Spojte se s námi


Cestování

Británie má nového monarchu! Bude spravovat ostrov Piel

Publikováno

dne

Velká Británie je jednou z mála zemí, která i v 21. století zachovává monarchii, na kterou jsou její občané hrdí a hýčkají si ji. Teď má tato země nového vládce. Aaron Sanderson (33) bude korunován monarchou, tedy správcem britského ostrůvku Piel u pobřeží Cumbrie. Nejde samozřejmě o pravého monarchu, titul je totiž spojen s 300 let starým hostincem Shipp Inn.

Nového monarchu teď čeká ukončení dosavadního zaměstnání a přestěhování se na ostrov v severozápadní Anglii. Rád se ale pro svou novou roli vzdá jisté práce, za kterou pobíral nemalý plat.

Samotná korunovace proběhne dle místní tradice a to politím hlavy pivem. Nový vládce usedne na trůn s mečem v ruce a přilbou na hlavě.

Své „korunovační klenoty“ ale nebude držet pouze jednou za život. Následná péče o přilbu a meč je již od 19. století součástí nájemní smlouvy.

Sanderson se teď bude muset starat nejenom o hospůdku Ship Inn, ale také o budovy na ostrově, spravovat bude muset i zříceninu hradu ze 14. století, ale hlavně se bude muset snažit zachovat tamní ráz ostrova a přírody.

Nového provozovatele začala rada obce Barrow-in-Furness na výběžku poloostrova v Irském moři poptávat minulý rok. Králem nebo královnou tohoto kouzelného ostrůvku, který má rozlohu 20 hektarů, se chtělo stát téměř 200 uchazečů z celého světa.

Sanderson ale ostrov Piel znal již z dětství a měl k němu tak osobní vztah. To mu pomohlo k vítězství. Do své nové funkce by měl nastoupit ještě před létem.

Zdroj: The Guardian, Eturbo News

Komentovat

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Cestování

Krásný dárek k Vánocům! U Českých drah si opět připlatíme

České dráhy si nadělí vánoční dárek již 10. prosince 2023. V tento den totiž vstoupí v platnost nový ceník. Cestování vlakem bude tedy opět o něco dražší. V minulém roce dopravci zdražovali o 15 procent, letos by to mělo být o trochu nižší.

Publikováno

dne

České dráhy si nadělí vánoční dárek již 10. prosince 2023. V tento den totiž vstoupí v platnost nový ceník. Cestování vlakem bude tedy opět o něco dražší. V minulém roce dopravci zdražovali o 15 procent, letos by to mělo být o něco méně.

Kolik si připlatíme?

Celkové zdražení by nemělo přesáhnout 9,5 procent. Hodnota kopíruje částku v rámci Systému jednotného tarifu, který zveřejnil ve svém věštníku pro příští rok státní podnik Cendis. České dráhy své tarify vždy upravují ve stejném rozsahu jako stát. Na konkrétní informace si ale ještě pár dní počkáme.

Obecným pravidlem pro České dráhy bylo, že ceny upravovaly podle výše průměrné inflace, která se objevovala v předchozím roce. Vzhledem k mimořádně vysoké inflaci však toto pravidlo bylo porušeno a růst cen vycházel z cenové hladiny aktuálního roku.

České dráhy si za první pololetí letošního roku přišly na hrubý zisk v hodnotě 987 milionů korun. Jedná se o meziroční zlepšení o téměř dvě miliardy korun. Ve stejném období minulého roku byly dráhy ve ztrátě 931 milionů korun. Zisk vykazovaly naposledy v roce 2019.

Proč se Českým drahám v současné době tak daří?

K dobrým výsledkům přispělo zklidnění trhu s energiemi, silnější měna, ale hlavně velký návrat lidí do vlaků. V mezinárodní osobní přepravě měly dráhy vyšší tržbu o třetinu. V prvním pololetí cestovalo s Českými dráhami 79 milionů lidí, jedná se o meziroční nárůst čtyři miliony.

Ovšem na druhou stranu je prý zájem o cestování stále ovlivněn návyky, které zavedla doba pandemie, jelikož stále přetrvává například větší míra práce z domova.

Za oživení může hlavně přetrvávající zájem po zahraničních dovolených nebo volnočasových cestách, který musely být na delší čas odložené. Vracejí se i ve velkém zahraniční turisté. Nejvíce jsou využívané linky s moderními vlaky, díky kterým se zkracují celkové časy cest.

Jaké další změny přinese rok 2024?

Přibudou hlavně spoje s našimi nejbližšími sousedy, konkrétně Polskem a Rakouskem. Spojení do Polska se doplní přes Bohumín o přidají se další dva vlaky do Krakova a Vratislavi. Častější spojení do Rakouska můžeme čekat na trase Morava – Vídeň a Praha – Vídeň přes Tábor. Změny se dotknou také noční dopravy.  

Další novinkou příštího roku bude nasazení nových netrakčních vozů ComfortJet. Díky tomuto kroku bude možné z dálkové dopravy postupně vyřazovat zastaralé soupravy.  

„ComfortJety chceme nasadit v rámci zkušebního provozu s cestujícími nejprve na spoje mezi Prahou a Ostravou a z Ostravy přes Prahu do Františkových Lázní. Ve druhé fázi plánujeme jejich provoz na spojích Berliner z Prahy do Berlína, což by mohlo být už během roku 2024. Záležet bude na dodání potřebného počtu vlaků a dodání nezbytných schválení výrobním konsorciem Siemens – Škoda,“ nechal se slyšet Jiří Ješeta v rozhovoru pro České dráhy, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.

Zdroj: novinky.cz, denik.cz, ceskedrahy.cz

Pokračovat ve čtení

Cestování

Skryté perly Německa: Objevujte krásy u našich sousedů, za návštěvu nestojí jen velká a známá města

Německo toho má mnoho, co může nabídnout. Z pohledu cestovatelů je z České republiky perfektně dostupnou destinací, která je navíc ideální také v případě, že máte k dispozici pouze omezený čas. Navštivte tyto skryté perly sousedního státu.

Publikováno

dne

Německo toho má mnoho, co může nabídnout. Z pohledu cestovatelů je z České republiky perfektně dostupnou destinací, která je navíc ideální také v případě, že máte k dispozici pouze omezený čas. Navštivte tyto skryté perly sousedního státu.

Lübeck, Šlesvicko-Holštýnsko

Lübeck je historické město známé pro svou gotickou architekturu a láká milovníky historie. Jeho starobylé centrum je také zapsáno na seznamu Světového dědictví UNESCO.

Monschau, Severní Porýní-Vestfálsko

Monschau je malebné historické město ležící v pohoří Eifel. Nabízí krásné uličky s historickými domy a romantickou atmosféru.

Bamberg, Bavorsko

Bamberg je krásné město ve frankonské části Bavorska, které je zapsáno na seznamu Světového dědictví UNESCO. Nabízí malebné starobylé uličky, historické budovy a bohatou pivní kulturu.

Freiburg im Breisgau, Bádensko-Württembersko

Freiburg je krásné město ležící na jihozápadě Německa a vyniká svým slunečným podnebím a historickým centrem s katedrálou Freiburger Münster. Navíc je obklopen romantickým pohořím Schwarzwald a nabízí tak i vyžití v přírodě.

Garmisch-Partenkirchen, Bavorsko

Toto alpské město je oblíbeným cílem pro milovníky zimních sportů a horolezců. Nachází se poblíž nejvyššího vrcholu Německa, Zugspitze. Láká však nejen na nádherné přírodní scenérie a překrásnou krajinu, ale také na architektonické skvosty.

Heidelberg, Bádensko-Württembersko

Heidelberg je dalším nádherným univerzitním městem, které je známé pro své starobylé hradby, romantický zámek a malebné historický centrum.

Rüdesheim am Rhein, Hesensko

Toto malé město ležící u řeky Rýn proslulo svými vinicemi a krásnými panoramatické výhledy na řeku. Máte-li rádi německá vína, pak je toto místo přímo stvořené pro vaši návštěvu.

Rothenburg ob der Tauber, Bavorsko

Rothenburg ob der Tauber je jedním z nejlépe zachovaných středověkých měst v Německu. Nabízí krásné náměstí s historickými budovami a starobylou romantickou atmosféru.

Trier, Porýní-Falcko

Trier je nejstarším městem v Německu a pro turisty je atraktivní zejména kvůli dochovalým římským památkám. Za zmínku stojí především městská brána Porto Nigra a amfiteátr.

Baden-Baden, Bádensko-Württembersko

Baden-Baden je luxusní lázeňské město, které je známé svými termálními lázněmi, krásnými parky a kasinem.

Zdroj: Germany Travel, Deutschland.de, Wikipedia

Pokračovat ve čtení

Cestování

The Hell Fire Caves – unikátní systém jeskyní, kde se scházel Klub pekelného ohně. Co se uvnitř dělo, je opředené tajemstvím

Jeskyně Pekelného ohně – to je název místa, které se nachází ve West Wycombe. Unikátní systém jeskyní, které se sice považovaly za starobylé, ale vyhloubil je v 18. století sir Francis Dashwood. 

Publikováno

dne

Jeskyně Pekelného ohně – to je název místa, které se nachází ve West Wycombe. Unikátní systém jeskyní, které se sice považovaly za starobylé, ale vyhloubil je v 18. století sir Francis Dashwood. 

Zároveň to byl zakladatel známého Klubu pekelného ohně, kam patřili také vysocí britští aristokraté a státníci. Jeskyně později převzaly jméno společnosti, která se v nich scházela. Co se dělo v těchto místech se už nikdy nedozvíme, ale rozhodně šlo o schůzky, které měly zůstat utajené.

O co se vlastně jedná? 

Jeskyně Pekelného ohně je unikátní jeskynní systém. Dříve se myslelo, že se jedná o křídový důl. Místní obyvatelé v 50. letech 17. století vykopali křídu z jeskyní a obnovili silnici z West Wycombe do High Wycombe. Křída se použila do základů silnice. 

Jeskynní systém je dědictví této práce. Co je ale zajímavé, je tvar těchto jeskyní a také důvod, proč vznikly stylem, jakým vznikly. Nejsou to obyčejné jeskyně, kterými byste jen tak procházeli. V systému jsou vytvořené gotické klenby a procházíte chodbami. 

Ty vedou do menších jeskyní nebo výklenků, kde nevíte, co se vlastně dělo. Dostanete se dolů do Vnitřního chrámu, a nakonec se dostanete až 90 metrů pod povrch kopce, na kterém se jeskyně nacházejí. Pod nimi je ještě malá řeka, na kterou místní v potřebovali malý člun, aby se dostali do Inner Temple. 

Dobře si zapamatujte cestu, abyste se dostali ven

Pokud si ale nezapamatujete cestu, je možné, že se cestou ztratíte – tak geniální tento jeskynní systém je. Spoustu malých odboček a chodeb, do kterých se snadno zamotáte, byly vytvořené z důvodu, který nikdo nezná a bohužel už se ho nikdy ani nedozví. 

Odborníci pouze předpokládají, že obyvatelé sledovali místní puklinu a jeskyně si vzali z úseků, které jim přišly rozumné. Samotné uspořádání jeskyní nemá žádný význam nebo systém. Odkazuje na části ženské anatomie, pohanské motivy nebo templáře.

Jeskynní gentlemanský klub?

V 50. letech 19. století bylo v Londýně spoustu gentlemanských klubů, kam chodili hlavně aristokraté. Sir Francis ale založil kromě Klubu pekelného ohně ještě několik dalších. Značka ale přišla později, původní klub Pekelný oheň založil Filip, vévoda z Whartonu. Klub patřil mezi ty, se kterými se nechcete dostat do křížku…

V té době ale byly kluby zakázány, protože chování členů se vymykalo kontrole. Scházeli se tedy v tichosti, ale jakmile se o klubu dozvěděla veřejnost, došlo k odhalení a v londýnských novinách se o něm začalo psát jako o Hell Fire Clubu. 

Bohužel, žádné záznamy z doby, kdy se jeskyně vytvářely nebo co se dělo během schůzek, nejsou nikde k dispozici. Členové si užívali nejen společnosti žen, ale také se hojně jedlo a pilo. Záznamy spálil jeden z členů Paul Whitehead jen několik dní před svou smrtí. Zároveň byl správcem klubu, který se staral o plynulý chod schůzek.

Zdroj: BBC

Pokračovat ve čtení

Oblíbené