Spojte se s námi


Auta

Bugatti, Porsche či Ferrari aneb Extrémně drahá záležitost. Na kolik vás vyjde servis luxusních aut?

Publikováno

dne

Bugatti, Porsche, Ferrari nebo Lamborghini – to jsou značky, ze kterých vyloženě číší luxus nebo rychlost. Plánujete-li pořízení nějakého z těchto vozů, připravte si miliony. A to nejen k zakoupení, ale především k pravidelné údržbě. Skoro na milion korun vás totiž vyjde pouhá výměna pneumatik.

Vidíme je v akčních filmech a říkáme si, jak skvělé by bylo takovou „káru“ vlastnit. Většina z nás si ovšem některou z níže zmíněných značek může dovolit pořídit maximálně na Playstationu nebo ve vybrané závodní hře.

Například Lamborghini Aventador pořídíte od částky 8,5 milionů Kč. Kupní cena známého SUV, Lamborghini Urus, startuje zhruba na 5 a půl milonech Kč. A u dalších luxusních značek je to s cenami velmi podobné.

Ferrari F8 Spider vás v základu přijde na 9 milionů Kč, desítky milionů zaplatíte za Bugatti Chiron. V tomhle ohledu je dostupnější značkou Porsche – Cayenne či Macan lze pořídit za „pouhé“ dva miliony korun.

Největším strašákem však je dlouhodobý servis. Dovedete si vůbec představit mít takové auto nepojištěné? Hádáme, že asi ne – počítejte však s částkou ve výši stovek tisíc Kč ročně. Prodloužení tovární záruky, to samé v bledě modrém, jak se říká.

Teď se podíváme na provozní náklady. U takových značek s tak silným a výkonným motorem neočekávejme, že se v souvislosti se spotřebou dostaneme pod 20 litrů na 100 km. A co pneumatiky? Dvacet nebo třicet tisíc kilometrů a můžete kupovat nové.

Výměna pneumatik například u Bugatti Veyron stojí 910 tisíc korun. Půl milionu korun dáte za výměnu oleje či filtrů. A i když Bugatti chtělo, aby Chiron mohl používat dlouhodobě jedna kola, je sadu disků zapotřebí měnit každých 14-16 tisíc kilometrů.

A takto bychom mohli pokračova do nekonečna. Výměna předních brzd? 1 083 000 Kč! U podobných typů automobilů je zapotřebí brzdové kanálky také čistit. Tzv. Servis B (vyčištění brzd, výměna oleje a filtrů) šplhá do výše 1 278 000 Kč.

I taková drobnůstka, jako jsou nové stěrače, vás přijde draho – 82 000 Kč. Potřebujete nové čelní sklo? Tak si připravte 1,3 milionů Kč. Zrovna u Bugatti musíte co čtyři roky měnit turbo a palivovou nádrž. Dohromady se jedná o stejnou sumu, jako za nové čelní sklo.

Jedná se skutečně o jiný svět, blížícím se spíše parametrům závodních monopostů. Ano, vydělává-li člověk několik desítek, potažmo stovek milionů korun ročně, bude si moci takové auto dovolit. Pro „obyčejné“ lidi by bylo zakoupení Ferrari či Lamborghini finanční sebevražda.

Zdroj: Bugatti, Lamborhini, Autoforum

Komentovat

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Auta

Výroba elektromobilů: Finančně příliš nákladná, levnější to nebude, má jasno šéf Mercedesu. Existuje řešení?

Elektrifikace je velkým tématem dnešní doby. Na elektrickou budoucnost tlačí jak Evropská unie, tak i některé automobilky. A to i přesto, že to aktuálně po ekonomické stránce nedává příliš smysl. Tato slova ostatně nedávno potvrdil CEO Mercedesu Ola Källenius, jenž uvedl, že výroba elektromobilů s ohledem do budoucna nebude levnější. Jaký má německý výrobce řešení?

Publikováno

dne

Elektrifikace je velkým tématem dnešní doby. Na elektrickou budoucnost tlačí jak Evropská unie, tak i některé automobilky. A to i přesto, že to aktuálně po ekonomické stránce nedává příliš smysl. Tato slova ostatně nedávno potvrdil CEO Mercedesu Ola Källenius, jenž uvedl, že výroba elektromobilů s ohledem do budoucna nebude levnější. Jaký má německý výrobce řešení?

Existují témata, která v současné době zvedají lidi ze židlí a nutí je vášnivě debatovat. Jedním takovým je určitě elektromobilita, na kterou Evropská unie v rámci svých plánů zaměřených na udržitelnost a ekologii výrazně tlačí.

Faktem ale zůstává, že dnešní elektromobily zatím nemají s ekologií, či snad s využitím nějaké čisté energie, příliš mnoho společného. Jedna věc je samotná produkce elektřiny, likvidace baterií, a v neposlední řadě i výroba a vývoj takových vozů.

Netřeba asi dodávat, že infrastruktura některých zemí stále není na plně elektrickou budoucnost připravena. A co se týče finanční náročnosti na celý výrobní proces?

Levnější to nebude…

O tom nedávno promluvil CEO společnosti Mercedes-Benz Ola Källenius. Ten tvrdí, že variabilní náklady na výrobu elektromobilů budou ještě mnoho let vyšší než u srovnatelných modelů se spalovacím motorem.

Nutno podotknout, právě německý výrobce se plně zavázal k elektrické budoucnosti. „Variabilní náklady na elektromobil jsou vyšší a v dohledné budoucnosti to tak i zůstane,“ řekl Källenius novinářům na mnichovském autosalonu, jehož slova ocitoval také server Carscoops.

Jaké se nabízí řešení? Podle jeho slov Mercedes pracuje na optimalizaci fixních nákladů a alokaci zdrojů, aby kompenzoval vyšší variabilní náklady na elektromobily. A zároveň, aby elektrické modely této značky dosahovaly stejné ziskovosti jako vozy se spalovacím motorem.

Källenius nicméně poznamenal, že zdroje využívané na výrobu baterií, vývoj softwaru a rovněž také ceny elektřiny nelze převést na bedra zákazníků.

Optimalizace fixních nákladů nebo přesun výroby do míst například s nižšími mzdovými náklady Mercedesu ekonomicky nepomůže. A nejen jemu, nýbrž ani evropské ekonomice.

Přestože jsou tedy fakta taková, jaká jsou, své plány německý výrobce rozhodně měnit nehodlá. Rovněž Evropská unie, i když v honbě za elektrickou budoucností stojí mnohem více překážek než se vůbec původně očekávalo, nemá v úmyslu z onoho tlaku ustoupit.

Zdroj: Mercedes-Benz, Carscoops

Pokračovat ve čtení

Auta

Sdílení dat, autonomní řízení: Jak bude podle umělé inteligence v budoucnosti fungovat doprava?

V dnešním rychle se rozvíjejícím světě se technologie neustále posunují vpřed, a to včetně oblasti automobilů. Umělá inteligence (UI) hraje klíčovou roli v transformaci našich vozidel, která se stávají chytřejšími, efektivnějšími a zároveň bezpečnějšími. Jak si umělá inteligence představuje fungování dopravy v budoucnosti?

Publikováno

dne

V dnešním rychle se rozvíjejícím světě se technologie neustále posunují vpřed, a to včetně oblasti automobilů. Umělá inteligence (UI) hraje klíčovou roli v transformaci našich vozidel, která se stávají chytřejšími, efektivnějšími a zároveň bezpečnějšími. Jak si umělá inteligence představuje fungování dopravy v budoucnosti?

Autonomní jízda na nové úrovni

Vozidla budoucnosti, poháněná pokročilou umělou inteligencí, budou schopna plně autonomní jízdy bez lidského řidiče.

Díky senzorům, kamerám a pokročilým algoritmům se budou auta samostatně orientovat v prostoru, rozpoznávat dopravní situace a reagovat na ně bezpečným způsobem. Tím se otevřou nové možnosti, jak využít čas cestování – lidé budou moci pracovat, relaxovat nebo se věnovat zálibám, aniž by museli být soustředěni na řízení.

Bezpečnost jako priorita

Umělá inteligence v automobilním průmyslu posílí bezpečnostní standardy. Auta budou schopna rychle reagovat na neočekávané situace, předejít kolizím a minimalizovat riziko dopravních nehod.

UI bude neustále monitorovat provozní stav vozidla a identifikovat příznaky selhání, což povede k prevenci poruch a včasné údržbě.

Personalizovaná jízdní zkušenost

Umělá inteligence se stane společníkem cestujících, když bude schopna analyzovat preference a potřeby jednotlivých uživatelů. To umožní vozidlům přizpůsobit interiér, hudbu, teplotu a další prvky tak, aby co nejlépe vyhovovaly každému jednotlivci.

Ekologická mobilita

UI pomůže optimalizovat pohon vozidel a snížit emise skleníkových plynů. Inteligentní algoritmy budou vybírat optimální trasy a rychlosti jízdy s ohledem na provoz a dopravní podmínky, což povede k úsporám paliva a snížení negativního dopadu na životní prostředí.

Sdílení dat pro vylepšení dopravního provozu

Vozidla budou aktivně sbírat data o provozu, dopravních zácpách a dalších faktorech. Tyto informace budou sdíleny s ostatními vozidly a infrastrukturou, což povede k vylepšení celkového dopravního toku a snížení zácp.

Závěrem lze říci, že automobily budoucnosti podle představy umělé inteligence budou revolučním krokem vpřed. Přestože se může zdát, že tato vize ještě není úplně na dosah, rychlý technologický pokrok nás směřuje k tomuto budoucímu paradigmatu dopravy.

Zdroje: Open AI, Automotive, Toyota.com

Pokračovat ve čtení

Auta

Hyundai do svých vozů z divize N dá kola z uhlíkových vláken

Ve světě automobilismu se stále něco děje. Výrobci aut nemohou usnout na vavřínech, protože konkurence nespí a je třeba podle toho jednat. Automobilka Hyundai se například rozhodla spolupracovat se společností Dymag Wheels, známým producentem lehkých kol. Na co se řidiči mohou těšit?

Publikováno

dne

Ve světě automobilismu se stále něco děje. Výrobci aut nemohou usnout na vavřínech, protože konkurence nespí a je třeba podle toho jednat. Automobilka Hyundai se například rozhodla spolupracovat se společností Dymag Wheels, známým producentem lehkých kol. Na co se řidiči mohou těšit?

Prototyp Hyundai na Festivalu rychlosti v Goodwoodu

V hrabství Sussex ve Velké Británii se od roku 1993 každoročně v okolí Goodwood House koná The Goodwood Festival of Speed neboli Goodwoodský festival rychlosti. A to na kratičké trati dlouhé pouze 1,86 kilometru s celkem 9 zatáčkami.

Je to závod do vrchu a traťový rekord drží Nick Heidfeld se svým vozem McLaren MP4/13 s časem 0:41:6, který zajel v roce 1999.

Festivalová akce je zároveň přehlídkou sportovních a závodních vozů, a to současných i historických. Letos na ní automobilka Hyundai představila svůj prototyp vozu z divize N, jehož kola mají vnější okraj z kompozitu uhlíkových vláken s kovaných kovovým středem.

Kola z uhlíkových vláken nejen pro závodníky

O kolech z uhlíkových vláken se dá říct, že jsou natolik luxusní, že normální smrtelník se k nim hned tak nedostane. Obvykle se používají jen na specializovaných závodních vozech nebo drahých sportovních automobilech, jako je Corvette Z06 či Mustang Dark Horse.

Společnost Dymag Wheels začala spolupracovat s automobilkou Hyundai. Výsledkem této spolupráce budou karbonově hybridní kola, určená pro budoucí vozy divize Hyundai N.

Konkrétní modely ještě představeny nebyly, diváci se pouze mohli seznámit s prototypem této značky modelem elektromobilu Hyundai Ioniq 5 N, a to právě na letos konaném Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Lehká kola ušetří hmotnost až o 50 procent

Výhodou lehkých kol z uhlíkových vláken je především úspora hmotnosti oproti tradičním hliníkovým kolům. Ke zlepšení dochází také v oblasti tuhosti a pevnosti, což se projeví na lepším pocitu z řízení, které pak budou moci řidiči ocenit.

Přesné datum, kdy se tato hypermoderní kola na vozidlech Hyundai N objeví, ještě stanovené nebylo. Je ale možné předpokládat, že to bude třeba nový Ioniq 6 N, jenž se jeví jako horký kandidát.

Zdroje: Caranddriver.com; Goodwood.com

Pokračovat ve čtení

Oblíbené