Spojte se s námi


Ostatní

Něco pro zasmání: Žákovská knížka aneb Poznámky od učitelů vždycky stály za to

Žákovská knížka (expresivně žákajda, zkratka ŽK) je dokument, určený zejména pro průběžné zaznamenávání školních výsledků…

Publikováno

dne

www.pixabay.com


Žákovská knížka je dokument, určený zejména pro průběžné zaznamenávání školních výsledků. Někdy v ní najdeme ale opravdové perly.

Prostě žákovská knížka je, když..

Žákovská knížka je prostředkem k předávání informací mezi školou a rodiči. Najdeme v ní údaje o prospěchu a chování žáků, informace o důležitých školních, resp. třídních akcích a další pro školu a rodiče důležité záznamy. Slouží rovněž k omlouvání nepřítomnosti žáků. Může obsahovat též výňatky ze školního řádu, telefonní čísla a jiné informace týkající se školy. Okolnosti používání žákovské knížky bývají upraveny ve školním řádu.

Žákovské knížky byly do škol v bývalém Československu zavedeny v roce 1951 a používají se dodnes. Dnešní žákovská knížka mívá např. tyto sekce: základní údaje, omluvný list, informace o prospěchu, jiná sdělení, slovní hodnocení, vlastní hodnocení žáka, čtvrtletní hodnocení, třídní schůzky, konzultační hodiny, apod. Vzhledem ke značnému rozšíření výpočetní techniky a internetu se přechází na žákovské knížky v elektronické podobě. Toto řešení však může přinést určité problémy s podepisováním rodičů.

Elektronická žákovská knížka je, když ..

Elektronická žákovská knížka je žákovská knížka, dokument v elektronické podobě. Rodiče do ní mají přístup pomocí počítače. Podepisování rodičů je zde možné pomocí grafického tabletu, možné je i podepisování pomocí certifikovaného elektronického podpisu rodičů, zabezpečeného heslem a schváleného školou.

Občas se však zadařilo získat poznámku od vyučujících, a to formou, kdy byl sám vyučující přesvědčen o výstižném zachycení prohřešku žáka, avšak vyšel z toho dvojsmysl či zcela úsměvný popis situace, který se nemohl někdy brát opravdu vážně. 

Několik příkladů pro zasmání:

  • “Poznámka: Neustále lítá po třídě a posedává na oknech. Odpověd: Tomu nevěřím. Jan Holub.”
  • “Kdykoliv je vyvolán, kouká na mě jako na idiota a ptá se, jestli to myslím opravdu vážně.”
  • “Byla na záchodě se třemi spolužáky a kouřila.”
  • “Svačí cibuli a obtěžuje zápachem.”
  • “Předstíral, že kloktá kyselinu, aby ho odvezli z vyučování.”
  • “Strká si lentilky do nosu a hraje všemi barvami.”
  • “Poučoval o důležitosti šlapek a skákal tak do výkladu.”
  • “Při sexuální výchově osahává spolužačky a tvrdí, že se vzdělává.”
  • “Schovává pod lavicí jakési předměty a píchá jimi všechny žačky okolo sebe.”
  • “Na hodině přírodopisu strká vycpaného ptáka do radiátorů.”
  • “Do hodin nosí žvýkačky a jiné gumy.”
  • “Plive kuličky ze železné trubičky.”
  • “Podle paní uklízečky váš syn na toaletách močí do výšky očí.”
  • “Nosí do školy příliš krátké sukně, takže vzbuzuje u spolužáků větší pozornost než já svým výkladem.”

To jsou tedy výkony aneb…

  • “Mlátil lavicí o strop.”
  • “Ve třídě lezl do pětimetrové výšky na třímetrový strop.”
  • “Vytáhla na hodině tělesné výchovy bez povolení kozu a celá třída přes ni skákala.”
  • “Utírá tabuli příliš mokrou hadrou a má z toho legraci, jak mi kloužou boty.”
  • “Svým zpěvem úmyslně ruší hodinu hudební výchovy.”
  • “Nechává se od spolužáků osahávat a nehlásí to učiteli.”
  • “V hodině tělesné výchovy si odešel zakouřit.”
  • “Váš syn považuje na hodině matematiky za samozřejmé, procházet se po lavicích.”
  • “Pokaždé, když vejdu do třídy, tak se mi nepostaví.”
  • “Směje se mi za zády do očí.”
  • “Když jsem ho vyvolala, drze mi odpověděl, že nebude odpovídat bez advokáta.”
  • “Pravidelně chodí do školy nepravidelně.”
  • “Na hodinu fyziky přišel o 45 minut později.”
  • “Váš syn nevhodně dokazuje svoji sílu v hodinách pracovní výchovy tím, že děvčatům přitahuje svěrače.”
  • “Stále dává pozor, jestli dávám pozor, a když si myslí, že nedávám pozor, tak nedává pozor.”
  • “Vědomosti vaší dcery se rovnají nule. Pro postup do vyššího ročníku je třeba, aby je zdvojnásobila.”
  • “Snědl pomůcky do výtvarné výchovy.”
  • “Olizuje temperové barvy a potom se diví, že zvrací.”
  • “Rozbil ve třídě okno a vymlouval se, že nemohl dýchat.”
  • “Na mých hodinách si pravidelně fouká kuličky, jak ho napadne.”

Tak se přiznejte, jaké poznámky jste domů nosili vy? 😉

Zdroje: Věstník MŠ, vědy a umění., TRNKY-BRNKY., diskuze na sociálních sítích

Oblíbené