Spojte se s námi


Cestování

Elektronická dálniční známka pro rok 2022. Kolik stojí a kde ji koupit?

Nejpřívětivější zprávou pro všechny je určitě ten fakt, že elektronická dálniční známka na rok 2022 zůstává za stejnou cenu, jako v roce 2021. Kde tedy dálniční známku koupit a za kolik ji pořídíte?

Publikováno

dne

Nejpřívětivější zprávou pro všechny je určitě ten fakt, že elektronická dálniční známka na rok 2022 zůstává za stejnou cenu, jako v roce 2021. Kde tedy dálniční známku koupit a za kolik ji pořídíte?

Elektronická dálniční známka nahradila klasické papírové kupony v tomto roce a samozřejmě přinesla řadu velkých výhod, na které si mnozí z vás určitě rychle při jejich výčtu vzpomenou.

Ať už šlo třeba o lepení samolepek a uchovávání útržků, samozřejmě také o následné slepování, po kterém často zůstaly na skle zbytky lepidla, či komu se pak rozbilo čelní sklo u vozidla a musel žádat o vydání nového papírového dálničního kupónu. S elektronickou dálniční známkou už je plno těchto nepříjemností minulostí.

Kde koupíte dálniční známku pro rok 2022?

Dálniční známku můžete zakoupit na serveru eDalnice. Ve formuláři následně vyplníte SPZ, počátek platnosti a e-mail. Poté již zaplatíte dálniční známku buď platební kartou nebo bankovním převodem.

Dálniční známky pro příští rok ale můžete zakoupit i na pobočkách České pošty, čerpacích stanicích EuroOil nebo v obchodech u hraničních přechodů.

Ceník dálničních známek pro rok 2022

Ceny a druhy dálničních známek jsou stejné jako v roce 2021, lze tedy zakoupit tři typy: 

  • 10denní za 310 Kč
  • 30denní za 440 Kč
  • roční za 1500 Kč

Zdroj: eDalnice

Komentovat

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Cestování

Moravský unikát. Hranická propast drží nový světový rekord

Publikováno

dne

Hranická propast je nejhlubší zatopenou jeskyní na světě. Doposud byla rekordní hloubka naměřena v roce 2016. Nyní však probíhal další průzkum, během něhož byl rekord z posledního měření překonán.

Přepište dějiny. Hranická propast, nejhlubší zatopená jeskyně na světě, drží nový světový rekord. Při posledním průzkumu v roce 2016 byla naměřena hloubka 404 metrů, nyní se však pomocí moderní technologie podařilo dojít o kus dál.

Nový rekord totiž činí 450 metrů. Hlouběji se bohužel nepodařilo dostat kvůli technickým omezením podvodního robota.

„Podařilo se nám opravit a otestovat podvodního robota a i přes nepřízeň počasí pokračovat v průzkumu. Zaměřili jsme se na průzkum Mikáda (200m), ze kterého jsme pokračovali do hlubších částí. Prostory, které jsme zkoumali a mapovali, jsou obrovské a ve 450m hloubce nás zastavila technická omezení podvodního robota,“ stojí na webu věnovaném moravskému unikátu.

Na měření se podíleli mimo speleology z Hranického krasu také odborníci z Maďarska, Portugalska a Srbska. Starali se o kalibrování, testování a přípravy na sestup zařízení do hlubin.

Aby průzkum vůbec mohl proběhnout, muselo již v polovině července být pomocí jeřábu být odstraněno okolo sedmi tun nánosů včetně spadlých stromů.

Průzkum bude pokračovat i v příštím roce. Ostatně je ještě co objevovat. Podle některých vědců může být hloubka Hranické propasti i okolo 40 kilometrů. Vše jsou ovšem jen teorie.

Zdroj: Zprávy z Moravy, Hranická propast, YouTube, Šumperský Deník

Pokračovat ve čtení

Cestování

Skrytá ohniska v Hřensku se stále nedaří uhasit, podobně jako jinde v Evropě

Publikováno

dne

Vysoké teploty komplikují práci hasičům, kteří se již třináctý den snaží uhasit oheň v Národním parku České Švýcarsko. V noci na pátek se rozhořelo další skryté ohnisko. Nadále hoří zhruba na 440 hektarech.

Původně zamýšlený plán slanění lezců z helikoptér se nevydařil. Helikoptéry svojí silou totiž skrytá ohniska rozdmýchávala. Lezci je měli hledat především v okolí Pravčické brány.

Další pokus by měl proběhnout během dnešního dne, kdy se budou lezci snažit na místa dostat ze země.

V hašení by jim i nadále měly pomáhat vrtulníky shazující vodu na konkrétní místa a také případné bouřky a deště, které meteorologové předpovídají na páteční a sobotní den. V tuto chvíli se v Českém Švýcarsku stále nachází zhruba tisíc hasičů.

Geologové také varují před skalními zříceními a sesuvy půdy. Policie apeluje na obyvatele a turisty, aby se oblasti vyhýbali, kvůli jejich zdraví a zároveň tím nenarušovali práci záchranných složek.

I přes varování se stále najdou tací, kteří se i přes zátarasy a neuhašená místa snaží dostat na turisticky oblíbená místa. Po nedávném překročení zákazu vstupu ze strany tří turistů policie rozhodla, že jakékoliv další přestupky budou řešit pokutou.

Tropické teploty předešlého měsíce rozpoutaly požáry na více místech Evropy. Kolem stovky hasičů stále bojuje s rozsáhlými požáry nejen ve Španělsku. Velké lesní požáry sužují také oblast severovýchodní Itálie, kde hasiči bojují s lesními požáry u hranic se Slovinskem.

Zdroj: iDNES, Policie ČR, České Noviny

Pokračovat ve čtení

Cestování

Náklady MHD rostou, hrozí zdražování jízdného

Cestujícím veřejnou dopravou zanedlouho hrozí zdražování jízdného. Náklady městských hromadných podniků se za poslední měsíce razantně zvýšily, kompenzovat ztráty by měla i města.

Publikováno

dne

Cestujícím veřejnou dopravou zanedlouho hrozí zdražování jízdného. Náklady městských hromadných podniků se za poslední měsíce razantně zvýšily, kompenzovat ztráty by měla i města.

Městské hromadné podniky musí reagovat na neustále zvyšující se výdaje. Zejména rostoucí ceny energií a paliv mohou za to, že se náklady podniků zvýšily o 1,5 miliardy korun v porovnání s minulým rokem.

Dopravním podnikům pomáhají s pokrytím ztrát města. Ty však přispějí zhruba ze dvou třetin, zbytek nákladů musí pokrýt sami dopravci.

Kompenzace měst tak rozhodně nestačí a dopravní podniky tak zvažují i razantnější krok v podobě zdražení jízdného. To se tak přímo dotkne samotných cestujících.

„Náklady na provoz městské hromadné dopravy neustále rostou a dopravci za poslední roky vyčerpali úsporná opatření. Ztráty tak musí kompenzovat zřizovatelé, tedy města, nebo je ve hře zvýšení ceny jízdného,“ uvedl pro ČTK předseda Sdružení dopravních podniků ČR Tomáš Pelikán.

Zdražení je reálným krokem i kvůli značným investicím měst do nové infrastruktury, především modernizacích vozových parků. Rezervy tak nemohou dlouhodobě pokrýt drahé energie a paliva.

Za ztráty nemohou jen drahé energie, ale i situace po koronaviru. Dopravní podniky stále hlásí o poznání méně cestujících, než před vypuknutím pandemie, čímž tak chybí důležitý příjem pro jejich pokladnu.

Zdroje: ČTK, ČT 24

Pokračovat ve čtení

Oblíbené