Spojte se s námi


Reality show

Česká republika středem pozornosti při natáčení nejoblíbenější čínské reality show

Podle České centrály cestovního ruchu – CzechTourism, cestovalo v prvním čtvrtletí roku 2025 do Česka necelých 30 000 čínských turistů – což představuje meziroční nárůst zhruba o 39 %. Nárůst je z velké části způsobuje úspěšná televizní reality show „Divas Hit the Road“ (doslova: „Krásky a krasavci se vydávají na cestu“), jejíž nejnovější série se natáčí kompletně v České republice.

Publikováno

dne

Podle České centrály cestovního ruchu – CzechTourism, cestovalo v prvním čtvrtletí roku 2025 do Česka necelých 30 000 čínských turistů. To představuje meziroční nárůst zhruba o 39 %. Nárůst z velké části způsobuje úspěšná televizní reality show „Divas Hit the Road“ (doslova: „Krásky a krasavci se vydávají na cestu“), jejíž nejnovější sérii natáčí čínský štáb kompletně v České republice.

Natáčení reality show

Natáčení čínské reality show „Divas Hit the Road: Pouto srdcí“ – 7. série pořadu – probíhalo převážně v centru Prahy, ale účastníci zavítali také do Českého Krumlova. V pořadu účinkuje sedmičlenný tým čínských celebrit. Zpěváci, herci, moderátoři atd. Každá série sleduje skupinu „sester“ a „bratrů“, kteří společně cestují a organizují si své vlastní cesty s omezeným rozpočtem. Tato reality show tak ukazuje Číňanům možnosti cestování po celém světě, a to i s omezeným rozpočtem. 

Ředitel CzechTourism František Reismüller vidí obrovskou hodnotu ve viditelnosti, kterou populární pořad poskytuje: „Silná mediální prezentace, jako je natáčení úspěšné reality show s tak vysokou sledovaností, je pro domácí cestovní ruch nesmírně cenná. Díky těmto formátům můžeme oslovit obrovské publikum, prezentovat Česko jako atraktivní a autentickou destinaci a motivovat čínské turisty k osobní návštěvě,“ říká.

Čínský turista – dobrý turista

Čínští cestovatelé patřili před vypuknutím pandemie koronaviru k nejpočetnějším návštěvníkům Česka. V roce 2019 Česko přivítalo přes 600 000 turistů z Číny. V loňském roce 2024 bylo nejvyšší číslo, od uvolnění pandemických omezení, necelých 175 000 turistů.

Lukáš Pokorný, ředitel zahraničního zastoupení CzechTourism v Číně, říká, že kulturní dopad pořadu, jako je „Divas Hit the Road“, by mohl významně pomoci obnovit úroveň zájmu před pandemií COVID: „Pořady tohoto typu mají v Číně obrovský dosah a skutečný vliv na rozhodování lidí o tom, kam cestovat. Zkušenosti z minulých sezón ukazují, že vliv na rostoucí zájem o konkrétní destinaci může být značný. Proto jsme velmi rádi, že si tvůrci vybrali Česko,“ uvádí.

Čísla mluví za vše

Pátá série pořadu, která se odehrávala v Saúdské Arábii, zvýšila online vyhledávání zájezdů do Saúdské Arábie u čínských turistů až o 772 %. Podle společnosti China Vision Big Data dosáhly předchozí série pořadu „Divas Hit the Road“ sledovanost až 860 milionů lidí. Což ji řadí mezi nejsledovanější pořady v zemi. S tím souvisí i vysoká míra zapojení na sociálních sítích, jako jsou Weibo a Xiaohongshu.

Pokorný si myslí, že by Česko mohlo z tohoto komerčního impulsu těžit, a chystá se navázat na úspěch této reality show: „Praxe je taková, že hlavní podíl na “propagaci” mají novináři. Prostřednictvím tiskové cesty ukazují, jak může vypadat letní dovolená v různých částech země. Od pamětihodností po gastronomii.”

Podpora návštěvnosti

V dalším aktivním pokusu o zvýšení objemu cestování mezi oběma zeměmi, Čína a Česko  v červnu loňského roku znovu otevřely přímé letecké spojení mezi Pekingem a Prahou. Reismüller tvrdí, že i toto přineslo své ovoce: „Obnovení přímé linky mezi Pekingem a Prahou bylo jedním z nejdůležitějších kroků pro návrat turistů z Číny. Tato linka zjednodušuje cestování a dělá z Česka opět atraktivní vstupní bránu do Evropy. Díky rostoucímu počtu turistů vidíme, že investice do rozvoje dálkových tras mají smysl. Není to jen příležitost pro cestovní ruch, ale také pro posílení kulturních a obchodních vazeb,“ říká.

Premiéra 7. řady oblíbené činské reality show byla uvedena 16. srpna. Od tohoto data se tedy počítá s navýšením čínských turistů v České republice. Ti budou “kopírovat” výletní trasy čínských celebrit a zvěčňovat se na stejných místech. Zkrátka tam, kde celebrity pobyli či pobývali. Samozřejmě prostřednictvím selfie fotografií. Nepůjde o jednodenní zájezdy. Česká republika čeká minimálně víkendové až týdenní pobyty.

Zdroje: Česká centrála cestovního ruchu, Czech tourism

Oblíbené