Spojte se s námi


Technika

V Česku vznikla první střední škola pro Youtubery

Publikováno

dne

Youtubeři a profesionální hráči esportů se během posledních let rozmohli a představují velmi lákavou skupinu lidí, která jednak vydělává zajímavé částky, ale také nabízí zajímavou práci pro dospívající. I proto bylo otázkou času, kdy vznikne škola pro tento nový obor.

Poslední světové události samozřejmě výrazně urychlily vývoj v digitálním světě a po Švédsku a Švýcarsku vznikne v Evropě další střední škola zaměřená na youtubering, gaming a programing.

U2B bude fungovat na modelu převrácené třídy, kdy je výuka založená především na odpovědnosti studentů, kteří se učí především doma a ve škole pak učivo procvičují.

Je to určitě velký krok kupředu, když mnozí nejen čeští experti na školství poukazují na to, že svět se mění velmi rychle, ale výuka na školách zůstává prakticky stejná a novou generaci vůbec nedokáže připravit.

Velkou kritiku schytává naše školství především co se nových technologií a finanční gramotnosti týče. Střední škola U2B je tak jistě jedna z mnoha nových, které se budou v blízké budoucnosti objevovat.

Tento nový projekt samozřejmě nebude úplně zadarmo, jako některé střední školy, ale žáci si mohou vybrat ze tří variant: Exclusive, Premium a Standard. Zatímco nejdražší školné stojí 312 000 Kč, na rok, tak nejlevnější je za 35 400 Kč.

Škola, do které se v tomto roce přihlásilo 25 žáků, však sympaticky nabízí školné zdarma například pro autistické děti či vozíčkáře, kteří se již hlásí, jak ostatně potvrdil serveru Extra ředitel Daniel Černý.

V U2B se můžete přihlásit jednak na filmovou tvorbu, tak například na tvůrčí grafiku či eSporty.

Jak už bylo řečeno, svět se vyvíjí velmi rychle a školství s ním rozhodně držet tempo nedokáže. Podobných projektů se tak jistě dočkáme dříve či později více a bude zajímavé sledovat, jakých úspěchů či neúspěchů se tyto projekty dočkají.

Zdroj: U2B, Extra

3 Comments

3 Comments

  1. Lenka85

    26. ledna 2022 at 7:52

    Myslím, že určitá inovace v prostředí školství je potřebná a líbí se mi, že se toho U2B nebojí..

  2. Dominik

    26. ledna 2022 at 12:17

    Kdybych už neměl středoškolský roky za sebou, tahle škola by byla v mým hledáčku. Skvěle zareagovala na nynější trendy.

  3. Elda

    26. ledna 2022 at 13:23

    Konečně! Na školu s takovým přístupem k výuce jsem ve svém okolí čekala.

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Technika

Se zaměstnanci odcházejí z Twitteru i uživatelé. Musk zatím jeho vedení nezvládá

Po převzetí Twitteru se od Elona Muska čekaly velké věci. Opak je však pravdou. Známý miliardář předvádí v ředitelské pozici řadu nedomyšlených kroků a v očích několika svých zaměstnanců se stává nekompetentním člověkem.

Publikováno

dne

Po převzetí Twitteru se od Elona Muska čekaly velké věci. Opak je však pravdou. Známý miliardář předvádí v ředitelské pozici řadu nedomyšlených kroků a v očích několika svých zaměstnanců se stává nekompetentním člověkem.

Elon Musk si dal pro své první dny v pozici šéfa Twitteru jasný cíl a to finančně stabilizovat celou společnost. Zvolil však velmi ostrý prostředek k dosažení této mety.

Propouštění zaměstnanců je rozhodně jedna z cest, jak dosáhnout ekonomické stabilizace společnosti. Nicméně Elon Musk to vzal opravdu zhurta a na nikoho nebral ohledy.

Jak uvedl server Forbes, Musk propustil celkem 3,5 tisíce zaměstnanců. O tom, že si s tím nový šéf Twitteru příliš starostí nedělal, svědčí i fakt, že nemalá část se o svém vyhazovu dozvěděla v hromadném mailu nebo i tak, že se nepřihlásili do firemního systému. Necitlivý tah, a jak se ukázalo později, i nepromyšlený.

Elon Musk si totiž postupem času uvědomil, že bez mnoha zaměstnanců se jeho společnost zkrátka neobejde. Spoustu z nich tak začal přesvědčovat o návratu zpět do Twitteru. Někteří se opravdu vrátili, mnohým ale přišlo jednání Muska za hranou a od Twitteru se otočili zády.

Sbohem ale neřekli jen někteří zaměstnanci, ale i samotní uživatelé. Mnohdy to jsou známé osobnosti z velkým dosahem, přičemž takto vyjádřili svůj nesouhlas s řídící politikou Elona Muska.

Poměrně kontroverzní se stalo i Muskovo rozhodnutí o zpoplatnění ověřovacího symbolu, které má pomoci naplnit pokladnu Twitteru. Takto si ověření pořídili falešné účty vydávající se za velké společnosti, aby na nich přidáváním nešikovných tweetů parazitovali.

Takhle například citelně klesly společnosti CocaCola na trhu akcie, přičemž se tento problém týkal více velkých firem. Proto je možné, že kromě známých osobností zmizí v dalších dnech z Twitteru i mezinárodní společnosti.

Zdroje: Forbes, NBC News, Twitter

Pokračovat ve čtení

Novinky

Přesune koncern Volkswagen svou výrobu na východ? Pokud ano, hlavním důvodem bude energetická krize

Publikováno

dne

Koncern Volkswagen by mohl přesunout výrobu z Německa do východní Evropy, pokud bude přetrvávat nedostatek zemního plynu. To je ostatně jasná známka toho, že energetická krize, kterou rozpoutala ruská invaze na Ukrajinu, může otřást evropskou průmyslovou krajinou.

Volkswagen ve čtvrtek 22. září uvedl, že přesun výroby je jednou z možností, které má ve střednědobém horizontu k dispozici, pokud nedostatek plynu potrvá mnohem déle než letošní zimu.

Gigant automobilového průmyslu má velké továrny v Německu, České republice a na Slovensku. A tedy v zemích, které patří mezi ty, jež jsou nejvíce závislé na ruském plynu.

„Z hlediska střednědobé alternativy se zaměřujeme na větší lokalizaci, přemístění výrobních kapacit nebo techniky jinam,“ uvedl mluvčí VW Geng Wu, jehož slova ocitoval server Automotive News Europe.

Z onoho přesunu by podle mluvčího mohla těžit jihozápadní Evropa, potažmo část severní Evropy, kde je logicky lepší přístup k námořním dodávkám LNG (zkapalněného zemního plynu – pozn. red.).

Volkswagen totiž své vozy vyrábí také v Portugalsku, Španělsku a v neposlední řadě také Belgii. A právě to jsou země, které disponují LNG terminály.

Kromě výše uvedených zemí má Volkswagen své podniky také v Indii a Číně, dále pak také v Kazachstánu a na Ukrajině.

Situace okolo plynu by ostatně nebyla tak dramatická, kdyby Ruská federace sama nepřikročila k omezení dodávek. Rusko to aktuálně zdůvodňuje technickými problémy způsobenými uvalením sankcí, podle EU však Moskva používá dodávky plynu jako prostředek k prosazování vlastních zájmů.

Zdroje: Volkswagen, Automotive News Europe

Pokračovat ve čtení

Novinky

Tahle automobilka chce vyrábět auta se spalovacími motory, dokud to půjde. Kdy přijde první hybrid?

Publikováno

dne

Rumunská automobilka Dacia v nedávném čase přišla s tvrzením, že má v úmyslu elektrifikovat mezi posledními a bude tak vyrábět vozy se spalovacími motory, co nejdéle to půjde. Jedním z důvodů je pracovat s ověřenou a levnější technikou.

Rumunský výrobce automobilů Dacia sice spadá pod francouzského giganta Renault, ovšem co se elektrifikace týče, postupuje naprosto jinak, než jak by mnozí mohli očekávat.

Jejím šéfem se na začátku loňského roku stal Denis le Vot, který v rozhovoru pro Top Gear jasně prohlásil, že Dacia bude čekat co nejdéle, než zcela elektrifikuje svou řadu automobilů.

Proč se ale takto Dacia vlastně rozhodla? Zřejmě tím hlavně důvodem je to, že výrobce chce poté pracovat s osvědčeným materiálem, respektive ověřenou technikou, přičemž elektrifikace má proběhnout v typickém stylu Dacie.

Le Vot totiž tvrdí, že oproti jiným automobilkám, zejména tedy oproti Renaultu, bude chtít najít tu správnou kombinaci, která vyhovuje jejím zákazníkům.

To tedy znamená, že si Dacia bude muset vyhrát hlavně s baterií a rychlostí nabíjení. Přesně to totiž bývá u většiny elektromobilů častým problémem.

Respektive řidičům, potažmo uživatelům nevyhovuje dojezdová vzdálenost nebo ještě hůř – až otravně dlouhé nabíjení.

Jako zářný příklad le Vot uvádí Dacii Spring. Tento model je vyloženě specifikován pro jízdy do práce nebo kratší vzdálenosti ve městě. Aktuálně tento elektromobil pořídíte s cenovkou do půl milionu Kč, jeho hmotnost nepřesáhne jednu tunu a Dacia tedy může využít menší baterii.

Vyjádření šéfa rumunské automobilky

„Naší prací je přijít v poslední možnou chvíli a vzít si ze skladu cokoliv, co potřebujeme. Renault má všechna aktiva. Investuje do obřích továřen, do Méganu E-Tech a mnoha dalších modelů které teprve přijdou, investuje do elektromotorů.

Máme nejlepší hybridní systém E-Tech, nejlepší plug-in hybridní systém E-Tech. Máme malé elektrické auto, velké elektrické auto. Zkrátka máme čím dál víc z čeho vybírat. Renault je v čele a my přijdeme na řadu později,“ uvedl le Vot v rozhovoru.

Prvním hybridním vozem značky Dacie pak bude model Jagger. Ten bude vybaven výše zmíněnou technologií E-Tech a na trh má být uveden v příštím roce.

Zdroje: Dacia, Top Gear

Pokračovat ve čtení

Oblíbené