Spojte se s námi


Novinky

Škoda auto představila plány pro letošní rok a odhalila čísla prodejů za rok 2022. Miliardy půjdou do elektromobility

Publikováno

dne

Automobilka Škoda před několika desítkami hodin nejenže odhalila čísla prodejů za loňský rok, ale také představila plány pro ten letošní. Hned 5,6 miliardy eur půjde na rozvoj elektromobility, stovky milionů budou určeny na posílení digitalizace.

Velké investice do rozvoje elektromobility a posílení digitalizace. Přesně o tom bude letošní rok ze strany automobilky Škoda, která tyto informace zveřejnila na svém oficiálním webu.

Konkrétně se má jednat o 5,6 miliard eur určených právě pro rozvoj elektromobility a 700 milionů eur má jít do digitalizace. Proč? Škoda totiž, ostatně stejně jako jiní výrobci automobilů, cílí právě na elektrické vozy a významně tak investuje do transformace společnosti.

Na základě posledních informací má Škoda v plánu také pokračovat v expanzi na zahraniční trhy, v brzké době chce společnost vstoupit na ten vietnamský, kde hodlá začít prodávat evropské modely.

Prodeje za rok 2022

Kromě informací o plánech pro letošní rok však přišla společnost Škoda také s konkrétními čísly týkající se prodejů svých vozů.

Celosvětově Škoda prodala hned 731 300 vozů, přičemž nejvíce šly její automobily na odbyt v západní Evropě (377 tisíc aut). Druhou příčku v rámci prodeje získala střední Evropa (148 tisíc), dle sportovní terminologie by na bronzové medaile dosáhla východní Evropa, ovšem bez Ruska (31 600 vozů).

V samotném Rusku bylo prodáno přes 18 tisíc kusů, v Číně 44 600 a v neposlední řadě v Indii téměř 52 tisíc. Dle oficiálních informací se pak dalších 60 tisíc vozů prodalo ve „zbytku světa“.

Octavia číslem 1

Co se pak určitých modelů týče, jasným králem prodejů se stala Škoda Octavia. Té bylo prodáno přes 141 tisíc kusů. Na dalších dvou místech vidíme vozy SUV, konkrétně tedy Kamiq (96 300) a Kodiaq (94 500).

Detailní pořadí, a to včetně procentuálního poklesu prodejů za jednotlivé modely společnost Škoda zveřejnila právě na svém oficiálním webu. Za zmínku ale stojí, že nejhůře prodávaným autem této automobilky se v roce 2022 stal model Rapid, jehož bylo prodáno pouze 17 300 kusů.

Vyjádření předsedy představenstva

„ŠKODA AUTO nebyla ve své novodobé historii nikdy konfrontována s tak rozsáhlými výzvami jako v uplynulém roce. Prokázali jsme značnou odolnost – a to je vlastnost, která má ve stále rychleji se měnícím prostředí zásadní význam,“ uvedl Klaus Zellmer v tiskovém prohlášení.

„Díky zrychlení elektrické ofenzivy jsme dobře připraveni na další roky a i nadále budeme pracovat na posílení významu České republiky jako důležitého centra automobilového průmyslu a elektromobility. Situace na trhu zůstane napjatá i v roce 2023, ale jsme optimističtí s jistou dávkou opatrnosti a věříme v postupné zlepšení situace během následujících měsíců,“ vysvětlil.

„Stavíme tak na velmi pevných základech, abychom společnost ŠKODA AUTO úspěšně provedli rokem 2023, ve kterém, mimo jiné, představíme novou generaci našich vozů SUPERB a KODIAQ,“ dodal předseda představenstva.

Zdroj: Škoda auto

Komentovat

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Cestování

Časté výlety do přírody výrazně prospívají duševnímu zdraví

Říká se, že chůze na čerstvém vzduchu je zdravá a může dopomoci k vytvoření silné imunity. S tímto tvrzením souhlasí i finští vědci, kteří ve svém průzkumu dospěli k tomu, že procházky v přírodě výrazně pomáhají našemu duševnímu zdraví.

Publikováno

dne

Říká se, že chůze na čerstvém vzduchu je zdravá a může dopomoci k vytvoření silné imunity. S tímto tvrzením souhlasí i finští vědci, kteří ve svém průzkumu dospěli k tomu, že procházky v přírodě výrazně pomáhají našemu duševnímu zdraví.

Určitě většina z nás už někdy slyšela o blahodárných účincích prosté procházky na čerstvém vzduchu. Díky tvorbě imunity to může být jeden ze způsobů, jak předcházet nemocem. Nyní se těmito účinky zabývali finští vědci.

Ti potvrdili vliv přírody na zdraví člověka. Ve svém průzkumu se zabývali zejména duševním zdravím a předcházení psychickým onemocněním.

Podle závěrů studia by mělo stačit, když člověk třikrát nebo čtyřikrát do týdne vyrazí do přírody. Stačí přitom navštívit místní park či jinou městskou zeleň. Výzkum totiž míří na obyvatele měst, kteří s přírodou nejsou tak spjati jako obyvatelé vesnic.

Co se týče konkrétních statistik průzkumu, bylo dokázáno, že lidé, kteří jsou v kontaktu s přírodou alespoň třikrát týdně, mají zhruba o třetinu nižší šanci psychicky onemocnět.

Při pravidelných vycházkách může riziko užívání léků klesnou až o 36 procent, v případě procházek pětkrát do týdne pak může klesnout dokonce až o 41 procent.

Vědci si od tohoto výzkumu slibovali zvýšení povědomí o důležitosti psychického zdraví, navíc chtějí vytvořit tlak na větší budování městské zeleně. Daty z výzkumu pak mohou argumentovat o prospěšnosti přírody na zdraví obyvatel.

Je tak dokázané, že příroda či jakýkoli jiný kontakt s ní, má dobrý vliv na naše zdraví. Pro člověka to může být dobrá prevence, jak se vyhnout užívání mnoha léků ve starším věku.

Příroda je rovněž místo, kde si mohou lidé vyčistit hlavu a nechat odplout stres z uspěchaného života.

Zdroj: Forbes

Pokračovat ve čtení

Ekonomika

I přes vyšší cenu Češi spotřebovávají více piva než před rokem

O Češích se říká, že jsou národem pivařů. A své pověsti do puntíku dostáli, když je od pití piva neodradily ani zvýšené ceny. Vyplývá to z dat společnosti SharpGrid zaměřených na poslední čtvrtletí minulého roku.

Publikováno

dne

O Češích se říká, že jsou národem pivařů. A své pověsti do puntíku dostáli, když je od pití piva neodradily ani zvýšené ceny. Vyplývá to z dat společnosti SharpGrid zaměřených na poslední čtvrtletí minulého roku.

Spotřeba piva stoupá, i přes zvýšené ceny. Přesně k tomuto závěru došly statistiky společnosti SharpGrid, které se zaměřovaly na konzumaci piva v České republice.

Zatímco v posledním čtvrtletí roku 2021 se v České republice vypilo zhruba 845 tisíc hektolitrů piva, o rok později už bylo toto číslo výrazně vyšší, konkrétně 1,175 milionů hektolitrů.

Velkou zásluhu na tomto nárůstu mají rozhodně uvolněná opatření v souvislosti s pandemií koronaviru. V současné době je už běžný člověk nepozoruje, na konci roku 2021 tomu tak nebylo.

Na druhou stranu se Češi musejí vypořádat se zvýšenými cenami, což je jedním z dopadů pandemie a následných lockdownů. Jak uvedla data od SharpGrid, průměrná cena se zvýšila zhruba o 11 procent.

Nyní se cena za půllitr piva pohybuje okolo 52 korun, před rokem to ale bylo 47 korun, přičemž před touto dobou cena spíše stagnovala. Až po vypuknutí pandemie zaznamenala citelný nárůst.

I přesto všechno Češi na pivo nezanevřeli. Majitelé hospod a barů si tak mohli oddychnout, jelikož se jim alespoň zčásti vrátily výdaje vynaložené během pandemie.

Pochopitelně se na aktuální ceně promítla i aktuální inflace. Nicméně zdá se, že by se mělo brzy vrátit vše do normálu. Díky stabilizaci ekonomiky, i díky věrným pivařům, kteří se postarali o navýšení spotřeby.

Dle odhadů by se tak cena neměla již nadále navyšovat, ba naopak. Po stagnaci by měla mírně poklesnout. Dá se očekávat, že případné zlevnění by spustilo další výrazný nárůst spotřeby.

Zdroje: SharpGrid, Forbes

Pokračovat ve čtení

Filmy a seriály

Definitivní konec se blíží! Netflix bude zpoplatňovat sdílení účtu mimo domácnost. Kolik nově zaplatíte?

Spekulovalo se o tom už v minulém roce, nyní se to má od března stát realitou. Streamovací gigant Netflix od března zpoplatní sdílení účtů, respektive hesel s osobami, které s vámi nesdílejí domácnost. Kolik tedy nově v případě poskytnutí hesla zaplatíte?

Publikováno

dne

Spekulovalo se o tom už v minulém roce, nyní se to má od března stát realitou. Streamovací gigant Netflix od března zpoplatní sdílení účtů, respektive hesel s osobami, které s vámi nesdílejí domácnost. Kolik tedy nově v případě poskytnutí hesla zaplatíte?

Poprvé o tomto tématu Netflix promluvil již před třemi lety. A to když upozorňoval na fakt, že sdílení hesel mimo domácnost začíná být velkým problémem. Tato streamovací společnost se zároveň netajila tím, že proti tomuto nešvaru hodlá v budoucnu zakročit.

Na začátku loňského roku tak Netflix zveřejnil tiskovou zprávu, na základě které bylo jasné, že je velmi blízko k tomu přijít s účinným řešením.

A co se vlastně jedná? Tento streamovací gigant už delší dobu plánoval využití velice chytrého algoritmu, který rozpozná, že jste své heslo poskytli kamarádovi či jinému rodinnému příslušníkovi, jenž však s vámi nežije ve stejné domácnosti.

Jak ale konkrétně bude onen algoritmus fungovat je stále nejasné. Netflix už nějakou dobu nazpět naznačoval využití systému kontroly IP adresy, polohy či zasílání kódů.

Vzhledem k tomu, že mnoho uživatelů sleduje filmy a seriály skrze svůj účet i mimo domov, zdá se tohle být spíše jako ta složitější možnost.

Ba co víc, Netflix má tohle pravidlo uvedeno přímo ve svých podmínkách, že tato služba je určena pouze členům konkrétní domácnosti a nesmí být sdílen s osobami mimo danou domácnosti.

Sdílíš? Zaplať!

Konkrétní informace o výši poplatků také zatím známé nejsou. Netflix před nedávným časem uvedl, že tento zákaz uvede v platnost od března. Další informace jsou velice mlhavé a není nyní jisté, zda tento streamovací gigant nepřijde ještě s něčím dalším.

Doufejme, že ale nikoliv. Netflix by totiž mohl zavést tak striktní podmínky, které by zakazovaly přenášení filmů či seriálů mimo domov. Byť ano, mnoho svých uživatelů a fanoušků by si pobouřil proti sobě.

Netflix nicméně tuto novinku už zkoušel, a to v minulém roce v Latinské Americe, kdy lidé za sdílení hesla zaplatili 6 až 7 dolarů. A tedy v přepočtu 130 až 150 korun.

Zdroje: Netflix, The Guardian

Pokračovat ve čtení

Oblíbené