Spojte se s námi


Rady a tipy

Máte se svým šéfem už příliš toxický vztah? Existuje 7 účinných tipů, jak tento problém řešit

Toxický pracovní vztah s nadřízeným může způsobovat stres a negativně ovlivňovat vaši práci i osobní život. Je důležité se snažit tento problém řešit co nejzdravěji a efektivně. Zde je sedm tipů, jak toxicitu na pracovišti řešit nebo ji překonat.

Publikováno

dne

Toxický pracovní vztah s nadřízeným může způsobovat stres a negativně ovlivňovat vaši práci i osobní život. Je důležité se snažit tento problém řešit co nejzdravěji a efektivně. Zde je sedm tipů, jak toxicitu na pracovišti řešit nebo ji překonat.

Komunikujte…

Prvním krokem k řešení toxického vztahu se šéfem je otevřená a konstruktivní komunikace. Ta je prostě a jednoduše základem všeho. Pokuste se mluvit se svým nadřízeným o svých obavách a problémech.

Zaměřte se především na konkrétní situace a chování, které vás trápí, a snažte se vyjádřit své pocity a názory. Může to vést k lepšímu porozumění mezi vámi a vaším šéfem.

Vyhledejte podporu

Pokud se však cítíte v pracovním vztahu zneužíváni nebo dokonce šikanováni, může být užitečné vyhledat podporu od kolegů, přátel nebo přímo personálního oddělení, potažmo také u nadřízeného vašeho šéfa, je-li to možné.

A pakliže váš šéf špatně zachází i s vašimi kolegy, můžete se stát jednoduše spojenci. Na skupinu několika lidí, kteří sdílí stejné zkušenosti bude totiž nahlíženo zase o trochu jinak, než na samotného jedince.

Dokumentujte problematické situace

V takovém případě si uchovávejte záznamy o konkrétních incidentech nebo konverzacích s vaším šéfem. Může to být užitečné právě pro případ, že budete muset situaci nahlásit výše ve firmě nebo jinde. Dokumentace může také posloužit k zachycení dlouhodobého vzoru nežádoucího chování.

Hledejte interní řešení

Pokud je to možné, pokuste se společnými silami vyřešit váš problém interně, respektive uvnitř vaší organizace. Většina firem má nastaveny jasné procesy pro řešení takových konfliktů, z čehož následně vyvodí důsledky.

Zvažte změnu pracovního místa

Vůbec se toho nebojte. Pokud se situace nezlepšuje a toxický vztah se šéfem má vážné negativní důsledky na vaše zdraví a pohodu, měli byste zvážit možnost hledání nového zaměstnání. Vaše fyzické a duševní zdraví jsou totiž prioritou.

Pracujte na svém vlastním rozvoji

Kromě řešení problému s vaším šéfem je důležité pracovat na svém vlastním rozvoji a odolnosti vůči stresu. Můžete se zapojit do různých tréninků na zvládání stresu, jež mají některé větší společnosti rovněž k dispozici.

A pokud se zdá situace už příliš vypjatá, rozhodně se nebojte vyhledat profesionální psychologickou pomoc, a najít tak způsoby, jak se ochránit před negativním vlivem tohoto toxického vztahu. Není to určitě nic, za co byste se měli stydět.

Soudní kroky

Tohle už je poslední stadium, avšak nebyli byste první, ani poslední. V případě extrémního chování ze strany vašeho nadřízeného, který už jednoznačně porušuje nejen etiku společnosti, ale také samotný zákoník práce, můžete zvážit možnost podání žaloby nebo konzultovat situaci s právním zástupcem. To je ovšem krok, ke kterému by mělo docházet až ve velmi vážných případech.

Závěrem…

Každá situace je specifická, a proto je důležité zvážit všechny dostupné možnosti a konzultovat situaci s odborníky, pokud je to nutné.

Toxický pracovní vztah s nadřízeným může být náročný, ale existují způsoby, jak s ním efektivně pracovat. V první řadě byste se ovšem měli snažit chránit své vlastní zdraví a duševní pohodu.

Zdroje: Forbes, CNBC, LinkedIn

Komentovat

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Cestování

Nepromeškejte Travel Tuesday a vyrazte na dovolenou snů!

Slyšeli jste již někdy o Travel Tuesday? Letos připadá na 28. listopadu a pokud plánujete podniknout nějaké dobrodružství a vyrazit za hranice, podívejte se na nabídky aerolinek a hotelů právě tento den.

Publikováno

dne

Slyšeli jste již někdy o Travel Tuesday? Letos připadá na 28. listopadu a pokud plánujete podniknout nějaké dobrodružství a vyrazit za hranice, podívejte se na nabídky aerolinek a hotelů právě v tento den.

Black Friday

Fenoménem, který se již dostal také do České republiky, je Black Friday. Ten připadá na pátek po americkém svátku Dne Díkůvzdání. Řada obchodních řetězců ho začala využívat jako skvělý způsob, jak do svých obchodů nalákat zákazníky.

Před tím, než se naplno vrhnete do nakupování, si ale ověřte, zda jsou ceny skutečně tak výhodné. Někdy mohou být totiž vypočítány z výrazně vyšších cen. Přeci jen sleva 80 % zní mnohem lákavěji než 30 %.

Cyber Monday

Nákupní horečka ale zdaleka nekončí pátkem, nýbrž trvá celý víkend a také následující dva dny po neděli. Černý pátek znamená ohromné slevy v kamenných obchodech, zatímco úkolem Cyber Monday je zvýšit prodeje přes internet.

Termín Cyber Monday vznikl díky Ellenu Davisovi a Scottu Silvermanovi a jeho použití se od roku 2005 vžilo a nyní se jedná o zcela běžně používaný a rozšířený termín.

Travel Tuesday

Aby nepřišli zkrátka ani milovníci cestování, bylo trio doplněno o Travel Tuesday, neboli Cestovní úterý. Někdy též Travel Deal Tuesday. V tento den nabízejí aerolinky slevy na letenky, ceny hotelů se snižují o několik desítek procent a výhodné nabídky lákají cestovatele k tomu, aby si naplánovali svou další dovolenou.

Pokud si tedy chcete zpříjemnit poslední měsíc tohoto roku, případně si již naplánovat dovolenou na příští rok, podívejte se v úterý po letenkách. Když budete mít štěstí, narazíte na výhodné ceny letenek do vaší vysněné destinace.

Nezapomínejte ale na to, že platí pravidlo: Čím flexibilnější jste, tím výhodněji můžete kombinovat akce na letenky a hotely.

Než podlehnete nákupní horečce, ujistěte se o tom, že daná koupě je skutečně výhodná a nejedná se pouze o vydařený marketingový tah. Ne všechny nabídky, na které během Black Friday, Cyber Monday a Travel Deal Tuesday narazíte, jsou totiž zlevněné.

Zdroje: Wikipedia, USA Today

Pokračovat ve čtení

Rady a tipy

Jak si vést na pracovním pohovoru? Těchto 5 zásad vám může výrazně pomoci k získání vytoužené pracovní příležitosti

Pracovní pohovor je klíčovým momentem při hledání nové pracovní příležitosti. Je to šance nejen prezentovat své dovednosti a zkušenosti, ale také ukázat svou osobnost a to, že se na danou pozici hodíte. Víte, jak ze strany uchazeče o zaměstnání při pohovoru postupovat?

Publikováno

dne

Pracovní pohovor je klíčovým momentem při hledání nové pracovní příležitosti. Je to šance nejen prezentovat své dovednosti a zkušenosti, ale také ukázat svou osobnost a to, že se na danou pozici hodíte. Víte, jak ze strany uchazeče o zaměstnání při pohovoru postupovat?

Důkladně se připravte

Před pohovorem si pečlivě nastudujte informace o společnosti a pozici, na kterou se ucházíte. Znát historii, hodnoty, aktuální projekty a cíle společnosti vám pomůže lépe porozumět jejich potřebám a lépe se připravit na otázky.

Kromě toho ale také prokážete, že o takovou společnost skutečně máte zájem. Paradoxem je, že i v dnešní době toto mnoho lidí nedodržuje. Ve výběrovém řízení to tak pro vás může být i nemalou výhodou.

Zdůrazněte své dovednosti a zkušenosti

Během pohovoru se zaměřte na relevantní dovednosti a zkušenosti, které jsou klíčové pro danou pozici. Představte své dosavadní úspěchy a praktické příklady, které ilustrují vaše schopnosti.

Na druhou stranu ale zase nepřehánějte. Zkušení manažeři to z vašeho projevu stejně poznají. A není nic horšího, než když vedoucí pohovoru zjistí, že byla vlastně půlka rozhovoru vylhaná.

Buďte autentičtí, berte pohovor jako konverzaci

Být autentický je klíčové pro vytvoření dobrého dojmu. Zbavte se nervozity tím, že se soustředíte na to být sám sebou. Pohovor je příležitost ukázat vaši osobnost a jak zapadáte do firemní kultury.

I když je pohovor formální událost, snažte se z něj udělat příjemnou a interaktivní konverzaci. Komunikujte jasně a poslouchejte pozorně. Aktivní naslouchání a schopnost odpovědět na relevantní otázky jsou klíčové dovednosti.

Položte relevantní otázky sobě i druhé straně

Nezapomeňte, že pohovor je rovněž příležitostí získat informace potřebné pro vás. Zeptejte se na detaily o pracovním prostředí, týmové dynamice a očekáváních ohledně vaší role ve firmě. Pokud se ucházíte například o pozici obchodníka, je důležitých hned několik otázek, byť mnoho z nich zkrátka platí obecně.

A to jak probíhá induction program, neboli zaučování, co vše se budete muset naučit a jaká daná oblast obnáší specifika nebo kolik bylo prodaných produktů v regionu, který budete mít na starost.

Ukončete pohovor s díkem

V závěru pohovoru poděkujte za čas, který si na vás vyhradili. Vyhledejte možnost vyjádřit svůj zájem o pracovní příležitost a potvrďte svou ochotu poskytnout další informace, pokud je to potřeba.

Pracovní pohovor je procesem, kde je důležité vzájemné pochopení a potenciálně nastavit podmínky výhodné pro obě strany. Pokud tyto zásady budete dodržovat, může vám to pomoci absolvovat úspěšný pohovor a nakonec i získat požadovanou pracovní příležitost.

Zdroje: Indeed, LinkedIn, Forbes

Pokračovat ve čtení

Lifestyle

Praktické tipy, jak ve vztahu udržet vášeň: Co kromě komunikace nebo zábavného sexu nejvíce funguje?

Vztahy jsou jako zahrada, kterou je třeba pravidelně zalévat a starat se o ni, aby kvetla a rostla. Stejně jako každý jiný aspekt života, i vášnivý vztah vyžaduje péči, úsilí a pozornost. Zde je několik rad a tipů, jak udržet vztah nadále vášnivým.

Publikováno

dne

Vztahy jsou jako zahrada, kterou je třeba pravidelně zalévat a starat se o ni, aby kvetla a rostla. Stejně jako každý jiný aspekt života, i vášnivý vztah vyžaduje péči, úsilí a pozornost. Zde je několik rad a tipů, jak udržet vztah nadále vášnivým.

Komunikace je klíčová

Bezvýhradná a otevřená komunikace je základem zdravého vztahu. Ujistěte se, že si navzájem nasloucháte a vyjadřujete své pocity a myšlenky. Naučte se komunikovat bez obav z předsudků a snažte se porozumět také pohledům vašeho partnera.

O to důležitější je pak komunikace při konfliktech. Právě ty jsou nevyhnutelnou součástí každého vztahu.

Je důležité umět se omluvit, když uděláte chybu, a také umět odpustit. Porozumění druhému člověku a schopnost projevit empatii jsou klíčové nejen pro udržení harmonie ve vztahu, ale také pro onu vášeň.

Nové zážitky, odbourejte rutinu

Znáte to slovo, kterého se bojí drtivá většina párů, a které ničí vztahy leckdy možná ještě více než třeba nevěra? Rutina může být totálním zabijákem vášně. Vyzkoušejte proto různé nové, vámi společně dosud neobjevené aktivity.

Snažte se pravidelněji objevovat nová místa nebo se zapojte do společných koníčků. To vše vám totiž pomáhá budovat společné vzpomínky a je to absolutně jedna z nejdůležitějších částí v rámci udržení vášně ve vztahu.

Intimita, romantika a sex

Rovněž se nenechte unést rutinou ve vašem intimním životě. Komunikujte proto se svou drahou polovičkou o svých potřebách a touhách a buďte otevřeni ke změnám. Právě sex a intimita je hnacím motorem pro udržení a posilování vášně ve vztahu.

Je až k nevíře, jak se v dnešní zrychlené době poměrně pravidelně zapomíná na romantiku. Udělejte pro toho druhého něco, co ho zkrátka nabije pozitivní energií, potažmo co mu nebo jí například po perném dni zlepší náladu.

Navíc i pravidelná malá gesta a důkazy lásky mohou dlouhodobě velice dobře fungovat. Buďte rovněž stále věční za to, co váš partner do vztahu přináší.

Zachovejte si individuální identitu

I když jste ve vztahu, je důležité si udržet svou vlastní identitu a zájmy. Nepřestávejte se rozvíjet jako jednotlivci. Umožněte si prostor pro osobní růst a podporujte svého partnera v jeho nebo jejím vlastním rozvoji.

Péče o sebe i o vztah

Nemějte tendenci zapomínat na sebe a na vlastní blaho pouze ve prospěch vztahu. Pečujte o své fyzické i duševní zdraví. Když budete sebejistí a šťastní sami se sebou, budete naprosto jednoduše lépe připraveni přispívat do vášnivého vztahu.

Závěrem lze říci, že udržet vášnivý vztah vyžaduje úsilí obou partnerů. Je to neustálý proces, který vyžaduje porozumění, lásku a respekt, a který vlastně nikdy nekončí. Buďte otevření, komunikujte a pečujte o váš vztah stejně, jako o cenný poklad, který je třeba chránit a rozvíjet.

Zdroje: Redakce, The Gottman Institute, Psychology Today

Pokračovat ve čtení

Oblíbené