Ekonomika
Upadá Škoda? Česká automobilka zaznamenala velmi bídné výsledky
Nedávno jsme psali o velkém úpadku automobilky Ford, nyní se však jedná o značku, která nám je jednoznačně nejblíže. Ano, je to právě Škoda, která v poslední době zaznamenává velmi bídné výsledky, a to zejména v oblasti prodeje.
Škoda – člen koncernu Volkswagen a nám velmi dobře známá značka. A aby taky ne, jedná se o největšího a nejvýznamnějšího českého výrobce aut.
Jenže podobně jako u Fordu výrazně kleslo číslo prodaných kusů. Co je důvodem? Týká se to několika faktorů, které zapříčinily, že se Škoda nyní nachází v problémech. Samozřejmě své sehrála i pandemie Covidu-19.
Nelze ovšem neustále „vymlouvat“ na koronavirovou pandemii. Faktem je, že už dřívější rozhodnutí této značky stojí za tím, proč prodeje Škody doslova letí dolů. Skutečně je na tom tedy naše automobilka tak zle? Inu, podívejme se na to společně.
Firma zcela vyklidila své pozice v Bělorusku. Velký propad sleduje Škoda také v Rusku a na samé dno padá v Číně. Nikterak oslnivě si nevede v Německu, nedávno se další negativa objevila i ve Velké Británie.
Aktuální situace je taková, že Škoda kvůli těmto výše zmíněným úpadkům táhne dolů celý český trh. Před několika dny zveřejnil koncern Volkswagen výsledky své a svých jednotlivých značek. Jak na tom tedy je bilance „naší“ automobilky?
No, tristně. Škoda sice od ledna do srpna poslala do světa 644 200 vozů, což je o 4,4 % více než loni. Celkový trend ale není příliš uspokojivý. V červenci firma meziročně ztratila (a to i navzdory bídnému loňsku) 30,9 % celosvětového odbytu.
V srpnu se ještě o další čtyři procenta ztráta navýšila. A pakliže vezmeme statistiku za poslední tři roky, je letošní propad jasně nejintenzivnější – české značky, respektive jejich prodeje, se za toto období propadly o neskutečných 42 %!
„Automobilka bude jistě argumentovat nedostatkem komponentů a věříme, že jich nemá dost. Není to ale zdaleka jediný důvod, celý trh takto intenzivně neklesá.
Škoda byla značkou útočící hlavně na zdravý rozum kupců a ohromující tím, že její auta dávají smysl, zvláště pak vzhledem k ceně. Tento přístup se ale z její nabídky vytrácí.“
Takto celou situaci okomentoval web Autoforum. Zda mají pravdu či nikoliv už necháme na vás. Je ale pravdou, že všechna výše zmíněná čísla a nastavený trend nabídky začíná být alarmující.
Zdroj: Škoda, Autoforum
-
Zajímavostipřed 7 dny
Příběh letu 593: Teenager si hrál na pilota, tragédii nikdo nepřežil
-
Reality showpřed 1 týdnem
Zrádci míří do finále: Johny je emotivní lama, Honza odjištěný granát a Nicole na trní
-
Historiepřed 6 dny
Smrduté tajemství luxusního zámku aneb Nedostatečná hygiena ve Versailles
-
Reality showpřed 2 týdny
Hell’s Kitchen 14. díl: Vyhození nejméně oblíbené soutěžící, která je nejlepší v kuchyni, se nepodařilo