Spojte se s námi


Auta

Výfukové plyny: Jaká je ideální barva kouře a kdy už se nevyhnete návštěvě servisu?

Která barva kouře z výfuku je v pořádku, a která už naopak ne? Dá se říci, že jako řidič vozidla za sebou při akceleraci skutečně nechcete vidět černo. A to hned z několika důvodů. Co tedy jednotlivé barvy kouře, nejčastěji tedy černá a bílá, mohou vyznačovat?

Publikováno

dne

Která barva kouře z výfuku je v pořádku, a která už naopak ne? Dá se říci, že jako řidič vozidla za sebou při akceleraci skutečně nechcete vidět černo. A to hned z několika důvodů. Co tedy jednotlivé barvy kouře, nejčastěji tedy černá a bílá, mohou vyznačovat?

Lehce šedá barva – naprosto ideální a nejzdravější barva kouře u automobilů se spalovacím motorem. V zimním období může navíc barva výfukových plynů lehce zbělat, což ale může značit pouze páru vycházející z výfuku.

U dieselových vozidel, tedy především to platí u těch starších, kde ještě nebyl nainstalován filtr pevných částic, je také dobré někdy pořádně šlápnout na plyn, aby z auta doslova vyletěly všechny nečistoty.

Která barva však už může značit problém? Pokud z výfuku vychází opravdu značně viditelná bílá barva, zejména poté, co se už motor zahřál a nachází se v ideální teplotě, může to být důvod k obavám.

V tomhle momentě vstupuje chladivo do spalovacích komor a měli byste v tuto chvíli zkontrolovat jeho hladinu v chladiči nebo nádrži.

Výraznější obavy pak nadělá silný černý kouř. Pokud však kouří pouze při akceleraci, není třeba se ještě ničeho obávat. Zejména u vozidel s dieselovým motorem. Jak správně vysvětluje server Auto Živě, může se jednat o opotřebované vstřikovače které dávají přílišné množství paliva, zejména u starých a hodně ojetých aut.

A u benzínových aut může být kouř způsobený problémy s funkcí sacího systému nebo poškozenými vstřikovači.

Velice nebezpečný je pak kouč modrý. V tomto případě je nejčastější závadou to, že se do spalovacích komor dostává nadměrné množství mazacího oleje.

Důvodem může být prosté opotřebení součástek pohonné jednotky nebo již opotřebované turbodmychadlo. Každopádně se v tomto případě nevyhnete návštěvě servisu.

Zdroje: Auto Živě, Autoforum

Oblíbené