Spojte se s námi


Lifestyle

Nestíháte v práci plnit všechny úkoly a pracujete přesčas? Podívejte se na 5 tipů, jak se nakopnout k vyšší efektivitě

Práce na něčem, když už vaše tělo odmítá efektivně fungovat, může být náročná. Naštěstí existuje několik účinných strategií a tipů, jak se motivovat a mít svou práci dokončenou ve vámi určeném časovém limitu. Používáte některou z níže uvedených vychytávek?

Publikováno

dne

Práce na něčem, když už vaše tělo odmítá efektivně fungovat, může být náročná. Naštěstí existuje několik účinných strategií a tipů, jak se motivovat a mít svou práci dokončenou ve vámi určeném časovém limitu. Používáte některou z níže uvedených vychytávek?

Vytvořte si harmonogram a stanovte si cíle

Začněte tím, že si naplánujete, co musíte dokončit. Rozdělení úkolu na menší kroky a stanovení jasných cílů vám pomůže získat přehled a směr. Získáte tak pocit kontroly nad prací, což může být velmi motivující.

Rovněž i čas strávený nad plněním daného úkolu se vám bude mnohem lépe měřit, a tím pádem zjistíte, kolik času vám vlastně ještě na ty ostatní zbývá, případně jak si ostatní úkoly lépe rozplánovat.

Najděte svou motivaci

Přestože je to opravdu strašné klišé, jež se používá snad v každém druhém motivačním videu, na mnoho lidí to může reálně fungovat.

Zkuste si zkrátka a dobře připomenout, proč jste s touto prací, potažmo nějakým projektem začali a jakým způsobem vám jeho dokončení pomůže. Je-li to možné, spojte úkol s něčím, co vás skutečně zajímá nebo motivuje. To vám pomůže udržet se v práci i ve chvílích, kdy se vám nechce.

Vytvořte si ideální pracovní prostředí

Upravte si své pracovní prostředí tak, abyste se v něm cítili co nejlépe. To znamená, aby vás nic nerozptylovalo a nenutilo se neustále věnovat něčemu jinému, než tomu, co v dané chvíli potřebujete dělat.

Na každého ale funguje něco jiného a je potřeba dodat, že ideální pracovní prostředí je velmi individuální záležitost. Někdo nemůže pracovat bez oblíbeného nápoje nebo hudby, která vás naladí do produktivní nálady.

A co je také zapotřebí podotknout, lidé se každý den mohou budit do zcela jiné nálady. Tudíž je možné, že to, co zaručeně fungovalo včera, vás bude v novém dni pouze zpomalovat.

Využijte technik časového řízení

Existuje několik technik, které vám pomohou lépe se soustředit a efektivněji pracovat. Patří sem například technika Pomodoro, při níž pracujete 25 minut a pak si dáte krátkou přestávku, nebo metoda Getting Things Done, která vám pomůže organizovat vaše úkoly a priority.

Zapojte se do kolektivního úsilí

Práce ve skupině nebo sdílení svých cílů s někým jiným může být velmi motivující. Kolegové nebo spolupracovníci na projektu vám mohou poskytnout podporu, povzbuzení a dokonce i zpětnou vazbu, což vám pomůže udržet se na správné cestě.

Zdroj: The New York Times, Indeed

Oblíbené