravy ale odmítá, že by mělo šetřit i na stavu dopravní infrastruktury.

Aktuálně si čeští řidiči mohou vybrat ze třech typů dálničních známek. Za 310 korun se dá zakoupit dálniční známka na deset dnů, o 130 korun dražší je pak známka na třicet dnů. Nejkupovanější roční známka vyjde řidiče na 1500 korun.

Tyto ceny zůstaly více než deset let stejné, což se ministerstvo dopravy v nejbližší době chystá změnit. Úsporný záměr potvrdil v televizi CNN Prima News ministr dopravy Martin Kupka.

Kupka ale v rozhovoru neodtajnil, o kolik se mají jednotlivé dálniční známky zdražit ani kdy má změna vejít v platnost. Zdražení je však nevyhnutelné.

Jak uvedl ministr Kupka, zdražení známek je nezbytné z důvodu rozšiřující se sítě českých dálnic a potřeby dalších investic do dopravní infrastruktury. Ve hře je jak jednorázové zdražení, tak i každoroční zdražení o inflaci, což je model, který nyní funguje v Rakousku.

Kupka také potvrdil, že ministerstvo dopravy v souladu se směrnicí Evropské unie připravuje vznik jednodenní dálniční známky. Dle serveru Garáž je její vydání pravděpodobné v roce 2026.

Ministerstvo dopravy již dříve avizovalo potřeby úspor v oblasti dopravy. Dlouhodobě však vylučuje, že by se úsporná opatření měla dotknout stavu dopravní infrastruktury.

Mezi dalšími opatřeními, které se přímo nedotknou českých řidičů, je například podpora digitalizace dopravních agend nebo zefektivnění postupů a pozic na úřadech.

V předešlém roce bylo prodáno celkem 7,26 milionů dálničních známek, přičemž za toto bylo utrženo celkem 5,77 miliard korun. Výnosy má navýšit nejen zdražení známek, ale i představení jednodenní dálniční známky.

Zdroje: CNN Prima News, Garáž

Pokračovat ve čtení

Oblíbené