Spojte se s námi


Auta

Bugatti, Porsche či Ferrari aneb Extrémně drahá záležitost. Na kolik vás vyjde servis luxusních aut?

Publikováno

dne

Bugatti, Porsche, Ferrari nebo Lamborghini – to jsou značky, ze kterých vyloženě číší luxus nebo rychlost. Plánujete-li pořízení nějakého z těchto vozů, připravte si miliony. A to nejen k zakoupení, ale především k pravidelné údržbě. Skoro na milion korun vás totiž vyjde pouhá výměna pneumatik.

Vidíme je v akčních filmech a říkáme si, jak skvělé by bylo takovou „káru“ vlastnit. Většina z nás si ovšem některou z níže zmíněných značek může dovolit pořídit maximálně na Playstationu nebo ve vybrané závodní hře.

Například Lamborghini Aventador pořídíte od částky 8,5 milionů Kč. Kupní cena známého SUV, Lamborghini Urus, startuje zhruba na 5 a půl milonech Kč. A u dalších luxusních značek je to s cenami velmi podobné.

Ferrari F8 Spider vás v základu přijde na 9 milionů Kč, desítky milionů zaplatíte za Bugatti Chiron. V tomhle ohledu je dostupnější značkou Porsche – Cayenne či Macan lze pořídit za „pouhé“ dva miliony korun.

Největším strašákem však je dlouhodobý servis. Dovedete si vůbec představit mít takové auto nepojištěné? Hádáme, že asi ne – počítejte však s částkou ve výši stovek tisíc Kč ročně. Prodloužení tovární záruky, to samé v bledě modrém, jak se říká.

Teď se podíváme na provozní náklady. U takových značek s tak silným a výkonným motorem neočekávejme, že se v souvislosti se spotřebou dostaneme pod 20 litrů na 100 km. A co pneumatiky? Dvacet nebo třicet tisíc kilometrů a můžete kupovat nové.

Výměna pneumatik například u Bugatti Veyron stojí 910 tisíc korun. Půl milionu korun dáte za výměnu oleje či filtrů. A i když Bugatti chtělo, aby Chiron mohl používat dlouhodobě jedna kola, je sadu disků zapotřebí měnit každých 14-16 tisíc kilometrů.

A takto bychom mohli pokračova do nekonečna. Výměna předních brzd? 1 083 000 Kč! U podobných typů automobilů je zapotřebí brzdové kanálky také čistit. Tzv. Servis B (vyčištění brzd, výměna oleje a filtrů) šplhá do výše 1 278 000 Kč.

I taková drobnůstka, jako jsou nové stěrače, vás přijde draho – 82 000 Kč. Potřebujete nové čelní sklo? Tak si připravte 1,3 milionů Kč. Zrovna u Bugatti musíte co čtyři roky měnit turbo a palivovou nádrž. Dohromady se jedná o stejnou sumu, jako za nové čelní sklo.

Jedná se skutečně o jiný svět, blížícím se spíše parametrům závodních monopostů. Ano, vydělává-li člověk několik desítek, potažmo stovek milionů korun ročně, bude si moci takové auto dovolit. Pro „obyčejné“ lidi by bylo zakoupení Ferrari či Lamborghini finanční sebevražda.

Zdroj: Bugatti, Lamborhini, Autoforum

Komentovat

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Auta

Ceny pohonných hmot nadále klesají, nafta je nejlevnější od loňského ledna

Ceny paliv na českých čerpacích stanicích pokračují v trendu zlevňování. Zatímco benzin sráží svou cenu pomalu, nafta je aktuálně nejlevnější od loňského března.

Publikováno

dne

Ceny paliv na českých čerpacích stanicích pokračují v trendu zlevňování. Zatímco benzin sráží svou cenu pomalu, nafta je aktuálně nejlevnější od loňského března.

Nafta již několik týdnů znatelně zlevňuje, což čeští řidiči každý týden vnímají na čerpacích stanicích. Za poslední týden v průměru zlevnila o 26 haléřů.

Z původní ceny 36,27 korun za litr tak nyní klesla na 35,01 korun a dá se očekávat, že pokles cen bude pokračovat. Už nyní se jedná o nejnižší cenu nafty v období od minulého ledna.

Zlevňuje sice i benzin, nicméně ani zdaleka ne tak znatelně. Za poslední týden jeho cena na českých benzinkách klesla průměrně o 9 haléřů.

Nyní se tak benzin nakupuje v průměru 36,95 korun. Za méně peněz mohli Češi tankovat naposled před dvěma měsíci.

Co se týče konkrétních míst, není překvapením, že nejdražší paliva jsou v Praze. Zatímco Natural 95 se v hlavním městě tankuje za 38,23 korun za litr, nafta pak za 37,15 korun.

Praha se tak výrazně vymyká celorepublikovému průměru, což jde především vidět na ceně nafty. Žádný jiný kraj se v průměrné ceně nedostal přes 38 korun u benzinu a 37 korun u nafty.

Naopak nejlevněji čeští řidiči natankují v Jihočeském kraji. Natural 95 zde stojí 36,49 korun za litr, nafta se pak tankuje v ceně 34,28 za litr.

U Jihočeského kraje ale není mezi cenami oproti zbytku republiky taková propast jako tomu je v Praze. Podobně na tom je třeba Zlínský nebo Královehradecký kraj.

Zdroje: CCS, ČTK

Pokračovat ve čtení

Auta

Nafta zlevnila, naopak cena benzinu navzdory očekáváním stagnuje

Zatímco nafta nadále pokračuje v trendu zlevňování, cena benzinu se poměrně překvapivě stabilizovala. Vyplývá to z dat společnosti CCS, která se zaměřuje právě na ceny pohonných hmot.

Publikováno

dne

Zatímco nafta nadále pokračuje v trendu zlevňování, cena benzinu se poměrně překvapivě stabilizovala. Vyplývá to z dat společnosti CCS, která se zaměřuje právě na ceny pohonných hmot.

Pokles cen pohonných hmot na českých čerpacích stanicích už není tak značný jako v minulých týdnech. Zatímco nafta od minulého týdne zlevnila o 27 haléřů, benzin naopak mírně zdražil.

Nově tak průměrná cena nafty klesla na 36,60 korun za litr. Za trvající pokles ceny může jednak snížená spotřební daň, ale i nižší ceny plynu a snížená poptávka po topné naftě z důvodu teplého počasí v Evropě.

Vývoj ceny benzinu je ale zcela jiný. Ta se navzdory očekáváním stabilizovala, oproti minulému týdnu se dokonce zvýšila o 2 haléře. Nově je cena benzinu v průměru na 37,66 korunách za litr.

Rozdíl mezi cenou benzinu a nafty se tak opět znatelně zvýšil. Jedná se o pokračování vývoje z předešlých týdnů, kdy nafta zlevňovala více než benzin. To se dá očekávat i v dalších týdnech.

Ceny pohonných hmot by v České republice měly klesat i nadále. Podobným tempem by měla zlevňovat nafta, níže by se měla dostat i cena benzinu. To však bude platit pouze několik týdnů, dle předpokladů by české řidiče mělo v dlouhodobém horizontu čekat zdražení.

Aktuálně se dá benzin nejlevněji natankovat v Jihočeském kraji, konkrétně za 37,26 korun za litr. Naopak nejdražší benzin je v Praze a to ve výši 38,84 korun.

V Praze je rovněž i nejdražší nafta, a to 38,51 korun za litr, nejlaciněji se nafta prodává v Jihočeském kraji a v Ústeckém kraji a to v průměru 35,77 korun za litr.

Zdroje: Data CCS

Pokračovat ve čtení

Auta

Elon Musk chce s Teslou zůstat v čele elektromobility! Konkurence je ale tvrdá, problémy může mít Tesla v Číně

Není žádným tajemství, že Elon Musk chce zůstat v čele elektromobility. Tesla sice stále je světovou jedničkou mezi výrobci, konkurence je ale neúprosná a náskok Muskovy společnosti se i nadále ztenčuje. Na záda ji dýchají jak evropské, tak i čínské automobilky.

Publikováno

dne

Není žádným tajemství, že Elon Musk chce zůstat v čele elektromobility. Tesla sice stále je světovou jedničkou mezi výrobci, konkurence je ale neúprosná a náskok Muskovy společnosti se i nadále ztenčuje. Na záda ji dýchají jak evropské, tak i čínské automobilky.

Elona Muska čeká 1. března zásadní jednání. Právě tehdy totiž bude čelit otázkám investorů, které musí přesvědčit o tom, že i když jej konkurence dohání, stále je v pozici, kdy může udělat technologický krok vpřed a zůstat na čele elektromobility.

Server Automotive News Europe přišel s informací, že na základě analýzy agentury Reuters byla Tesla v roce 2022 celosvětově nejlepším výrobcem elektromobilů.

Podle této analýzy však čínská společnost BYD a další evropští konkurenti snižují náskok Tesly. Americká automobilka se totiž vzdala pozice v asijsko-pacifickém regionu i na domácím trhu, kde se konkurence rozhořívá.

Během příštích dvou let uvedou konkurenti včetně General Motors, Ford, Mercedes-Benz, Hyundai a VW na trh desítky nových elektromobilů. Od Chevroletu až po luxusní sedany a SUV. Nutno podotknout, velké plány má také Mercedes.

Problémem pro Teslu může být trh v Číně. Právě tam totiž musela snížit ceny svých nejprodávanějších modelů.

Důvodem byl rostoucí tlak tuzemských výrobců, a to včetně BYD. Čínští výrobci elektromobilů by navíc mohli získat další podporu pokud čínský výrobce baterií CATL uskuteční plány na výrazné zlevnění baterií používaných ve svých vozidlech.

Americká automobilka se za posledních sedm let stala světovou jedničkou ve výrobě elektromobilů. Tesla si vytvořila velký náskok před svými konkurenty v oblasti výrobních technologií – což je oblast, ve které měla problémy.

Musk už nicméně svým investorům řekl, že Tesla si může udržet náskok v oblasti výrobních nákladů na elektromobily a zůstat i nadále světovou jedničkou. Na jednání 1. března prý americká firma ukáže svou doposud nejmodernější výrobní linku.

Zdroje: Tesla, Automotive News Europe

Pokračovat ve čtení

Oblíbené