Spojte se s námi


Auta

Paliva dle očekávání razantněji podražila

Vývoj cen pohonných hmot na českých čerpacích stanicích pokračuje dle očekávání. Bohužel pro české řidiče se však jedná o trend zdražování, a to razantní.

Publikováno

dne

Vývoj cen pohonných hmot na českých čerpacích stanicích pokračuje dle očekávání. Bohužel pro české řidiče se však jedná o trend zdražování, a to razantní.

Čeští řidiči nyní pokračující zdražování citelně poznají. Litr benzinu Natural 95 se aktuálně na čerpacích stanicích prodává za 37,29 Kč. Před týdnem byla jeho cena o 24 haléřů nižší.

Litr nafty pak aktuálně průměrně stojí 31,82 Kč. Ještě minulý týden byl ale o 39 haléřů lacinější. Tato data vyplývají z údajů společnosti CCS, která se zabývá monitoringem cen pohonných hmot.

Jak z údajů vyplývá, pohonné hmoty v Česku nadále zdražují. Průměrné ceny 37,05 Kč za litr benzinu a 31,43 Kč za litr nafty, které jsme mohli vídávat minulý týden, jsou minulostí.

Za vyšší ceny pohonných hmot mohou dle expertů zejména vyšší marže čerpacích stanic v souvislosti s očekáváním vyšší poptávky po palivech. Ta v letním období bývá pravidelně vyšší.

Zdražování by v letním období mělo dále pokračovat a to o desetihaléře. Nemělo by se však jednat o dlouhodobý trend, v létě by mělo dojít opět ke zlevnění.

Nejdražší benzin se momentálně tankuje v Praze a to konkrétně za 38,28 korun za litr. Nafta v Praze průměrně stojí 33,45 korun za litr.

Naopak nejlevnější benzin se aktuálně tankuje v Ústeckém kraji a to za 36,88 korun za litr. Průměrná cena benzinu se nachází pod hranicí 37 korun ještě v Jihočeském kraji.

Co se týče nafty, nejnižší cena je na čerpacích stanicích v Jihočeském kraji (31,22 korun za litr). Podobně nižší cena se nachází i na benzinkách v Karlovarském kraji a Královéhradeckém kraji.

Zdroje: CCS, Garáž

Komentovat

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Auta

Výroba elektromobilů: Finančně příliš nákladná, levnější to nebude, má jasno šéf Mercedesu. Existuje řešení?

Elektrifikace je velkým tématem dnešní doby. Na elektrickou budoucnost tlačí jak Evropská unie, tak i některé automobilky. A to i přesto, že to aktuálně po ekonomické stránce nedává příliš smysl. Tato slova ostatně nedávno potvrdil CEO Mercedesu Ola Källenius, jenž uvedl, že výroba elektromobilů s ohledem do budoucna nebude levnější. Jaký má německý výrobce řešení?

Publikováno

dne

Elektrifikace je velkým tématem dnešní doby. Na elektrickou budoucnost tlačí jak Evropská unie, tak i některé automobilky. A to i přesto, že to aktuálně po ekonomické stránce nedává příliš smysl. Tato slova ostatně nedávno potvrdil CEO Mercedesu Ola Källenius, jenž uvedl, že výroba elektromobilů s ohledem do budoucna nebude levnější. Jaký má německý výrobce řešení?

Existují témata, která v současné době zvedají lidi ze židlí a nutí je vášnivě debatovat. Jedním takovým je určitě elektromobilita, na kterou Evropská unie v rámci svých plánů zaměřených na udržitelnost a ekologii výrazně tlačí.

Faktem ale zůstává, že dnešní elektromobily zatím nemají s ekologií, či snad s využitím nějaké čisté energie, příliš mnoho společného. Jedna věc je samotná produkce elektřiny, likvidace baterií, a v neposlední řadě i výroba a vývoj takových vozů.

Netřeba asi dodávat, že infrastruktura některých zemí stále není na plně elektrickou budoucnost připravena. A co se týče finanční náročnosti na celý výrobní proces?

Levnější to nebude…

O tom nedávno promluvil CEO společnosti Mercedes-Benz Ola Källenius. Ten tvrdí, že variabilní náklady na výrobu elektromobilů budou ještě mnoho let vyšší než u srovnatelných modelů se spalovacím motorem.

Nutno podotknout, právě německý výrobce se plně zavázal k elektrické budoucnosti. „Variabilní náklady na elektromobil jsou vyšší a v dohledné budoucnosti to tak i zůstane,“ řekl Källenius novinářům na mnichovském autosalonu, jehož slova ocitoval také server Carscoops.

Jaké se nabízí řešení? Podle jeho slov Mercedes pracuje na optimalizaci fixních nákladů a alokaci zdrojů, aby kompenzoval vyšší variabilní náklady na elektromobily. A zároveň, aby elektrické modely této značky dosahovaly stejné ziskovosti jako vozy se spalovacím motorem.

Källenius nicméně poznamenal, že zdroje využívané na výrobu baterií, vývoj softwaru a rovněž také ceny elektřiny nelze převést na bedra zákazníků.

Optimalizace fixních nákladů nebo přesun výroby do míst například s nižšími mzdovými náklady Mercedesu ekonomicky nepomůže. A nejen jemu, nýbrž ani evropské ekonomice.

Přestože jsou tedy fakta taková, jaká jsou, své plány německý výrobce rozhodně měnit nehodlá. Rovněž Evropská unie, i když v honbě za elektrickou budoucností stojí mnohem více překážek než se vůbec původně očekávalo, nemá v úmyslu z onoho tlaku ustoupit.

Zdroj: Mercedes-Benz, Carscoops

Pokračovat ve čtení

Auta

Sdílení dat, autonomní řízení: Jak bude podle umělé inteligence v budoucnosti fungovat doprava?

V dnešním rychle se rozvíjejícím světě se technologie neustále posunují vpřed, a to včetně oblasti automobilů. Umělá inteligence (UI) hraje klíčovou roli v transformaci našich vozidel, která se stávají chytřejšími, efektivnějšími a zároveň bezpečnějšími. Jak si umělá inteligence představuje fungování dopravy v budoucnosti?

Publikováno

dne

V dnešním rychle se rozvíjejícím světě se technologie neustále posunují vpřed, a to včetně oblasti automobilů. Umělá inteligence (UI) hraje klíčovou roli v transformaci našich vozidel, která se stávají chytřejšími, efektivnějšími a zároveň bezpečnějšími. Jak si umělá inteligence představuje fungování dopravy v budoucnosti?

Autonomní jízda na nové úrovni

Vozidla budoucnosti, poháněná pokročilou umělou inteligencí, budou schopna plně autonomní jízdy bez lidského řidiče.

Díky senzorům, kamerám a pokročilým algoritmům se budou auta samostatně orientovat v prostoru, rozpoznávat dopravní situace a reagovat na ně bezpečným způsobem. Tím se otevřou nové možnosti, jak využít čas cestování – lidé budou moci pracovat, relaxovat nebo se věnovat zálibám, aniž by museli být soustředěni na řízení.

Bezpečnost jako priorita

Umělá inteligence v automobilním průmyslu posílí bezpečnostní standardy. Auta budou schopna rychle reagovat na neočekávané situace, předejít kolizím a minimalizovat riziko dopravních nehod.

UI bude neustále monitorovat provozní stav vozidla a identifikovat příznaky selhání, což povede k prevenci poruch a včasné údržbě.

Personalizovaná jízdní zkušenost

Umělá inteligence se stane společníkem cestujících, když bude schopna analyzovat preference a potřeby jednotlivých uživatelů. To umožní vozidlům přizpůsobit interiér, hudbu, teplotu a další prvky tak, aby co nejlépe vyhovovaly každému jednotlivci.

Ekologická mobilita

UI pomůže optimalizovat pohon vozidel a snížit emise skleníkových plynů. Inteligentní algoritmy budou vybírat optimální trasy a rychlosti jízdy s ohledem na provoz a dopravní podmínky, což povede k úsporám paliva a snížení negativního dopadu na životní prostředí.

Sdílení dat pro vylepšení dopravního provozu

Vozidla budou aktivně sbírat data o provozu, dopravních zácpách a dalších faktorech. Tyto informace budou sdíleny s ostatními vozidly a infrastrukturou, což povede k vylepšení celkového dopravního toku a snížení zácp.

Závěrem lze říci, že automobily budoucnosti podle představy umělé inteligence budou revolučním krokem vpřed. Přestože se může zdát, že tato vize ještě není úplně na dosah, rychlý technologický pokrok nás směřuje k tomuto budoucímu paradigmatu dopravy.

Zdroje: Open AI, Automotive, Toyota.com

Pokračovat ve čtení

Auta

Hyundai do svých vozů z divize N dá kola z uhlíkových vláken

Ve světě automobilismu se stále něco děje. Výrobci aut nemohou usnout na vavřínech, protože konkurence nespí a je třeba podle toho jednat. Automobilka Hyundai se například rozhodla spolupracovat se společností Dymag Wheels, známým producentem lehkých kol. Na co se řidiči mohou těšit?

Publikováno

dne

Ve světě automobilismu se stále něco děje. Výrobci aut nemohou usnout na vavřínech, protože konkurence nespí a je třeba podle toho jednat. Automobilka Hyundai se například rozhodla spolupracovat se společností Dymag Wheels, známým producentem lehkých kol. Na co se řidiči mohou těšit?

Prototyp Hyundai na Festivalu rychlosti v Goodwoodu

V hrabství Sussex ve Velké Británii se od roku 1993 každoročně v okolí Goodwood House koná The Goodwood Festival of Speed neboli Goodwoodský festival rychlosti. A to na kratičké trati dlouhé pouze 1,86 kilometru s celkem 9 zatáčkami.

Je to závod do vrchu a traťový rekord drží Nick Heidfeld se svým vozem McLaren MP4/13 s časem 0:41:6, který zajel v roce 1999.

Festivalová akce je zároveň přehlídkou sportovních a závodních vozů, a to současných i historických. Letos na ní automobilka Hyundai představila svůj prototyp vozu z divize N, jehož kola mají vnější okraj z kompozitu uhlíkových vláken s kovaných kovovým středem.

Kola z uhlíkových vláken nejen pro závodníky

O kolech z uhlíkových vláken se dá říct, že jsou natolik luxusní, že normální smrtelník se k nim hned tak nedostane. Obvykle se používají jen na specializovaných závodních vozech nebo drahých sportovních automobilech, jako je Corvette Z06 či Mustang Dark Horse.

Společnost Dymag Wheels začala spolupracovat s automobilkou Hyundai. Výsledkem této spolupráce budou karbonově hybridní kola, určená pro budoucí vozy divize Hyundai N.

Konkrétní modely ještě představeny nebyly, diváci se pouze mohli seznámit s prototypem této značky modelem elektromobilu Hyundai Ioniq 5 N, a to právě na letos konaném Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Lehká kola ušetří hmotnost až o 50 procent

Výhodou lehkých kol z uhlíkových vláken je především úspora hmotnosti oproti tradičním hliníkovým kolům. Ke zlepšení dochází také v oblasti tuhosti a pevnosti, což se projeví na lepším pocitu z řízení, které pak budou moci řidiči ocenit.

Přesné datum, kdy se tato hypermoderní kola na vozidlech Hyundai N objeví, ještě stanovené nebylo. Je ale možné předpokládat, že to bude třeba nový Ioniq 6 N, jenž se jeví jako horký kandidát.

Zdroje: Caranddriver.com; Goodwood.com

Pokračovat ve čtení

Oblíbené