Spojte se s námi


Lifestyle

Současný ideál mužské krásy: Jak že to vypadá dokonalý chlap?

Od plus-size po stříbrné šediny. Přijímaný mužský ideál krásy se neustále mění. Co dělá dnes muže krásným? Dřív byly v módě mužné typy, dnes je zájem o rozmanitost a nevšednost.

Publikováno

dne

Od plus-size po stříbrné šediny. Přijímaný mužský ideál krásy se neustále mění. Co dělá dnes muže krásným? Dřív byly v módě mužné typy, dnes je zájem o rozmanitost a nevšednost.

V minulých desetiletích byly nejslavnější ikony západní mužské krásy spíše úzkou skupinou. Na mysl přicházejí fešáci z obrazovek jako Brad Pitt nebo Leonardo DiCaprio. Představa o mužské dokonalosti se ale vyvíjí podle toho, jak je filmový a módní svět otevřený větší rozmanitosti a globální značky berou v potaz důležitost různorodé prezentace.

Celosvětově idealizovaný standard řezaného mužského tvaru jen zřídka odrážel tělo průměrného muže. Sociální sítě pomáhají změnit standardy tím, že představují i muže, kteří by dříve neměli žádný prostor pro sebeprezentaci.

Pluse-size modelové

Například Ben James, Zach Miko a další velcí nebo vysocí mužští modelové přinášejí poselství o pozitivním přístupu ke svému tělu. Díky tomu vlastní miliony vděčných a věrných fanoušků. Poskytují tím útěchu a sebevědomí.

Zatímco pluse-size ženské hvězdy jako Lizzo nebo Ashley Graham byly široce oslavovány, jejich mužské ekvivalenty neměly takovou pozornost. 

Stereotypní mužská estetika už není ideální

Černí supermodelové jako Tyson Beckford a Alton Mason pravidelně zdobí obálky GQ a dalších časopisů a i svět módy se postupně stává rozmanitějším. Možný vliv na to mohou mít globální společenské změny, hnutí a větší otevřenost společnosti, které přiměly značky, aby uznaly potřebu větší rozmanitosti.

Širší společnosti již namakaný běloch s řezanými rysy, hnědými vlasy a dokonale souměrným obličejem nestačí.

Jemné typy mužů

V jihokorejské popkultuře se pro mladší ročníky stal ideálem mužské krásy ženštější a jemnější typ. Příkladem může být kapela BTS, která je známá dokonalými zářivými vlasy a make-upem. Tradiční západní smýšlení nejspíš trpí, ale již se jedná o velice vyhledávaný a vysoce vlivný postoj v mainstreamových médiích.

„Když jsem začínal, existovalo pouze pár asijských modelů, ale teď jich můžete vídat mnohonásobně víc. Průmysl se začal vice orientovat na asijské kupce a asijský trh,“ tvrdí americko-korejský model Dae Na pro server BBC. V Asii je velká populace bohatých lidí, proto je značky chtějí oslovit skrze modely jim podobné, aby vytvořili spojení.

Mužští modelové v posledních letech dohánějí úspěch a výši výdělků svých dámských protějšků. Americký model Tyson Beckford byl rekrutován Ralphem Laurenem, aby se stal tváří značky.

Od té doby se stal nejslavnějším supermodelem s tmavou pletí všech dob. Model Sean O’Pry si mezitím vybudoval kariéru trvající více než 15 let, díky čemuž se řadí mezi nejbohatší mužské supermodelky na světě. 

Typ „vysoký, tmavý a hezký“ je stále populární

Ale samozřejmě konvenční představa středomořského typu „vysoký, tmavý a hezký“ je i přes rostoucí zájem o rozmanitost stále žádaná. Tmavé vlasy jsou totiž spojovány s mužností. Podle těchto měřítek je krásný například herec Michele Morrone.

Krásné šediny

V současném trendu je patrný i větší nárůst popularity modelů starších ročníků. Samozřejmě jsou již dobře známí například herci George Clooney nebo Pierce Brosnan. Nyní se ale v reklamních kampaních často objevují starší mužští modelové jako Anthony Varrecchia, Wang Deshun („nejžhavější dědeček Číny“) nebo Lono Brazil. 

„Stáří už není takové, jaké bývalo. Za posledních 30 let jsme byli svědky toho, že cool mladí lidé zestárli. Teď můžete být staří a stále cool. Lidé chtějí vidět lidi, kteří vypadají jako oni sami,“ řekl model Orlando Hobechi pro The Guardian.

Zdroj: BBC, Wooplus, Guardian, Insider, Essence

Komentovat

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Lifestyle

Proč si muži nechávají v listopadu narůst knír a jak vlastně vzniklo hnutí Movember?

Listopad se pomalu, ale jistě chýlí ke konci a to pro některé muže znamená jediné. Budou si moci oholit knírek, který si během listopadu pěstovali. Proč si vlastně muži nechávají narůst knírek právě v listopadu a jak vlastně vzniklo hnutí Movember, které letos slaví kulatiny?

Publikováno

dne

Listopad se pomalu, ale jistě chýlí ke konci a to pro některé muže znamená jediné. Budou si moci oholit knírek, který si během listopadu pěstovali. Proč si vlastně muži nechávají narůst knírek právě v listopadu a jak vlastně vzniklo hnutí Movember, které letos slaví kulatiny?

Hnutí Movember letos slaví již 20. výročí a vzniklo jako charitativní iniciativa. Podle tradice si mají muži pěstovat knírek zejména během listopadu. Samotné slovo Movember se skládá ze slov Mustache (knír) a November (listopad).

Vznik hnutí Movember

Existují dvě verze, jak hnutí vzniklo. Obě verze shodou okolností pochází z Austrálie. Ta první je o mužích z Adelaide, kteří si v listopadu 1999 nechali narůst kníry proto, aby dostali nějaké peníze pro zvířecí charitativní organizaci RSPCA.

Roku 2003 se dvojice mužů v Melbourne rozhodla založit novou verzi Movemberu. A to na podporu boji proti rakovině prostaty, kdy dali třiceti lidem 10 australských dolarů za to, že si nechají narůst knírek.

Kampaň následně slavila úspěch, což zapříčinilo vznik nadace s názvem Movember Foundation. V roce 2004 se akce zúčastnilo 450 lidí a pro nadaci Prostate Cancer Foundation of Australia (PCFA) se vybralo 54 000 australských dolarů (kolem 1 244 000 korun).

Letošní kampaň se zaměřila na tři konkrétní témata duše. A to konkrétně na duševní zdraví a prevenci sebevražd, rakovinu prostaty a varlat.

O nadaci Movember Foundation

Není to však jen o tom nechat si narůst knírek. Je to hlavně o získání peněz pro charitativní organizace, které se zaměřují na různé zdravotní problémy, zejména však u mužů.

Podle vědeckých údajů žijí muži průměrně o 4 a půl roku kratší dobu než ženy. Co se týká sebevražd, tak muži zaujímají celých 69 %.

Samotná rakovina prostaty patří k té nejčastější u mužů, kteří jsou starší 45 let. Rakovina varlat se projevuje i u mužů mladších. Hnutí Movember tak zvyšuje povědomí o těchto zdravotních problémech.

Doposud se nadace podílela na více než 1 250 projektech ve 20 zemích z celého světa. Počet účastníků hnutí Movember se odhaduje kolem 7 milionů celosvětově.

Zdroje: Euronews, Movember

Pokračovat ve čtení

Kultura

Příběhy ze života: Všichni členové rodiny u mě platí za štědrovečerní hostinu. Pokud se jim to nelíbí, nepozvu je. Vnoučatům dávám dobrou životní lekci, tvrdí babička

Někomu to může znít šíleně, ale jedna babička prozradila, že u ní musí celá rodina platit za štědrovečerní hostinu. Caroline Duddridgeové je jedno, že protestují, jelikož letos vyjde slavnostní večeře mnohem dráž než kdy dřív. A pokud nezaplatí, nebudou pozvaní.

Publikováno

dne

Někomu to může znít šíleně, ale jedna babička prozradila, že u ní musí celá rodina platit za štědrovečerní hostinu. Caroline Duddridgeové je jedno, že protestují, jelikož letos vyjde slavnostní večeře mnohem dráž než kdy dřív. A pokud nezaplatí, nebudou pozvaní.

Jaké jsou ceny?

Šedesátičtyřletá vdova a důchodkyně vybere peníze od každého v její rodině, včetně malých vnoučat. Dospělé stojí jídlo v přepočtu kolem 420 Kč. Ženy platí o trochu méně než muži, jelikož pracují na poloviční úvazek. Vnoučata ve věku od 12 do 9 let platí každý po 150 Kč a tříleťáky to stojí jenom 70 Kč.

Považujete takové chování od babičky za neobvyklé? Online průzkum mezi čtenáři The Sun ukázal, že 58 procent dotazovaných souhlasilo se zpoplatněním štědrovečerního pokrmu. Patříte mezi ně?

„Přihlásím se ke svému účtu a zkontroluji, kdo již stihl v listopadu zaplatit za večeři. Pokud někdo nezaplatí, vždy se připomenu, aby byl dodržen termín platby do 1. prosince. Na tento telefonát si již pět mých dospělých dětí (37, 34, 32, 29 a 24 let) zvyklo.

Někteří budou sténat, že jim ještě nepřišla výplata a plno podobných výmluv. Nakonec se mi z nich hotovost podaří získat. A pokud by se mi to nepodařilo, nebudou na hostinu pozvaní,“ popisuje Caroline svou každoroční tradici.

Pokrm pro 12 hostů je hodně drahý, zadlužila by se

Ceny potravin letos velmi vzrosty a aby důchodkyně mohla získat nejlepší nabídky, musí trávit hodně času navštěvováním supermarketů a porovnáváním nabídek. Dle přepočtu bere důchod kolem 28 tisíc korun měsíčně. Žije ve městě Cardiff, což je hlavní město Walesu.

Aby pohostila všech 12 hostů, dá jí to hodně práce. Snaží se nakupovat s předstihem a ve slevách. Je to její každoroční rituál v supermarketech. I když se to může zdát zvláštní, celý ten proces ji i baví a naplňuje. Možná by se to i dalo nazvat vánoční bojovkou. I když přiznává, že je to každým rokem náročnější.

„Vím, že mě mnoho lidí bude kritizovat, že zpoplatňuji vánoční jídlo, ale mně to nevadí. Dává mi smysl, že se vše spravedlivě rozdělí mezi všechny u stolu. Očekávat, že jeden člověk zaplatí celé jídlo, připraví ho, bude platit energie a ještě uklidí, mi přijde hodně nevhodné,“ tvrdí Caroline.

Když si stěžují, jednoduše jim řekne, že nebudou pozvaní

Každý si může říct, co by si k večeři přál. V ceně je zahrnuto víno, nealkoholický nápoj, hlavní chod a pudink. Dále nechybí ani vánoční krekry a výběr z ořechů a sýrů. Samozřejmě je zahrnuta i celková výzdoba stolu.

Kdyby to bylo úplně na Caroline, měla by teď už Vánoce třeba jen dvakrát za deset let. Vánoce miluje, ale všechny výdaje a drama kolem jsou čím dál tím víc vyčerpávající. Tímto způsobem se to aspoň lehce snaží kompenzovat.

Caroline vše začala praktikovat v roce 2016, tedy rok poté, co jí zemřel manžel. Výrazně jí tak klesly příjmy. Vyjít s penězi pro ni bylo těžké, i když se ještě v té době snažila pracovat na částečný úvazek jako asistent pedagoga. Proto se velmi zalekla skutečnosti, jak by zvládla financovat celé náklady na vánoční večeři u své početné rodiny. A tehdy se zrodil již zmíněný nápad.

„Nikdo nechce být zavalen dluhy a je nespravedlivé očekávat, že jedna osoba zaplatí a připraví celé jídlo. Vím, že některé maminky se cítí provinile, když to všechno neudělají, ale já jsem praktická a už to nechci vše řešit sama,“ dodává Caroline.

Zdroj: The Sun, Facebook, Mirror

Pokračovat ve čtení

Lifestyle

8 vlastností duševně silných žen: Poznejte, zda k nim patříte

Svět může často mentální sílu podceňovat. Možná si i mnoho lidí myslí, že síla je pouze v tom, jak je člověk drsný a dominantní, ale není to tak úplně pravda. Umět být mentálně silnou ženou se také řadí mezi výjimečné superschopnosti. A tu opravdu nemá každá, i když by si to ráda myslela.

Publikováno

dne

Svět může často mentální sílu podceňovat. Možná si i mnoho lidí myslí, že síla je pouze v tom, jak je člověk drsný a dominantní, ale není to tak úplně pravda. Umět být mentálně silnou ženou se také řadí mezi výjimečné superschopnosti. A tu opravdu nemá každá, i když by si to ráda myslela.

Nejde pouze o to umět čelit těžkým časům, ale je velmi důležité mít speciální vlastnosti, které nám pomáhají zvládat výzvy levou zadní. Mentálně silné ženy znají způsob, jak se s nadhledem vypořádat s tím, co život přináší. Jde o to zůstat pozitivní, když jde do tuhého, až po získání dobrého pocitu z toho, kým jsou.

Jak se s nadhledem vypořádat s životními výzvami?

Pojďme se blíže podívat na vlastnosti, díky kterým je možné být mentálně silným. Určitě v nich najdeme inspiraci k tomu, jak se stát ještě silnějšími. Nebo už je všechny máte v malíku?

1. Odolnost

Mentálně silné ženy mají úžasnou dovednost: odrazit se od životních výzev. Místo toho, aby je neúspěchy srazily, vidí je jako šanci k růstu. Odolnost je jejich zvláštní esencí. Je to síla, která jim pomáhá postavit se tváří v tvář obtížím. Ať už je to pracovní výzva nebo osobní problém, konfrontují se s ním přímo, učí se a rostou. Ať už se jedná o negativní nebo pozitivní zkušenost. Ze všeho se dá poučit.

2. Sebevědomí

Z duševně silných žen vyzařuje sebevědomí. Žádné falešně zakryté pozlátko. Přijímají své přednosti i nedokonalosti s vědomím, že sebeláska je základem jejich síly. Nejde o to být dokonalým jedincem, jde o pochopení toho, kým doopravdy jsou. Tato důvěra jim umožňuje riskovat, sledovat své cíle a inspirovat ostatní, aby dělali totéž.

„Chápou, kým doopravdy jsou a jaký je jejich cíl.“

3. Emoční inteligence

Mentálně silné ženy mají další velkou přednost: umí rozumět emocím, vlastním i cizím. S grácií zvládají složité sociální situace a využívají empatii k budování pevných vztahů. Místo toho, aby reagovali rychle, reagují ohleduplně. Vytvářejí pozitivní vztahy a podpůrné prostředí. Umí být diplomatické.

4. Vděčnost

Psychicky silné ženy ocení krásu v drobnostech. Vděčnost je kotvou, která jim pomáhá procházet životem s pozitivním myšlením. Ať už je to přítel, který je podporuje, krásný západ slunce nebo osobní úspěchy, uznávají a oslavují požehnání ve svých životech a pěstují si pocit spokojenosti a radosti. Nepotřebují velká gesta, umí ocenit i drobné známky náklonnosti.

5. Podpůrná síť

Za každou duševně silnou ženou je síť podpůrných vztahů. Obklopují se pozitivními a inspirativními lidmi, tedy přáteli, rodinou a mentory, kteří povznášejí. Budování a udržování těchto spojení není jen volbou, ale prioritou. Vytvářející pevný základ pro svou duševní pohodu a úspěch. Vědí, že neustálé stížnosti by se časem přenesly i na ně a nějakým negativním způsobem by je ovlivnily. Proto umí odejít vztahy, které pro ně nemají žádnou přidanou hodnotu.

6. Optimismus

Pozitivní přístup je klíčovou vlastností duševně silných žen. Vidí slunce i v těch nejtemnějších oblacích a udržují si pozitivní přístup, který podporuje jejich odolnost. Tento optimismus není o ignorování výzev, ale o víře v jejich schopnost je překonat. Umí také inspirovat ostatní k přijetí nadějné perspektivy. V jejich optimismu není naivita, jsou realistky, ale vědí, že negativním přístupem se stejně ničeho dobrého nedocílí. Pouze se může člověk zacyklit ve strachu nebo sebelítosti.

„Mají rády okolí i samy sebe. Nepřeceňují se, ani se nepodceňují.“

7. Soucit se sebou

Duševně silné ženy k sobě prokazují stejnou laskavost jako k ostatním. Chápou, že sebesoucit není známkou slabost, ale je významným zdrojem síly. Když čelí neúspěchům nebo nezdarům, chovají se k sobě se stejnou empatií, jakou nabízejí přátelům. Podporují pozitivní sebeobraz a houževnatého ducha. Vnímají, že přemrštěná sebekritičnost jim pouze hází zbytečné klacky pod nohy.

8. Humor

Dobrý smysl pro humor je nástroj, který duševně silné ženy používají k procházení životních zvratů. Nacházejí smích i v náročných situacích. Humor využívají jako mechanismus zvládání a způsob, jak odlehčit náladu. To neznamená, že neberou život vážně, ale pomáhá jim to zůstat pozitivní a silné, když čelí výzvám. Nedělají si srandu z ostatních, která by je mohla ranit. Neponižují je.

Zdroj: relrules.com, redakce

Pokračovat ve čtení

Oblíbené