Auta
Bugatti, Porsche či Ferrari aneb Extrémně drahá záležitost. Na kolik vás vyjde servis luxusních aut?
Bugatti, Porsche, Ferrari nebo Lamborghini – to jsou značky, ze kterých vyloženě číší luxus nebo rychlost. Plánujete-li pořízení nějakého z těchto vozů, připravte si miliony. A to nejen k zakoupení, ale především k pravidelné údržbě. Skoro na milion korun vás totiž vyjde pouhá výměna pneumatik.
Vidíme je v akčních filmech a říkáme si, jak skvělé by bylo takovou „káru“ vlastnit. Většina z nás si ovšem některou z níže zmíněných značek může dovolit pořídit maximálně na Playstationu nebo ve vybrané závodní hře.
Například Lamborghini Aventador pořídíte od částky 8,5 milionů Kč. Kupní cena známého SUV, Lamborghini Urus, startuje zhruba na 5 a půl milonech Kč. A u dalších luxusních značek je to s cenami velmi podobné.
Ferrari F8 Spider vás v základu přijde na 9 milionů Kč, desítky milionů zaplatíte za Bugatti Chiron. V tomhle ohledu je dostupnější značkou Porsche – Cayenne či Macan lze pořídit za „pouhé“ dva miliony korun.
Největším strašákem však je dlouhodobý servis. Dovedete si vůbec představit mít takové auto nepojištěné? Hádáme, že asi ne – počítejte však s částkou ve výši stovek tisíc Kč ročně. Prodloužení tovární záruky, to samé v bledě modrém, jak se říká.
Teď se podíváme na provozní náklady. U takových značek s tak silným a výkonným motorem neočekávejme, že se v souvislosti se spotřebou dostaneme pod 20 litrů na 100 km. A co pneumatiky? Dvacet nebo třicet tisíc kilometrů a můžete kupovat nové.
Výměna pneumatik například u Bugatti Veyron stojí 910 tisíc korun. Půl milionu korun dáte za výměnu oleje či filtrů. A i když Bugatti chtělo, aby Chiron mohl používat dlouhodobě jedna kola, je sadu disků zapotřebí měnit každých 14-16 tisíc kilometrů.
A takto bychom mohli pokračova do nekonečna. Výměna předních brzd? 1 083 000 Kč! U podobných typů automobilů je zapotřebí brzdové kanálky také čistit. Tzv. Servis B (vyčištění brzd, výměna oleje a filtrů) šplhá do výše 1 278 000 Kč.
I taková drobnůstka, jako jsou nové stěrače, vás přijde draho – 82 000 Kč. Potřebujete nové čelní sklo? Tak si připravte 1,3 milionů Kč. Zrovna u Bugatti musíte co čtyři roky měnit turbo a palivovou nádrž. Dohromady se jedná o stejnou sumu, jako za nové čelní sklo.
Jedná se skutečně o jiný svět, blížícím se spíše parametrům závodních monopostů. Ano, vydělává-li člověk několik desítek, potažmo stovek milionů korun ročně, bude si moci takové auto dovolit. Pro „obyčejné“ lidi by bylo zakoupení Ferrari či Lamborghini finanční sebevražda.
Zdroj: Bugatti, Lamborhini, Autoforum
-
Zajímavostipřed 1 týdnem
Příběh letu 593: Teenager si hrál na pilota, tragédii nikdo nepřežil
-
Reality showpřed 1 týdnem
Zrádci míří do finále: Johny je emotivní lama, Honza odjištěný granát a Nicole na trní
-
Historiepřed 7 dny
Smrduté tajemství luxusního zámku aneb Nedostatečná hygiena ve Versailles
-
Historiepřed 2 týdny
Největší katastrofy: Zkáza jaderné ponorky Kursk