Spojte se s námi


Lifestyle

Současný ideál mužské krásy: Jak že to vypadá dokonalý chlap?

Od plus-size po stříbrné šediny. Přijímaný mužský ideál krásy se neustále mění. Co dělá dnes muže krásným? Dřív byly v módě mužné typy, dnes je zájem o rozmanitost a nevšednost.

Publikováno

dne

Od plus-size po stříbrné šediny. Přijímaný mužský ideál krásy se neustále mění. Co dělá dnes muže krásným? Dřív byly v módě mužné typy, dnes je zájem o rozmanitost a nevšednost.

V minulých desetiletích byly nejslavnější ikony západní mužské krásy spíše úzkou skupinou. Na mysl přicházejí fešáci z obrazovek jako Brad Pitt nebo Leonardo DiCaprio. Představa o mužské dokonalosti se ale vyvíjí podle toho, jak je filmový a módní svět otevřený větší rozmanitosti a globální značky berou v potaz důležitost různorodé prezentace.

Celosvětově idealizovaný standard řezaného mužského tvaru jen zřídka odrážel tělo průměrného muže. Sociální sítě pomáhají změnit standardy tím, že představují i muže, kteří by dříve neměli žádný prostor pro sebeprezentaci.

Pluse-size modelové

Například Ben James, Zach Miko a další velcí nebo vysocí mužští modelové přinášejí poselství o pozitivním přístupu ke svému tělu. Díky tomu vlastní miliony vděčných a věrných fanoušků. Poskytují tím útěchu a sebevědomí.

Zatímco pluse-size ženské hvězdy jako Lizzo nebo Ashley Graham byly široce oslavovány, jejich mužské ekvivalenty neměly takovou pozornost. 

Stereotypní mužská estetika už není ideální

Černí supermodelové jako Tyson Beckford a Alton Mason pravidelně zdobí obálky GQ a dalších časopisů a i svět módy se postupně stává rozmanitějším. Možný vliv na to mohou mít globální společenské změny, hnutí a větší otevřenost společnosti, které přiměly značky, aby uznaly potřebu větší rozmanitosti.

Širší společnosti již namakaný běloch s řezanými rysy, hnědými vlasy a dokonale souměrným obličejem nestačí.

Jemné typy mužů

V jihokorejské popkultuře se pro mladší ročníky stal ideálem mužské krásy ženštější a jemnější typ. Příkladem může být kapela BTS, která je známá dokonalými zářivými vlasy a make-upem. Tradiční západní smýšlení nejspíš trpí, ale již se jedná o velice vyhledávaný a vysoce vlivný postoj v mainstreamových médiích.

„Když jsem začínal, existovalo pouze pár asijských modelů, ale teď jich můžete vídat mnohonásobně víc. Průmysl se začal vice orientovat na asijské kupce a asijský trh,“ tvrdí americko-korejský model Dae Na pro server BBC. V Asii je velká populace bohatých lidí, proto je značky chtějí oslovit skrze modely jim podobné, aby vytvořili spojení.

Mužští modelové v posledních letech dohánějí úspěch a výši výdělků svých dámských protějšků. Americký model Tyson Beckford byl rekrutován Ralphem Laurenem, aby se stal tváří značky.

Od té doby se stal nejslavnějším supermodelem s tmavou pletí všech dob. Model Sean O’Pry si mezitím vybudoval kariéru trvající více než 15 let, díky čemuž se řadí mezi nejbohatší mužské supermodelky na světě. 

Typ „vysoký, tmavý a hezký“ je stále populární

Ale samozřejmě konvenční představa středomořského typu „vysoký, tmavý a hezký“ je i přes rostoucí zájem o rozmanitost stále žádaná. Tmavé vlasy jsou totiž spojovány s mužností. Podle těchto měřítek je krásný například herec Michele Morrone.

Krásné šediny

V současném trendu je patrný i větší nárůst popularity modelů starších ročníků. Samozřejmě jsou již dobře známí například herci George Clooney nebo Pierce Brosnan. Nyní se ale v reklamních kampaních často objevují starší mužští modelové jako Anthony Varrecchia, Wang Deshun („nejžhavější dědeček Číny“) nebo Lono Brazil. 

„Stáří už není takové, jaké bývalo. Za posledních 30 let jsme byli svědky toho, že cool mladí lidé zestárli. Teď můžete být staří a stále cool. Lidé chtějí vidět lidi, kteří vypadají jako oni sami,“ řekl model Orlando Hobechi pro The Guardian.

Zdroj: BBC, Wooplus, Guardian, Insider, Essence

Oblíbené