Auta
Jak správně zabrzdit zaparkované auto? Kroky, na které nesmíte zapomenout
Zabrzdit auto po zaparkování není nic obtížného, je ale potřeba myslet na několik málo kroků, bez kterých se neobejdete. Při jejich nedodržení může hrozit rozjetí auta a zapříčinění dopravní nehody. Co musíte mít na paměti?
Zabrzdit auto po zaparkování není nic obtížného, je ale potřeba myslet na několik málo kroků, bez kterých se neobejdete. Při jejich nedodržení může hrozit rozjetí auta a zapříčinění dopravní nehody. Co musíte mít na paměti?
Rozjetí zaparkovaného auta není ani zdaleka tak ojedinělým jevem, jak by se na první pohled mohlo zdát. Vzhledem k tomu, že řidič auta je již mimo dosah vozidla, končí tato událost většinou dopravní nehodou.
Za část těchto případů určitě může neznalost dotyčného řidiče, nicméně drtivá většina z nich se stane kvůli pouhé nepozornosti či technické závadě na vozidle.
Je ale třeba mít na paměti, že dle zákona je za zaparkované auto zodpovědný jeho řidič i v případě, kdy by šlo o technickou závadu. Jak tedy správně zabrzdit auto, abyste se v klidu mohli od něj vzdálit?
Po vypnutí motoru by mělo být samozřejmostí zařazení rychlosti. Z technického hlediska není rozhodující, zda zařadíte jedničku či zpátečku, ale obecně se doporučuje zařadit do směru plánovaného vyjetí.
Zjednodušeně řečeno, pokud stojíte přední částí auta proti zdi, zařaďte zpátečku. Můžete tím zabránit nárazu auta v případě, kdy byste při startování omylem sundali nohu ze spojky a auto sebou škublo.
Základem by pak měla být také ruční brzda. Tu vždy používejte pokud stojíte v kopci, pokud ale parkujete na rovince podélně, využívat ji nemusíte. Ba naopak, zatažená ruční brzda vám může pomoci, pokud při podélném parkování na rovině do vás mírně narazí nepozorný řidič vyparkovávající své auto. Náraz totiž nebude tak tvrdý.
Když se rozhodnete zaparkovat podélně na kopci, rovněž se doporučuje natočit kola proti obrubníkům. Je sice malá pravděpodobnost, že při splnění všech kroků vás právě toto zachrání, nicméně jistota je jistota.
Při rozjetí auta totiž auto v každém případě najede na obrubník a zde se o něj zastaví. Raději to dělejte, nikdy nevíte, kdy ve spěchu na jeden z předchozích kroků zapomenete, případně se může na vašem vozidle objevit nečekaná závada.
Zdroj: Garáž, iDnes
Auta
Výroba elektromobilů: Finančně příliš nákladná, levnější to nebude, má jasno šéf Mercedesu. Existuje řešení?
Elektrifikace je velkým tématem dnešní doby. Na elektrickou budoucnost tlačí jak Evropská unie, tak i některé automobilky. A to i přesto, že to aktuálně po ekonomické stránce nedává příliš smysl. Tato slova ostatně nedávno potvrdil CEO Mercedesu Ola Källenius, jenž uvedl, že výroba elektromobilů s ohledem do budoucna nebude levnější. Jaký má německý výrobce řešení?
Elektrifikace je velkým tématem dnešní doby. Na elektrickou budoucnost tlačí jak Evropská unie, tak i některé automobilky. A to i přesto, že to aktuálně po ekonomické stránce nedává příliš smysl. Tato slova ostatně nedávno potvrdil CEO Mercedesu Ola Källenius, jenž uvedl, že výroba elektromobilů s ohledem do budoucna nebude levnější. Jaký má německý výrobce řešení?
Existují témata, která v současné době zvedají lidi ze židlí a nutí je vášnivě debatovat. Jedním takovým je určitě elektromobilita, na kterou Evropská unie v rámci svých plánů zaměřených na udržitelnost a ekologii výrazně tlačí.
Faktem ale zůstává, že dnešní elektromobily zatím nemají s ekologií, či snad s využitím nějaké čisté energie, příliš mnoho společného. Jedna věc je samotná produkce elektřiny, likvidace baterií, a v neposlední řadě i výroba a vývoj takových vozů.
Netřeba asi dodávat, že infrastruktura některých zemí stále není na plně elektrickou budoucnost připravena. A co se týče finanční náročnosti na celý výrobní proces?
Levnější to nebude…
O tom nedávno promluvil CEO společnosti Mercedes-Benz Ola Källenius. Ten tvrdí, že variabilní náklady na výrobu elektromobilů budou ještě mnoho let vyšší než u srovnatelných modelů se spalovacím motorem.
Nutno podotknout, právě německý výrobce se plně zavázal k elektrické budoucnosti. „Variabilní náklady na elektromobil jsou vyšší a v dohledné budoucnosti to tak i zůstane,“ řekl Källenius novinářům na mnichovském autosalonu, jehož slova ocitoval také server Carscoops.
Jaké se nabízí řešení? Podle jeho slov Mercedes pracuje na optimalizaci fixních nákladů a alokaci zdrojů, aby kompenzoval vyšší variabilní náklady na elektromobily. A zároveň, aby elektrické modely této značky dosahovaly stejné ziskovosti jako vozy se spalovacím motorem.
Källenius nicméně poznamenal, že zdroje využívané na výrobu baterií, vývoj softwaru a rovněž také ceny elektřiny nelze převést na bedra zákazníků.
Optimalizace fixních nákladů nebo přesun výroby do míst například s nižšími mzdovými náklady Mercedesu ekonomicky nepomůže. A nejen jemu, nýbrž ani evropské ekonomice.
Přestože jsou tedy fakta taková, jaká jsou, své plány německý výrobce rozhodně měnit nehodlá. Rovněž Evropská unie, i když v honbě za elektrickou budoucností stojí mnohem více překážek než se vůbec původně očekávalo, nemá v úmyslu z onoho tlaku ustoupit.
Zdroj: Mercedes-Benz, Carscoops
Auta
Sdílení dat, autonomní řízení: Jak bude podle umělé inteligence v budoucnosti fungovat doprava?
V dnešním rychle se rozvíjejícím světě se technologie neustále posunují vpřed, a to včetně oblasti automobilů. Umělá inteligence (UI) hraje klíčovou roli v transformaci našich vozidel, která se stávají chytřejšími, efektivnějšími a zároveň bezpečnějšími. Jak si umělá inteligence představuje fungování dopravy v budoucnosti?
V dnešním rychle se rozvíjejícím světě se technologie neustále posunují vpřed, a to včetně oblasti automobilů. Umělá inteligence (UI) hraje klíčovou roli v transformaci našich vozidel, která se stávají chytřejšími, efektivnějšími a zároveň bezpečnějšími. Jak si umělá inteligence představuje fungování dopravy v budoucnosti?
Autonomní jízda na nové úrovni
Vozidla budoucnosti, poháněná pokročilou umělou inteligencí, budou schopna plně autonomní jízdy bez lidského řidiče.
Díky senzorům, kamerám a pokročilým algoritmům se budou auta samostatně orientovat v prostoru, rozpoznávat dopravní situace a reagovat na ně bezpečným způsobem. Tím se otevřou nové možnosti, jak využít čas cestování – lidé budou moci pracovat, relaxovat nebo se věnovat zálibám, aniž by museli být soustředěni na řízení.
Bezpečnost jako priorita
Umělá inteligence v automobilním průmyslu posílí bezpečnostní standardy. Auta budou schopna rychle reagovat na neočekávané situace, předejít kolizím a minimalizovat riziko dopravních nehod.
UI bude neustále monitorovat provozní stav vozidla a identifikovat příznaky selhání, což povede k prevenci poruch a včasné údržbě.
Personalizovaná jízdní zkušenost
Umělá inteligence se stane společníkem cestujících, když bude schopna analyzovat preference a potřeby jednotlivých uživatelů. To umožní vozidlům přizpůsobit interiér, hudbu, teplotu a další prvky tak, aby co nejlépe vyhovovaly každému jednotlivci.
Ekologická mobilita
UI pomůže optimalizovat pohon vozidel a snížit emise skleníkových plynů. Inteligentní algoritmy budou vybírat optimální trasy a rychlosti jízdy s ohledem na provoz a dopravní podmínky, což povede k úsporám paliva a snížení negativního dopadu na životní prostředí.
Sdílení dat pro vylepšení dopravního provozu
Vozidla budou aktivně sbírat data o provozu, dopravních zácpách a dalších faktorech. Tyto informace budou sdíleny s ostatními vozidly a infrastrukturou, což povede k vylepšení celkového dopravního toku a snížení zácp.
Závěrem lze říci, že automobily budoucnosti podle představy umělé inteligence budou revolučním krokem vpřed. Přestože se může zdát, že tato vize ještě není úplně na dosah, rychlý technologický pokrok nás směřuje k tomuto budoucímu paradigmatu dopravy.
Zdroje: Open AI, Automotive, Toyota.com
Auta
Hyundai do svých vozů z divize N dá kola z uhlíkových vláken
Ve světě automobilismu se stále něco děje. Výrobci aut nemohou usnout na vavřínech, protože konkurence nespí a je třeba podle toho jednat. Automobilka Hyundai se například rozhodla spolupracovat se společností Dymag Wheels, známým producentem lehkých kol. Na co se řidiči mohou těšit?
Ve světě automobilismu se stále něco děje. Výrobci aut nemohou usnout na vavřínech, protože konkurence nespí a je třeba podle toho jednat. Automobilka Hyundai se například rozhodla spolupracovat se společností Dymag Wheels, známým producentem lehkých kol. Na co se řidiči mohou těšit?
Prototyp Hyundai na Festivalu rychlosti v Goodwoodu
V hrabství Sussex ve Velké Británii se od roku 1993 každoročně v okolí Goodwood House koná The Goodwood Festival of Speed neboli Goodwoodský festival rychlosti. A to na kratičké trati dlouhé pouze 1,86 kilometru s celkem 9 zatáčkami.
Je to závod do vrchu a traťový rekord drží Nick Heidfeld se svým vozem McLaren MP4/13 s časem 0:41:6, který zajel v roce 1999.
Festivalová akce je zároveň přehlídkou sportovních a závodních vozů, a to současných i historických. Letos na ní automobilka Hyundai představila svůj prototyp vozu z divize N, jehož kola mají vnější okraj z kompozitu uhlíkových vláken s kovaných kovovým středem.
Kola z uhlíkových vláken nejen pro závodníky
O kolech z uhlíkových vláken se dá říct, že jsou natolik luxusní, že normální smrtelník se k nim hned tak nedostane. Obvykle se používají jen na specializovaných závodních vozech nebo drahých sportovních automobilech, jako je Corvette Z06 či Mustang Dark Horse.
Společnost Dymag Wheels začala spolupracovat s automobilkou Hyundai. Výsledkem této spolupráce budou karbonově hybridní kola, určená pro budoucí vozy divize Hyundai N.
Konkrétní modely ještě představeny nebyly, diváci se pouze mohli seznámit s prototypem této značky modelem elektromobilu Hyundai Ioniq 5 N, a to právě na letos konaném Festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Lehká kola ušetří hmotnost až o 50 procent
Výhodou lehkých kol z uhlíkových vláken je především úspora hmotnosti oproti tradičním hliníkovým kolům. Ke zlepšení dochází také v oblasti tuhosti a pevnosti, což se projeví na lepším pocitu z řízení, které pak budou moci řidiči ocenit.
Přesné datum, kdy se tato hypermoderní kola na vozidlech Hyundai N objeví, ještě stanovené nebylo. Je ale možné předpokládat, že to bude třeba nový Ioniq 6 N, jenž se jeví jako horký kandidát.
Zdroje: Caranddriver.com; Goodwood.com
-
Novinkypřed 2 týdny
Jsme ve vesmíru sami? Zeptali jsme se umělé inteligence
-
Kulturapřed 1 týdnem
Příběhy ze života: Členové rodiny u mě platí za štědrovečerní hostinu. Pokud se jim to nelíbí, nepozvu je, tvrdí babička
-
Celebritypřed 6 dny
Christian Bale se 103 kg nebo s 55 kg? Pro amerického herce žádný problém! Podívejte se na jeho úchvatné proměny
-
Novinkypřed 6 dny
Zlatý Pátrovič! Česko Slovensko má talent přineslo další obří bizár, duet Miša s Vlaďkou se zapsal do historie